Problikávání žhavení, samovolně zrychluje - Seat Inca
Problikávání žhavení, samovolně zrychluje - Seat Inca
Dobrý den.Mám auto Seat Inca.Problém je v tom , že problikává žhavení a samovolně mi zrychluje auto při jízdě a má zvíšený volnoběh.Nevím čím to může být.Prosím poradte mi.Děkuji.
Re: Seat Inca
Blikání žhavení signalizuje jednu z těchto závad:
– snímač zdvihu jehly G80
– snímač otáček motoru G28
– snímač polohy regulačního šoupátka G149
– snímač polohy pedálu akcelerace G79
– spínač brzdových světel F nebo spínač brzového pedálu F47
– nastavovač množství paliva N146
– ventil počátku vstřiku N108
přičemž tyto poruchy nemusí být zaznamenány do výpisu závad v řídící jednotce motoru, ale jde ji odchytit diagnostikou akčních členů.
Většina těchto závad ale automaticky motor vypne krom jedné - snímače polohy pedálu akcelerace G79. Při jeho závadě se zvednou otáčky na 1300 otáček za minutu (auto tak pokud má nižší otáčky za jízdy začne zrychlovat).
Před výměnou je dobré zkontrolovat konektory a podívat se do diagnostiky. Občas je příčinou i chyba na řídící jednotce motoru (oxidace kontaktů na konektoru), která je umístěna pod čelním sklem a vody tam je víc než dost.
– snímač zdvihu jehly G80
– snímač otáček motoru G28
– snímač polohy regulačního šoupátka G149
– snímač polohy pedálu akcelerace G79
– spínač brzdových světel F nebo spínač brzového pedálu F47
– nastavovač množství paliva N146
– ventil počátku vstřiku N108
přičemž tyto poruchy nemusí být zaznamenány do výpisu závad v řídící jednotce motoru, ale jde ji odchytit diagnostikou akčních členů.
Většina těchto závad ale automaticky motor vypne krom jedné - snímače polohy pedálu akcelerace G79. Při jeho závadě se zvednou otáčky na 1300 otáček za minutu (auto tak pokud má nižší otáčky za jízdy začne zrychlovat).
Před výměnou je dobré zkontrolovat konektory a podívat se do diagnostiky. Občas je příčinou i chyba na řídící jednotce motoru (oxidace kontaktů na konektoru), která je umístěna pod čelním sklem a vody tam je víc než dost.
Re: Seat Inca
Děkuji za odpověd.Tak byla to ta chyba na řídící jednotce motoru (oxidace kontaktů na konektoru).Autíčko jen bublá, paráda.
Mám ještě jeden problém -při nastartování mi neukazuje budík paliva, vody neukazuje tachometr a nejdou hodiny.Při vypnutí klíčku motoru začnou poskakovat ručičky na budíkách a nechce vypnout motor.Jakmile se mi podaří vypnout motor, tak hodiny jdou ,ale nic víc.Poradíte mi ještě s tímto problémem???Moc děkuji.ZUZA

Mám ještě jeden problém -při nastartování mi neukazuje budík paliva, vody neukazuje tachometr a nejdou hodiny.Při vypnutí klíčku motoru začnou poskakovat ručičky na budíkách a nechce vypnout motor.Jakmile se mi podaří vypnout motor, tak hodiny jdou ,ale nic víc.Poradíte mi ještě s tímto problémem???Moc děkuji.ZUZA

Re: Seat Inca
Hmm, to vypadá na více spojených závad a nebude až tak snadné přijít na to, co se stalo.
Pokud nejde vypnout motor, jede dál s motorem i ventilátor větrání/topení a další spotřebiče tak jako při zapnutém klíčku v první poloze? Nebo to vše zhasne, ale motor jede dále? Pokud je to ta první varianta, je problém ve spínací skřínce a je třeba ji vyměnit (stále sepnuté plus). Dá se vyměnit jen ta část s kontakty, zámek zůstane původní.
Po vyřešení tohoto problému bych teprve pak hledal dále.
Pokud nejde vypnout motor, jede dál s motorem i ventilátor větrání/topení a další spotřebiče tak jako při zapnutém klíčku v první poloze? Nebo to vše zhasne, ale motor jede dále? Pokud je to ta první varianta, je problém ve spínací skřínce a je třeba ji vyměnit (stále sepnuté plus). Dá se vyměnit jen ta část s kontakty, zámek zůstane původní.
Po vyřešení tohoto problému bych teprve pak hledal dále.