Vibrace
Vibrace
Zdravím na fóru. Chtěl jsem se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti s vibracema jako já. Mám Toledo 1.9 Tdi 66kW (2000) a při plném tahu na trojku, čtvrku a pětku při otáčkách cca 2200-3500 se ozývají vibrace. Na jedničku to neudělá nic a na dvojku strašně málo. Dělá to jen při plném plynu. Mám podezření na dvouhmoťák, silentblok na motoru nebo poloosu. Nemáte nějaké zkušenosti s tímto problémem? Děkuji za rady
Re: Vibrace
Může to být více příčin a rozepisovat zde samostatně s odhady co asi to může být by bylo jen plácání do vody. Největší pravděpodobnost je ale právě dvouhmota nebo vstřiky. Na 1+2rychlost se přes referenční otáčky dostaneš dosti rychle a tak se vibrace nevyvolají, nebo je nestihneš pocítit.
Jak se chová motor při zhasínání teplého motoru? (zastaví se v klidu, nebo s motorem silně škubne?). Když našlápneš při volnoběhu spojku, cítíš kopání do pedálu? Porovnával jsi na diagnostice vstřikované množství paliva do jednotlivých válců? Kolik má auto najeto? Vstřiky, dvouhmota jsou původní?
Jak se chová motor při zhasínání teplého motoru? (zastaví se v klidu, nebo s motorem silně škubne?). Když našlápneš při volnoběhu spojku, cítíš kopání do pedálu? Porovnával jsi na diagnostice vstřikované množství paliva do jednotlivých válců? Kolik má auto najeto? Vstřiky, dvouhmota jsou původní?
Re: Vibrace
ZAs tak ten motor rychle do otáček nejde na jedničku a dvojku, abych to nepoznal...
Motor při zhasínání se chová jako každý jiný bezprblémový motor. Zastaví se normálně v klidu. Do spojky nic nekope, tak právě nevím jestli je to tou dvouhmotou... Auto má najeto 182 000 ale neveřím tomu a když jsem to projížděl na diagnostice, všechno bylo upraveno, aby se nedalo zjistit skutečný nájezd... Čerpadlo je nastaveno správně, když jsem se díval, ale nevím jestli je tím pádem vstřikováno správné množství. Auto jsem kupoval nedávno, takže nevím kolik toho má dvouhmota a vstřiky zasebou. A když jsem tím teďka jel, tak mě připadalo, že to nedělalo...

Re: Vibrace
Zdravim, mam ten samej problem . při 3,4,5, rychlostnim stupni mi vybruje auto a kope to do spojky. toledo mam 14dni. je to 1.9TDI 66Kw r.v. 2000 najeto má necelejch 157tis
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Vibrace
jeste se chci zeptat co je dvouhmota? a jestli je to hodne spatny (kdyz to vybruje) diky
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Vibrace
dvouhmota = dvouhmotný setrvačník. Je to článek mezi klikovou hřídelí motoru a převodovkou a je tedy jako část spojky (setrvačník, spojková lamela, přítlačný talíř).
Setrvačník je na motoru proto, aby měl motor zachován nějaký dynamický doběh a dvouhmotný setrvačník se dával do těchto motorů právě proto, aby se zamezilo vibracím. Pokud už je unaven, způsobuje vibrace on sám. U těchto motorů se mění cca kolem 160-180tisíc km v závislosti jak se s autem jezdilo a parkovalo (parkování na rychlosti do kopce mu dobře zrovna nedělá). Když se mění za nový, mění se přijednom i s lamelou a přítlačákem. A ceny? Samotná dvouhmota se dá sehnad za 5, ale i za 15 tisíc. Dá se namontovat i jednohmota z motoru ATD, což dává prostor pro zvýšování výkonu (více vydrží), ale motor pak jemně vibruje
Setrvačník je na motoru proto, aby měl motor zachován nějaký dynamický doběh a dvouhmotný setrvačník se dával do těchto motorů právě proto, aby se zamezilo vibracím. Pokud už je unaven, způsobuje vibrace on sám. U těchto motorů se mění cca kolem 160-180tisíc km v závislosti jak se s autem jezdilo a parkovalo (parkování na rychlosti do kopce mu dobře zrovna nedělá). Když se mění za nový, mění se přijednom i s lamelou a přítlačákem. A ceny? Samotná dvouhmota se dá sehnad za 5, ale i za 15 tisíc. Dá se namontovat i jednohmota z motoru ATD, což dává prostor pro zvýšování výkonu (více vydrží), ale motor pak jemně vibruje
Re: Vibrace
Tiez to mamna leone 1,4 benzinak ma nabehane 93500 mil spojka nekope na 1,2 to necitim iba 3,4,5 ale ked stalcim plyn na podlahu a pridam mu poriadne tak to n robi neviem preco, a tiez ako to je teraz vsade zamrzle tak pri prejdeni hociakou nerovnostou na ceste alebo lade na snehu mi daco bucha nasoferovej strane asi klb
dufam ze ne rameno iank secko ok 


Re: Vibrace
PoMa:A ty bys vedel kde sehnat tu levnou dvouhmotu?A nebo i jednohmotu?(V dobrým stavu)
V pripade ty jednohmoty -krom tech vibraci to na nic jinyho vliv nema?proste jen das misto dvouhmoty jednohmotu a trochu se to bude klepat ale nicemu to dal neskodi??
V pripade ty jednohmoty -krom tech vibraci to na nic jinyho vliv nema?proste jen das misto dvouhmoty jednohmotu a trochu se to bude klepat ale nicemu to dal neskodi??
Re: Vibrace
jednohmota je nepatrně lehčí(1kg tuším) tak se motor lépe točí, já to mám na autě už 60tis 

Re: Vibrace
tak uz jen sehnat nejakou dobrou za dobrou cenu-jak dlouho se tak da jezdit se spatnou?nekdy mi to klepe a nekdy zase ne.
Re: Vibrace
mi tenkrát řekli tak dlouho dokud se na tebe tech 12kg železa nebude chtít podívat skrz převodovku 

Re: Vibrace
aha tak doufam ze to jeste nejakej ten cas vydrzi nez to sezenu:-)
Re: Vibrace
jestli seženeš tak dej vědět za kolik a kde. a nebo kdyz sezenu já tak dam vědět.
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Vibrace
Zdary všem, pánové jakej je rozdíl mezi výrobcema LUK, SACHS a VALEO ? jde mi o to že sem našel kompletní spojkovou sadu na mé toledo.
http://aukro.cz/item1411854936_spojky_k ... wagen.html
http://aukro.cz/item1405377250_octavia_ ... 26317.html
http://aukro.cz/item1411854936_spojky_k ... wagen.html
http://aukro.cz/item1405377250_octavia_ ... 26317.html
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Vibrace
V prvním linku máš jen spojkový set bez dvouhmotnostního setrvačníku a kdo ví bez čeho ještě (chybí jakýkoliv popis sady). Jinak je Sachs dost kvalitní.
Valeo je naopak ve spojkách slabší.
LUK je zlatá střední cesta.
Valeo je naopak ve spojkách slabší.
LUK je zlatá střední cesta.
Re: Vibrace
díky moc. měl sem strach že se liší třeba v rozměru nebo tak něco
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Vibrace
No samozřejmě je potřeba objednat ten správný typ/rozměr podle modelu, motorizace a modelového roku.
Re: Vibrace
takže konečně bez vybrací, ale setrvák to nedělal. měli v tom prsty poloosy (obě) . na první pohled v poho ale když se dala (jedna i druhá) do svěráku a zahejbalo se kloubem tak ta vůle byla dost velká. po výměně je klid. toť mé žážitky 

Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )