cukani tdi 81 kw
cukani tdi 81 kw
Zdravim chtel bych se zeptat dnes jsem norm jel a cuklo my v aute probliklo zhaveni a zhaslo jel jsem dal a asi po 5 km cuklo znovu a vyplo se asr kdyz jsem auto chcip a nastartoval tak zas bylo vse ok pichli jsme to na diagnostiku a psalo to ze nekomunikuje s abs vymazaly jsme to jely jsme to projet a uz to pak nic nenapsalo mechanik me rikal ze muze byt v prdely naftovy filtr co vy myslite diky za rady
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukani tdi 81 kw
A co třeba vstřiky ? No jen nechápu tu souvislost ABS s palivovým filtrem ..
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: cukani tdi 81 kw
Jestliže probliklo žhavení, je uložená i závada v ŘJ motoru.
Ucpaný palivový filtr může způsobovat cukání (přes filtr se nedostane dostatek paliva, pumpa pak nedodá dostatečné množství/tlak paliva na vstřik, ten se neotevře a motor cukne. Když to bude zrovna na třetím válci, kde je řídící vstřik, tak se odešle hláška o špatném impulsu. Při onom cuknutí na kluzkém povrchu zároveň cukne i náhon a tak snímač otáčení kol pro abs/eds/asr/esp nevyšle v očekávanou chvíli impuls do ŘJ ABS a tak zapůsobí protiprokluz/stabilizace.
Toto je situace když se sejde více výše uvedených faktorů a pak si někdo může pomyslet "co má společného filtr s ABS?"
Ucpání filtru (nedostatečnou průchodnost) si ověříš snadno - maximální zatížení motoru, tedy doba, kdy motor potřebuje nejvíce paliva. Bude-li škubat, mají vstřiky málo paliva (filtr, čerpadlo, vstřiky).
U poškozeného vstřiku by auto cukalo stále a auto by kouřilo, nehledě na to, že bys daleko nedojel.
Jinak u našeho paliva (neoplývá zrovna kvalitou a čistostí) měň palivový filtr co cca 20-30tisíc km a používej aditivum do nafty (VIF).
Tvé příznaky se ale více blíží problému v elektroinstalaci a to buď přímo napájení (spínačka, kostra), nebo relé 109 (napájí elektroniku vstřikování), popř. může napovědět i nenávázání komunikace s ŘJ ABS, což by znamenalo, že je problém na komunikační lince (způsobí to třeba i neorigo rádio, jenž má na místě komunikace jinou funkci - na napájecím konektoru rádia).
Taktéž může být problém přímo na ŘJ ABS ( v té je i zbytek elektroniky pro EDS/ASR/ESP - dle toho, co vše tam je). Pak by ti mohla jednotka ABS vyslat falešný signál do ŘJ motoru pro omezení výkonu (paliva), jelikož si myslí, že auto prokluzuje a EDS nepostačuje, nebo není na něj rychlost (bliknutí ASR)
Jak vidíš, příčin může být více a jen ty a tvůj mechanik můžete vyeliminovat ty nesprávné domněnky a dojít k té správné příčině. Snad ti toto bude vodítkem
Ucpaný palivový filtr může způsobovat cukání (přes filtr se nedostane dostatek paliva, pumpa pak nedodá dostatečné množství/tlak paliva na vstřik, ten se neotevře a motor cukne. Když to bude zrovna na třetím válci, kde je řídící vstřik, tak se odešle hláška o špatném impulsu. Při onom cuknutí na kluzkém povrchu zároveň cukne i náhon a tak snímač otáčení kol pro abs/eds/asr/esp nevyšle v očekávanou chvíli impuls do ŘJ ABS a tak zapůsobí protiprokluz/stabilizace.
Toto je situace když se sejde více výše uvedených faktorů a pak si někdo může pomyslet "co má společného filtr s ABS?"
