problém se startováním

r.v. 1992-1998
Odpovědět
davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

Caute lidi mohli byste mi nekdo poradit. Mam Toledo 1.9 TDI r. v. 95. Mam nejaky problem se startovanim. Jeste nez prisla zima, kdyz sem startoval, tak sem musel klicek podrzet cca 5 sekund nez to chytlo, ale pokazde to startlo. Ted v zime kdyz prisel prvni mraz, baterka se komplet vyštavila. Nabil sem do maxima, ale porad to spatne chytalo, nekdy treba az na po pate to chytlo. Po tydnu uz sem nenastartoval vubec, baterka zas komplet vybita. Prosim o radu, diky moc

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: problém se startováním

Příspěvek od PoMa »

Ahoj,
Startujes az po zhasnuti kontrolky zhaveni?
Sviti kontrolka zhaveni pri -5 stupnich cca 10 - 20sekund?
Baterka se vybiji sama, nebo onim startovanim?
Kontroloval jsi zhavici svicky?
Starter se toci pri plne nabite baterce normalne rychle?
Kdyz motor chytne, jde z vyfuku kour? Jake barvy?

davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

Re: problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

cau, no zkusil sem startovat az po zhasnuti i jak svitila, ale nejde to ani tak ani tak,
kontrolka sviti cca 5 sekund pak zhasne,
baterku sem nabil do max. Asi 20 min. sem zkousel startovat, (samozdrejme ne v kuse)neslo to, pak uz se neprotacel ani starter, tak sem baterku dal znovu na nabijecku, a baterka byla uplne vystavena.
svicky mam asi rok stare,
ze zacatku se tocil normalne rychle, potom zpomaloval a pak uz se neprotacel vubec,
kour byl bily.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: problém se startováním

Příspěvek od PoMa »

Pokud jsou žhavící svíčky zánovní, ověř, zda-li jde do nich napětí (po dobu svícení kontrolky je na svíčkách napětí = musíte být na odzkoušení dva, nebo si polož voltmetr před okno). Když nepůjde do svíček napětí, vyměň napájecí relé žhavících svíček.
Startuje se výhradně ihned po zhasnutí kontrolky = ve chvíli, kdy je přerušeno napájení na svíčky, které jsou právě rozžhaveny a zůstává tak více energie pro startér.
Když ti jde bílý dým z výfuku během startu, znamená to, že ti tam palivo jde, ale může ho být málo (vadné čerpadlo), špatně rozprášené (vstřiky), nebo ti tam jde i voda (těsnění pod hlavou, ruplá hlava).
Zda-li je paliva pro start málo zjistíš snadno - pořiď si startovací sprej pro naftové motory, shoď hadici před sáním, jeden ať točí motorem a druhý ať stříkne do sání. Když to chytne, sprejem (dávkováním množství) si udržuj otáčky. Když po pár sekundách přestaneš udržovat motor v chodu sprejem a motor zhasne, tak má málo paliva, nebo ho má špatně rozprášené (čerpadlo, nebo vstřiky). Když se udrží v chodu, nahřej na provozní teplotu a hlídej si vodu v nádržce, zda-li nemizí.
Pokud ti půjde málo paliva, může být i zanesen palivový filtr (měnit max. po 30tisících km, u našeho paliva není na škodu vyměnit ani po 15tisících km)

davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

Re: problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

Moc diky za rady, zkusim co pujde.

davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

Re: problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

Jeste sem se chtel zeptat jestli nevis jaky motor je nejlepsi v toledu 2 generace ( 99-04 ). To auto se mi libi a uvazuju o jeho koupi, tak se potrebuju co nejvic informovat. Mesicne najezdim cca 1000km. Diky

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: problém se startováním

Příspěvek od PoMa »

Záleží pod jakým vzhledem si ten "nejlepší" představuješ.
Co se týče TDI jsou v této II. generaci Toleda všechny vyvedené. Mají podobnou výdrž a stejné nemoci (váha vzduchu, regulace turba, dvouhmota). Je už tedy na tobě, zda-li si vybereš 66 nebo 81kW, nebo pak sáhneš po novším kousku se 150koňovým ARL motorem, obsahující již technologii PD

davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

Re: problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

No, chtel sem vedet, s kterym motorem jsou obecne nejmensi potize. A jeste jak sou na tom benzinove motory, zda jsou min poruchove nez tdi motory a jake jsou na nich nejcastejsi zavady? A ktery z motoru je levnejsi na udrzbu a servis??

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: problém se startováním

Příspěvek od PoMa »

To je dosti obsáhlé téma, plné neobjektivity. Každý bude hájit svojí motorizaci. Jestli najezdíš měsíčně 1000km a nejsou to trasy typu 5km tam, 10km zpět, tak bych šel už spíše do dieslu (samozřejmě pokud nebydlíš v oblastech, kde je -20 a méně °C . Tam by sis moc v zimě nezajezdil.
Jinak údržba benzín/nafta výjede cca nastejno. Pokud Ti něco neodejde, ale to se může stát i na benzínu i na naftě. O tom už ale je zase řádná prohlídka při koupi a o důvěře k prodávajícímu co se týče prováděného pravidelného servisu u auta.
U benzínu je 1.6 líná a 1.8 bez turba žíznivá. 2.3 je srdcovka pro toho, si rád hraje s plynem a líbí se mu zvuk pětiválce. 1.8 turbomotory mají výkon, ale i apetit. U všech benzínů se projevují běžné závady na VN části zapalování. Diesly jsem už nastínil. Turba - kdo se stará a dodržujé určitá pravidla, ten pojezdí dlouho. Váhový rozdíl není nijak omezující. Při následném prodeji auta se ti bude líp prodávat nafta.

davidsnack
Příspěvky: 6
Registrován: 14.12.2010, 15:28

Re: problém se startováním

Příspěvek od davidsnack »

a kolik si tak vezme na 100km 1.8 T, pri normalni jizde, mas zkusenosti s timto motorem?? Chtel sem neco co se da udret do 8l na 100, ale az to neni zase line, kdyz slapnu na plyn tak to musi jet. jinak do prace autem nejezdim, takze treba stoji i pet dni bez jezdeni a nemam garaz takze auto mam stat venku a ted v zime vecer ty teploty uz se priblizuji k hranici - 20°C. Hodne taky jezdim jenom po meste, ale taky i delsi trasy, nekdy treba dene najedu i 100km. jak kdy. Tak jsem prave uvazoval o tom benzinu.

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startováním

Příspěvek od lapip »

Co vím já tak kluci říkali, že jim ty 1.8 při normální jízdě vezmou něco kolem těch 8 litrů, ale jak na to šlápnout tak jsou i na 12 litrech 8-)
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
elpe69
Příspěvky: 1415
Registrován: 24.01.2010, 13:16
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startováním

Příspěvek od elpe69 »

PoMa píše:....U benzínu je 1.6 líná.... .
tož to ne :o mě nepříjde Leosh nějak lenivej :mrgreen: no jen se musí kapečku více šlápnout na ten pedál co je vpravo :lol:
spotřebu jsem již ale lepčí přestal řešit :oops:
MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM

Odpovědět