Demontáž větráku topení
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.12.2011, 17:37
Demontáž větráku topení
Zdarec, mám takový problém, větrák topení a chlazení na mojí Cordobě je hlučný, pravděpodobně opotřebovaný životem. Nejsem však schopný ho za žádnou cenu dostat ven. Český manuál pro tento model jsem nesehnal, fabia a polo mají palubní desku jinak tvarovanou. Má někdo zkušenost jak vytáhnout větrák topení z auta, aniž bych rozebral půl předku? Pořád mi tam zavazí odkládací schránka před spolujezdcem, kterou nejsem schopný samostatně demontovat.
Díky Franta
Díky Franta
Re: Demontáž větráku topení
Postup má nafocený uživatel Sterbitch, když ho měnil.
- zde jen jedno jeho foto: http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f ... 6&start=80

Ale kastlík musí ven.
- zde jen jedno jeho foto: http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f ... 6&start=80

Ale kastlík musí ven.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.12.2011, 17:37
Re: Demontáž větráku topení
Výborně a mnohokrát děkuju. Ta jedna fotka mi bohatě stačí, jednoznačně to ukazuje, že jsem byl nedůsledný při hledání šroubů v oblasti pod airbagem. Takhle to dává logiku a je to vlastně velice jednoduchý. Já už sem se lekl, že se bude muset rozebrat celá palubní deska, ale připadalo mi to divný, ještě že jsem se zeptal.
Seata mám teprve od léta, takže se zatím spíše poznáváme. Jsem koncernový turista, předtí jsem měl VW vento TDi, a různé škodovky.
Seata mám teprve od léta, takže se zatím spíše poznáváme. Jsem koncernový turista, předtí jsem měl VW vento TDi, a různé škodovky.
Re: Demontáž větráku topení
Tak vítej mezi námi a fajn, že hned první pokus byl úspěšný 

Re: Demontáž větráku topení
a jsi si jisty ze je opotrebovany, jak se to projevu?
dokud ten ventilator funguje tak bych do toho nehrabal.....
jinac muj postup zahrnuje lamani palubky, coz neni zrovna "eticke" ale je to podle me nejjjednodussi jak se tam dostat

jinac muj postup zahrnuje lamani palubky, coz neni zrovna "eticke" ale je to podle me nejjjednodussi jak se tam dostat

Tvorba www stránek, grafiky, reklamy aj. http://www.nndesign.cz veskere info přes PM/telefon/osobně
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.12.2011, 17:37
Re: Demontáž větráku topení
No takhle, závada se projevuje tím, že především po zapnutí větráku, tedy vesměs po ranním nastartování auta, je slyšet pískavé vrzavé zvuky (pravděpodobně ložiska ventilátoru, oska, nebo uhlíky). Při puštění ventilátoru naplno se zvuk ztrácí, ale místo něj nastupují vibrace způsobené asi "dřením nasucho". Chtěl jsem zkusit závadu odstranit vyčištěním a promazáním, třeba by to ještě nějaký čas mohlo sloužit. Zatím to není tak hrozné, dalo by se to snad včasným promazáním zachránit. Pokud větrák jede normálním režimu (cca 2-3 čárky výkonu na klimatroniku) tak se to zatím neprojevuje nijak, chod je tichý. Auto má najeto 169000Km, takže se dá předpokládat, že motor ventilátoru už může být opotřebovaný. Nadruhou stranu já přiliš kilometrů nenajedu, takže provizorní oprava promazáním by mohla vydržet delší dobu. Za necelých 5 měsíců mám ujeto cca 2000Km.
Re: Demontáž větráku topení
piskani je klasika, na 1cku na digitalu mi to dela taky..... ale vibrace ty nemam..... nicmene je fakt ze me ventilator odesel cca pri 170tkm.....
Tvorba www stránek, grafiky, reklamy aj. http://www.nndesign.cz veskere info přes PM/telefon/osobně
Re: Demontáž větráku topení
Vyčištění a promazání ložisek určitě prospěje. Vyvážení oběžného kola v domácích podmínkách ale asi nebude snadné (na oběžném kole jsou vyvažovací plíšky, ale kde je přemístit, přidat bez zjištění nevyváženosti...? )
To pískání na minimální otáčky způsobují uhlíky/vydřený komutátor a na to recept neznám, jelikož jde o samomazné řešení. Snad jen pořádně odmastit.
To pískání na minimální otáčky způsobují uhlíky/vydřený komutátor a na to recept neznám, jelikož jde o samomazné řešení. Snad jen pořádně odmastit.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 07.08.2013, 21:36
Re: Demontáž větráku topení
Mám stejný problém a ventilátor né a né ven
Děkuji za odpověd
Děkuji za odpověd