Ucpání filtru (nedostatečnou průchodnost) si ověříš snadno - maximální zatížení motoru, tedy doba, kdy motor potřebuje nejvíce paliva. Bude-li škubat, mají vstřiky málo paliva (filtr, čerpadlo, vstřiky).
U poškozeného vstřiku by auto cukalo stále a auto by kouřilo, nehledě na to, že bys daleko nedojel.
Jinak u našeho paliva (neoplývá zrovna kvalitou a čistostí) měň palivový filtr co cca 20-30tisíc km a používej aditivum do nafty (VIF).
Tvé příznaky se ale více blíží problému v elektroinstalaci a to buď přímo napájení (spínačka, kostra), nebo relé 109 (napájí elektroniku vstřikování), popř. může napovědět i nenávázání komunikace s ŘJ ABS, což by znamenalo, že je problém na komunikační lince (způsobí to třeba i neorigo rádio, jenž má na místě komunikace jinou funkci - na napájecím konektoru rádia).
Taktéž může být problém přímo na ŘJ ABS ( v té je i zbytek elektroniky pro EDS/ASR/ESP - dle toho, co vše tam je). Pak by ti mohla jednotka ABS vyslat falešný signál do ŘJ motoru pro omezení výkonu (paliva), jelikož si myslí, že auto prokluzuje a EDS nepostačuje, nebo není na něj rychlost (bliknutí ASR)
Jak vidíš, příčin může být více a jen ty a tvůj mechanik můžete vyeliminovat ty nesprávné domněnky a dojít k té správné příčině. Snad ti toto bude vodítkem
Re: cukani tdi 81 kw
ty jo je toho dost no kdyz jsme vymazali chyby tak uz tam nenaskocily tak asi zacnu tim filtrem ajainak kolik stiji to rele akde ho najdu diky moc
Re: cukani tdi 81 kw
zdravim tak dnes jsem ujel 30 km opravdu citovku ja jednou v tom zas cuklo a v tom cuknuti probliklo zhaveni tak co myslite ze by to mohlo byt teda dekuji za odpoved filtrem si myslim ze to nebude
Re: cukani tdi 81 kw
Chlapy prosim vas kde presne najdu u seat leon tdi rv 2000 reletko 109
Re: cukani tdi 81 kw
Když sundáš (odšroubuješ 3 šroubky) kryt pod volantem (ten nad pedálama) tak se dostaneš k relátkům. 109 je na pozici 12, tedy v druhé řadě na předposlední pozici.
Re: cukani tdi 81 kw
prosim vas jak se presne jmenuje rele 109
Re: cukani tdi 81 kw
Relé napájecího napětí (J317) řídící jednotky vstřikování motoru. Na krytu má číslo 109, dle toho má pojmenování.
To J317 vyčteš jen z elektroschémat k vozu, na relé takové číslo nenajdeš.
To J317 vyčteš jen z elektroschémat k vozu, na relé takové číslo nenajdeš.
Re: cukani tdi 81 kw
Zdravim jak jsem se ptal kde najdu to rele mechanik me rikal ze je jak jsou z boku pojistky tak za nema abych nerozdelaval neco zbytecne diky moc
Re: cukani tdi 81 kw
No na panelu pojistek je pět šroubků Torx, krátké drátky k panelu pojistek a přístup k relátku jak k penězům. Když sundáš spodní kryt, máš to tři křížové šroubky a přístup jak politici do státní pokladny. Rady tvého mechanika mě děsí 

Re: cukani tdi 81 kw
jak jsem tak pochopil jestli se nemilim tak se k nim da dostat z boku i ze spod tak ze ze spod je to lepsi tada diky
Re: cukani tdi 81 kw
Tak auto opraveno rele 109 oprava me stala 100 kcv autorizovanem servise ccca 15 min
Re: cukani tdi 81 kw
Tedy máš vyřešeno a za pakatel. To potěší 

Re: cukani tdi 81 kw
to jo no myslel jsem ze budu platit hafo tak jsem rad hlavne za rady diky moc