ukazatel teploty na přístrojovce

r.v. 1999-2005
Odpovědět
seat
Příspěvky: 80
Registrován: 13.04.2010, 22:02

ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od seat »

Dnes se mi stalo, že mi ukazatel po ujetých zhruba 15km spadl úplně dolů na nulu, chvilkama stoupl třeba do čtvrtky a tam zůstal až po chvíli opět na provozku. Tak mě napadlo, že nevím kde je toto čidlo, kdybych na to potřeboval mrknout? Děkuju

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od PoMa »

Čidlo je na plastovém nátrubku gumové hadice co jde k chladiči (levá strana motoru) a je zacvakle plastovou sponkou (při prvním pohledu ho přehlídneš mezi hadicema). Když čidlo vytáhneš, uteče Ti chladící kapalina, takže měnit při studeném motoru a zpětně dolít chladící kapalinu G12 (růžová) namíchaná v poměru 1:1 s vodou. Prvně ale zkontroluj oxidaci na konektoru a pak zkontroluj přes VAG co hlásí (bude tam nejspíš přerušení vedení - sporadicky). Čidlo je dvojité, jiný obvod je pro ŘJ motoru, jiný obvod pro palubní desku, tedy motor může dál dostávat správné hodnoty o teplotě motoru. Až budeš kupovat čidlo nové, musí mít stejnou barvu kolem konektoru (tuším, že máš modrou) - je to důležité pro správnou funkčnost (jiný rozsah hodnot)

seat
Příspěvky: 80
Registrován: 13.04.2010, 22:02

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od seat »

Tak nevím, ale po výměně spínače brzdových světel, opět drží na provozce. Doufám, že to už bude držet, nechci zas něco kupovat. Až pořídím tu diagnostiku, tak budu asi muset smazat dost chyb. 1. kontrolka ECP dík spínači brzdového světla - x krát a teď tohle. Tak snad tam už nic víc nebude. Chjo.

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od Granad.de.bill »

No moc se neraduj ..taky mi týden jede bez problémů a pak třeba 5x za den teplota spadne . čidlo je pakatel
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

seat
Příspěvky: 80
Registrován: 13.04.2010, 22:02

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od seat »

Prosím o číslo dílu toho čidla a ta barva konektoru je opravdu modrá nebo zelená?

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od PoMa »

059919501A
zelená barva

to číslo máš i v linku, který jsem Ti dal v druhém topicu

seat
Příspěvky: 80
Registrován: 13.04.2010, 22:02

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od seat »

Prosimtě nemáš třeba fotku, kde je to čidlo? Případně i s postupem jak to vyšťouchnout? Já ho fakt nenašel.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od PoMa »

Na pravé straně motoru (při postoji před autem) najdeš na bloku motoru přišroubovaný černý plastový domeček (7), ze kterého jde ze předu hadice do horní části chladiče (16-hrubá hadice), do spodní části chladiče (17-ještě hrubší), z horní části tenká hadice (6) do expanzky a ze zadní části trubka (9) na čerpadlo. A právě v tomto černém domečku je ze spodu umístěno čidlo teploty chladící kapaliny (15) zajištěné sponou (12). Ta spona může být plastová i kovová.
E19-0072.png
E19-0072.png (48.04 KiB) Zobrazeno 4730 x
Na studeném motoru a vyplém zapalování odpojíš konektor vedoucí k teplotnímu čidlu, z chladiče si vypustíš chladící kapalinu (je na něm dole vypouštěcí šroub s červenou hlavičkou). Vytáhneš zajišťovací sponu čidla (12) do boku a čidlo (15) vytáhneš ven tahem dolů (bude přilepené, zahýbej čidlem lehce do boků). Vyteče ti ještě trochu chladící kapaliny z místa čidla. Na čidle, nebo v domečku zůstane "O" kroužek. Ten doporučuji při jednom vyměnit taky - stojí 20Kč.
Nové čidlo s těsněním zasuneš zpět do domečku, zajistíš opět sponou, zahýbeš čidlem aby ses přesvědčil, že je dobře zajištěno, nasuneš suchý, stříklým kontoxem nebo WD40 konektor a doliješ zpět do expanzky namíchanou novou kapalinu G12 (růžová kapalina) s vodou v poměru 1:1 - při tom si otevři topení naplno. Expanzku si nech otevřenou a nastartuj motor. Jak bude kapalina v expanzce klesat, tak ji dolívej tak, aby byla 1cm nad svarem ve středu expanzky (ryska "MAX"). Při tom párkrát zmáčkni hadici vedoucí do dolní části chladiče. Jakmile přestane hladina klesat, dolitou expanzku uzavři a nech motor běžet, dokud se nezapne ventilátor chlazení na chladiči. Pak vypni motor a nech jej zchladnout na cca 60°C (nech motor půl hodiny stát). Odšroubuj víko expanzky (bude tam ještě mírný tlak) a opět dolij vodu na rysku maxima (tedy 1cm nad svar ve středu expanzky). Zavři expanzku, máš správně odvzdušněnou chladící soustavu s kapalinou do cca mínus 27°C. Teď už můžeš normálně jezdit a zavřít topení. Jen si zkontroluj, jestli ti neprosakuje voda na těsnění čidla a u vypoušťáku (tedy v místech manipulace).

seat
Příspěvky: 80
Registrován: 13.04.2010, 22:02

Re: ukazatel teploty na přístrojovce

Příspěvek od seat »

Moc díky PoMovi. Sice banální záležitost, ale mě se pomoc hodila.

Odpovědět