Hoj chlape,
No řemen vyměněn být mohl, ale záleží co kladky. Ty pozná jedině po demontáži. A kdyby se demontovaly, tak už raději přímo vyměnit, páč pak práce už je o té samé ceně.
V tomto místě je ale ještě jedna napínací kladka a to na drážkovaném řemenu a je s tlumičem (drážkovaný řemen pohánějící altík, servopumpu a klimakompresor). Většinou ten tlumič začne nejdříve prosakovat a pak začne rachotit ta kladka. Horší je, že je tato kladka drahá (cca 2500,-) a proto jí nikdo nemění
Tu kladku ale jde odzkoušet na autě po sundání drážkovaného řemenu (nasadit 16 klíč odspodu na kladku, přesunout kladku co nejvíce dopředu k chladiči a dole odháknout řemen z řemenice. klíč povolit a pak ve volném prostoru kladku namontovanou dále na motoru bez řemenu zkoumat). Aby ses ke kladce dostal volně zespod, musíš nejdříve shodit dolní a boční kryt motoru (když není kryt, o to dříve kladka odejde, jelokož jde na ní přímo špína)