Co se týče dezinfekce vzduchové soustavy, tak by mělo platit výměna pylového filtru = zároveň dezinfekce. No a pylový filtr je doporučeno měnit v naších prašných podmínkách 2x ročně. Nejlepší termíny jsou na jaře po hlavní pylové sezóně a na konci léta, popř. ihned po objevení záduchu z ventilační soustavy.
Co se týče obměně oleje/chladiva - u nového vozu většinou do pěti let jednou a následně (nebo nastane-li dříve) nastoupí-li pocit poklesu výkonu chlazení, pazvuky za provozu chladící soustavy apod., ne méně než jednou za 5 let. Praxe ale ukazuje, že ročně unikne z chladící soustavy přibližně 10-30% chladícího média (žádná chladící soustava není 100% těsná), což se nejprve projeví poklesem výkonu chlazení, následně začne při volnoběhu klimakompresor vypínat (reakce tlakového snímače) no a nakonec přestane klima fungovat úplně. Při poklesu chladícího média o 30% by měla být doplněna (tedy u někoho po roce, u někoho po třech letech, u někoho až po pěti letech). Degradaci oleje přispívá jak stáří chladiva, tak nečinnost chladící soustavy po delší dobu (klasika zimní období - kdo aspoň jednou za měsíc vjede do teplejší garáže - třeba podzemky - a klimu na pár minut zapne

)
Objeví-li se na chladící soustavě mastný flek - klimu nezapínat a netěsnost odstranit zároveň s doplněním oleje (plus následně chladivo) - sepnutí klimakompresoru bez mazání je pro něj zničující (a u manuální klimy se to stává častěji, že kompresor odejde - klima nemá vlastní diagnostiku chladící soustavy)
Tedy pokud nepozorujete žádné anomálie na chladící soustavě, mělo by býti pravidlem provést obměnu chladiva/oleje poprvé po pěti letech a následně každé tři roky. Prodloužíte tím životnost jak kompresoru, tak zvýšíte výkon chladící soustavy na svůj nominální výkon