problém se startováním
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
problém se startováním
Caute lidi mohli byste mi nekdo poradit. Mam Toledo 1.9 TDI r. v. 95. Mam nejaky problem se startovanim. Jeste nez prisla zima, kdyz sem startoval, tak sem musel klicek podrzet cca 5 sekund nez to chytlo, ale pokazde to startlo. Ted v zime kdyz prisel prvni mraz, baterka se komplet vyštavila. Nabil sem do maxima, ale porad to spatne chytalo, nekdy treba az na po pate to chytlo. Po tydnu uz sem nenastartoval vubec, baterka zas komplet vybita. Prosim o radu, diky moc
Re: problém se startováním
Ahoj,
Startujes az po zhasnuti kontrolky zhaveni?
Sviti kontrolka zhaveni pri -5 stupnich cca 10 - 20sekund?
Baterka se vybiji sama, nebo onim startovanim?
Kontroloval jsi zhavici svicky?
Starter se toci pri plne nabite baterce normalne rychle?
Kdyz motor chytne, jde z vyfuku kour? Jake barvy?
Startujes az po zhasnuti kontrolky zhaveni?
Sviti kontrolka zhaveni pri -5 stupnich cca 10 - 20sekund?
Baterka se vybiji sama, nebo onim startovanim?
Kontroloval jsi zhavici svicky?
Starter se toci pri plne nabite baterce normalne rychle?
Kdyz motor chytne, jde z vyfuku kour? Jake barvy?
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
Re: problém se startováním
cau, no zkusil sem startovat az po zhasnuti i jak svitila, ale nejde to ani tak ani tak,
kontrolka sviti cca 5 sekund pak zhasne,
baterku sem nabil do max. Asi 20 min. sem zkousel startovat, (samozdrejme ne v kuse)neslo to, pak uz se neprotacel ani starter, tak sem baterku dal znovu na nabijecku, a baterka byla uplne vystavena.
svicky mam asi rok stare,
ze zacatku se tocil normalne rychle, potom zpomaloval a pak uz se neprotacel vubec,
kour byl bily.
kontrolka sviti cca 5 sekund pak zhasne,
baterku sem nabil do max. Asi 20 min. sem zkousel startovat, (samozdrejme ne v kuse)neslo to, pak uz se neprotacel ani starter, tak sem baterku dal znovu na nabijecku, a baterka byla uplne vystavena.
svicky mam asi rok stare,
ze zacatku se tocil normalne rychle, potom zpomaloval a pak uz se neprotacel vubec,
kour byl bily.
Re: problém se startováním
Pokud jsou žhavící svíčky zánovní, ověř, zda-li jde do nich napětí (po dobu svícení kontrolky je na svíčkách napětí = musíte být na odzkoušení dva, nebo si polož voltmetr před okno). Když nepůjde do svíček napětí, vyměň napájecí relé žhavících svíček.
Startuje se výhradně ihned po zhasnutí kontrolky = ve chvíli, kdy je přerušeno napájení na svíčky, které jsou právě rozžhaveny a zůstává tak více energie pro startér.
Když ti jde bílý dým z výfuku během startu, znamená to, že ti tam palivo jde, ale může ho být málo (vadné čerpadlo), špatně rozprášené (vstřiky), nebo ti tam jde i voda (těsnění pod hlavou, ruplá hlava).
Zda-li je paliva pro start málo zjistíš snadno - pořiď si startovací sprej pro naftové motory, shoď hadici před sáním, jeden ať točí motorem a druhý ať stříkne do sání. Když to chytne, sprejem (dávkováním množství) si udržuj otáčky. Když po pár sekundách přestaneš udržovat motor v chodu sprejem a motor zhasne, tak má málo paliva, nebo ho má špatně rozprášené (čerpadlo, nebo vstřiky). Když se udrží v chodu, nahřej na provozní teplotu a hlídej si vodu v nádržce, zda-li nemizí.
Pokud ti půjde málo paliva, může být i zanesen palivový filtr (měnit max. po 30tisících km, u našeho paliva není na škodu vyměnit ani po 15tisících km)
Startuje se výhradně ihned po zhasnutí kontrolky = ve chvíli, kdy je přerušeno napájení na svíčky, které jsou právě rozžhaveny a zůstává tak více energie pro startér.
Když ti jde bílý dým z výfuku během startu, znamená to, že ti tam palivo jde, ale může ho být málo (vadné čerpadlo), špatně rozprášené (vstřiky), nebo ti tam jde i voda (těsnění pod hlavou, ruplá hlava).
Zda-li je paliva pro start málo zjistíš snadno - pořiď si startovací sprej pro naftové motory, shoď hadici před sáním, jeden ať točí motorem a druhý ať stříkne do sání. Když to chytne, sprejem (dávkováním množství) si udržuj otáčky. Když po pár sekundách přestaneš udržovat motor v chodu sprejem a motor zhasne, tak má málo paliva, nebo ho má špatně rozprášené (čerpadlo, nebo vstřiky). Když se udrží v chodu, nahřej na provozní teplotu a hlídej si vodu v nádržce, zda-li nemizí.
