cordoba 1999, 1,4 problem

r.v. 1993-1999 + facelift 1999-2002
Odpovědět
HellAngel
Příspěvky: 7
Registrován: 20.05.2012, 22:06

cordoba 1999, 1,4 problem

Příspěvek od HellAngel »

ahojte, dnes som kupil cordobu ale ma par problemov a potreboval by som poradit co snimi.

1. myslim ze je trochu dosahana elektrika. Stierace samovolne zacnu stierat, nesvieti svetlo pri otvoreni dveri a divne sa aj chova imobilizer. Obcas po nastartovani zacne tak zvlastne tukat. Tu sa chcem opitat ci sa da ten imobilizer nejako jednoducho odstavit. Je tam vpodstate zbytocny.

2. pri zoslapnuti pedalu auto ide pekne do otacok ale obcas narazi na dieru, trochu polavi a potom znova naskoci. Pri volnobehu obcas zacnu klesat otacky, ale hned sa vratia spet na povodnu hodnotu. Ratam ze skrtiaca klapka. Asi precistit a nastavit. :roll:

3. zhanam nejakeho mechanika co sa vyzna v seatoch v okoli Turcianskych Teplic/Martin na slovensku. Viete o niekom takom?

ps: V aute je aj central, ale nikdy som taky nevidel. Ked stlacim otvorenie tak vzadunad blatnikom je umiestneny taky vzduchovy kompresor ci co to je a potom vytlaci hore zablokovanie dveri. To tak je original ci to bolo dorabane?

Auto inac za tu cenu co som kupil nie je hrdzave, miestami obuchane, ale je to pravovane. Spodok bol osetrny gumolitom a ani prahy nie su prehrdzavene. Celkomo auto je co sa tyka hrdze na tom velmi dobre.

Dakujem za kazdu radu (y)

edit: vsimol som si ze motor sa celkom rychlo zohreje. Neprkroci polku, ale aj tak som bol celkom prekvapeny. Nehal som ho stat asi 1,5 hod a stale bol horuci

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: cordoba 1999, 1,4 problem

Příspěvek od PoMa »

Vítej mezi námi.

Tady pár odpovědí:

1) Imobilizér vyrušit jde, ale je to zásah do řídící jednotky motoru (i když má zde imobilizér svoji samotnou krabičku). Samospínání stěračů má na svědomí nejčastěji páčka pod volantem - tady pomůže jen výměna. Vnitřní osvětlení je krapet problém. Není už zde klasický spínač na dveřích, ale už je mikrospínač přímo v zámku. Opravitelné to je, ale chce to rozebrat komplet dveře a zámek. Problém může způsobovat i kabeláž v průchodce mezi dveřmi a A sloupkem - lámou se tam dráty.

2) Může to být škrtící klapka, ucpaný vzduchový filtr, ale i vadná lambda sonda nebo teplotní čidlo chladící kapaliny (motoru). Zkušený mechanik správnou příčinu vydefinuje podle diagnostiky.

3) To bohužel neporadím

ad. PS) Je to originál pneumatický centrál. V Seatech často není (jen Cordoba a Cordoba Vario), za to ve VW je jako doma - používá se od Pola 6N přes Golfa III po Passat 3A a je i v pár typech Audi.

Jinak přeji mnoho km bez závad a ať auto slouží ;)

HellAngel
Příspěvky: 7
Registrován: 20.05.2012, 22:06

Re: cordoba 1999, 1,4 problem

Příspěvek od HellAngel »

dakujem za poradenie. (y)

no tak to nie je az take hrozne opravit. par korun to spapa ale ak to vyriesi problemy, tak je to OK.

skoda len toho imobilizeru ze nejde len tak odpojit, ale tak to poriesim cez nejakeho mechanika, vsak aj tak musim ist na tu diagnostiku :)

chcem sa este opitat na spojku. V honde som bol yvzknutz na tvrdsiu spojku, ale tu je este o kusok tvrdsia. Nepresmikuje, radenie ide bez problemov, len je tvrdsia.

ten central ma proste ale dostal. Pri kupe som si to ani nevsimol, az doma. Normalne sm sa zlakol ze to co :lol:

inac nahradne dielu su cenovo na tom ako?

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: cordoba 1999, 1,4 problem

Příspěvek od PoMa »

U tvého motoru je tuším ještě spojkové lanko a u toho se stává, že se přidře, což provází popískavání při pohybu spojky a stejně tak jde pak pedál tíž. Pak následuje prasknutí toho lanka.
Oproti Japoncům ale spojka tužší je. Tak možná bude stačit si zvyknout.

HellAngel
Příspěvky: 7
Registrován: 20.05.2012, 22:06

Re: cordoba 1999, 1,4 problem

Příspěvek od HellAngel »

no spojka dost vrzga ked ju stlacim, takze vidim dalsiu vec na ktoru sa musim pozriet. diki ;)

Odpovědět