Starým dieslovým mašinám nevadilo ani míchaní 1:1 nafty s benzínem, pro tyto motory je vražda i pár procent benzínu v naftě. Úplně stačí dvojitá dávka VIFu do normální nafty z čerpačky co není na černé listině a nemusíš se bát. Aditivum se ale dává před tankováním, aby se v tom chladu rozmíchalo (palivo z podzemních tanků má plusovou teplotu). Když aditivum naliješ do nádrže, kde je nafta hustá jak mazut, tak jako bys ho tam nenalil - nenáváže se na palivo.
Jinak arktickou naftu koupíš např. u OMV pod názvem MAXXMotion Diesel (do -35°C), stejně jako má dosti nízký bod tuhnutí Verva od Benziny. Ideální je taktéž natankovat v polsku na BP naftu Ultimate Diesel. Pokud máš např. v nádrži půlku paliva, vem si tu novou naftu do kanystru, zahřej ji u topení co to půjde (ne nad 50°C

) a takto zahřátou ji vlej do nádrže. Nový filtr si zalej novým palivem před montáží (přívodní trubičkou, ne přes otvor pro regulační ventil) a startni pomocí startovacího spreje. Jak to pojede samo, tak se projeď, ať si protáhneš palivovou soustavu novým palivem s větší tepelnou odolností.
Pozitivem je, že tyto mrazy za týden končí