Pokud ti půjde málo paliva, může být i zanesen palivový filtr (měnit max. po 30tisících km, u našeho paliva není na škodu vyměnit ani po 15tisících km)
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
Re: problém se startováním
Moc diky za rady, zkusim co pujde.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
Re: problém se startováním
Jeste sem se chtel zeptat jestli nevis jaky motor je nejlepsi v toledu 2 generace ( 99-04 ). To auto se mi libi a uvazuju o jeho koupi, tak se potrebuju co nejvic informovat. Mesicne najezdim cca 1000km. Diky
Re: problém se startováním
Záleží pod jakým vzhledem si ten "nejlepší" představuješ.
Co se týče TDI jsou v této II. generaci Toleda všechny vyvedené. Mají podobnou výdrž a stejné nemoci (váha vzduchu, regulace turba, dvouhmota). Je už tedy na tobě, zda-li si vybereš 66 nebo 81kW, nebo pak sáhneš po novším kousku se 150koňovým ARL motorem, obsahující již technologii PD
Co se týče TDI jsou v této II. generaci Toleda všechny vyvedené. Mají podobnou výdrž a stejné nemoci (váha vzduchu, regulace turba, dvouhmota). Je už tedy na tobě, zda-li si vybereš 66 nebo 81kW, nebo pak sáhneš po novším kousku se 150koňovým ARL motorem, obsahující již technologii PD
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
Re: problém se startováním
No, chtel sem vedet, s kterym motorem jsou obecne nejmensi potize. A jeste jak sou na tom benzinove motory, zda jsou min poruchove nez tdi motory a jake jsou na nich nejcastejsi zavady? A ktery z motoru je levnejsi na udrzbu a servis??
Re: problém se startováním
To je dosti obsáhlé téma, plné neobjektivity. Každý bude hájit svojí motorizaci. Jestli najezdíš měsíčně 1000km a nejsou to trasy typu 5km tam, 10km zpět, tak bych šel už spíše do dieslu (samozřejmě pokud nebydlíš v oblastech, kde je -20 a méně °C . Tam by sis moc v zimě nezajezdil.
Jinak údržba benzín/nafta výjede cca nastejno. Pokud Ti něco neodejde, ale to se může stát i na benzínu i na naftě. O tom už ale je zase řádná prohlídka při koupi a o důvěře k prodávajícímu co se týče prováděného pravidelného servisu u auta.
U benzínu je 1.6 líná a 1.8 bez turba žíznivá. 2.3 je srdcovka pro toho, si rád hraje s plynem a líbí se mu zvuk pětiválce. 1.8 turbomotory mají výkon, ale i apetit. U všech benzínů se projevují běžné závady na VN části zapalování. Diesly jsem už nastínil. Turba - kdo se stará a dodržujé určitá pravidla, ten pojezdí dlouho. Váhový rozdíl není nijak omezující. Při následném prodeji auta se ti bude líp prodávat nafta.
Jinak údržba benzín/nafta výjede cca nastejno. Pokud Ti něco neodejde, ale to se může stát i na benzínu i na naftě. O tom už ale je zase řádná prohlídka při koupi a o důvěře k prodávajícímu co se týče prováděného pravidelného servisu u auta.
U benzínu je 1.6 líná a 1.8 bez turba žíznivá. 2.3 je srdcovka pro toho, si rád hraje s plynem a líbí se mu zvuk pětiválce. 1.8 turbomotory mají výkon, ale i apetit. U všech benzínů se projevují běžné závady na VN části zapalování. Diesly jsem už nastínil. Turba - kdo se stará a dodržujé určitá pravidla, ten pojezdí dlouho. Váhový rozdíl není nijak omezující. Při následném prodeji auta se ti bude líp prodávat nafta.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.12.2010, 15:28
Re: problém se startováním
a kolik si tak vezme na 100km 1.8 T, pri normalni jizde, mas zkusenosti s timto motorem?? Chtel sem neco co se da udret do 8l na 100, ale az to neni zase line, kdyz slapnu na plyn tak to musi jet. jinak do prace autem nejezdim, takze treba stoji i pet dni bez jezdeni a nemam garaz takze auto mam stat venku a ted v zime vecer ty teploty uz se priblizuji k hranici - 20°C. Hodne taky jezdim jenom po meste, ale taky i delsi trasy, nekdy treba dene najedu i 100km. jak kdy. Tak jsem prave uvazoval o tom benzinu.
Re: problém se startováním
Co vím já tak kluci říkali, že jim ty 1.8 při normální jízdě vezmou něco kolem těch 8 litrů, ale jak na to šlápnout tak jsou i na 12 litrech 

Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: problém se startováním
tož to nePoMa píše:....U benzínu je 1.6 líná.... .



spotřebu jsem již ale lepčí přestal řešit

MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM