Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Zdravim chtel bych se zeptat nekdy my v motoru jakoby cvaka takovy c c c c c c c c c uz jsem to slysel u vice motori tdi nekdy to dela nekdy ne chtel bych se zeptat co to muze byt nekdo my rikal ze u tehle motoru to je normalni diky za radu
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Pokud jde zvuk cvakání od hlavy motoru, může jít o hydroštel (častější), nebo vstřik - obojí je známka opotřebení dané části. Kolik máš najeto km na oleji a jaký olej používáš? (specifikaci, vw norma, značka)
Když mírně zvedneš otáčky, tak zvuk zůstane, nebo zanikne? Co při zatížení?
Když mírně zvedneš otáčky, tak zvuk zůstane, nebo zanikne? Co při zatížení?
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
ma to najeto 153000 poctivich nekdy to cvaka i pri vyssich otackach myslim ze v zatezi ne ale nekdy se to treba vubec neozve olej jsem menil ppred 3000 km je tam olej valvoline 10w40
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Valvoline Durablend 10w-40 s VW normou 505.00 je v pořádku, i když škoda, že nejezdíš stále na 5w-40 (nyní už se k němu nevracej). Pokud už má 150tisíc a jezdí dlouho na onen 10w-40 a měníš až po 15tisících, pak to ten hydroštel může být (já i s 5w-40 měním u TDI olej po 8 tisících km a je ticho). Při 150tisících km si ale už zaslouží repas i vstřikovače, je to jejich přibližná hranice spolehlivosti, později se může stát, že začne ukapávat, což by znamenalo přepálení pístu. Kde tankuješ palivo? Dáváš aditiva do nafty? (celoročně) - pokud nee, vyzkoušej VIF
(poprvé i s dvojnásobnou dávkou aditiva) a tankuj pokud možno u Benziny a ÖMV - mají u nás nejkvalitnější paliva, což dokazují i různé testy.

Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
no tankoval jsem prave posledni dobou za 28.50 asi 4 x tak ze nafta nic moc ted jsem tankoval na shell a je treba dobry do oleje nejaky aditiva diky a kolik tak stoji ten hydrostel musi se vymenit vsechny
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
aditiva do nafty!!! Do oleje nic nelej.
Pokud to necvakal vstřik a nebylo to tedy třeba ani mizernou kvalitou nafty (bude se to chovat stejně i po použití aditiva do nafty a s kvalitní naftou), pak lze přistoupit i na tu variantu s hydroštelem (lze to zjistit i poslechem). Dá se vyměnit samostatně, ale jelikož budeš dávat při jeho výměně více částí dolů, stojí za zmínku kontrola i výměna ostatních (není nutné). Přijednom je vhodné řádně zkontrolovat vačku, zda-li není poškozená, to už ale raději nebudem rozepisovat, moc se to u těchto motorů nestává (na rozdíl od nových dieslů). Po cenách koukni u různých e-shopů
Pokud to necvakal vstřik a nebylo to tedy třeba ani mizernou kvalitou nafty (bude se to chovat stejně i po použití aditiva do nafty a s kvalitní naftou), pak lze přistoupit i na tu variantu s hydroštelem (lze to zjistit i poslechem). Dá se vyměnit samostatně, ale jelikož budeš dávat při jeho výměně více částí dolů, stojí za zmínku kontrola i výměna ostatních (není nutné). Přijednom je vhodné řádně zkontrolovat vačku, zda-li není poškozená, to už ale raději nebudem rozepisovat, moc se to u těchto motorů nestává (na rozdíl od nových dieslů). Po cenách koukni u různých e-shopů

Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Chlapi, muzete mi poradit ohledne aditiva VIF? Chci si to objednat, ale jsou dva druhy tech plechovek, jedna je svetla, a videl jsem i tmavy obal. Je to jen jiny Obal? Nebo je v tom rozdil? Je jedno zda koupim svetlou nebo cernou? Diky omlouvam se hloupy dotaz.
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
VIF je letní a zimní, více zde http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f=61&t=138
MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Seat toledo 1.9tdi 66kw rotačka rv.2004 ALH
Re: Seat Leon 1.9 Tdi 81kw cvakani
Ono Sheron Diesel Aditiv vyrábí rovněž VIF, čili stejná firma jako VIF Super Diesel Aditiv letní/zimní, ale nemá stejné parametry, což ukazují testy (asi to modré barvivo dělá své
). Krom Sheron Diesel Aditiv v plastu je i Sheron Super Diesel Aditiv v plechovce a ten by již měl mít stejné složení (zde již jen jiný název oproti VIFu) a ten již stejně jako VIF doporučím. Kdo nechce řešit letní/zimní, může celoročně používat zimní (ne naopak), v tom zimním je oproti letnímu složka proti parafínování nafty (zvyšuje tekutost v mrazech = nezalepí se filtr).
V klasických palivech tyto aditiva mají účinnost a dosti významnou, pokud si nejste jistí kvalitou paliva, klidně dávejte i 2-3násobek běžného dávkování - motoru to neublíží, ba naopak (jede i na čistý VIF SDA, ale nezkoušejte, jen pro servisní účely) . Doporučené dávkování 1:1000 je jen jako doporučené minimální dávkování. Pokud tankujete prémiovou naftu (Benzina Verva diesel, Aral(BP) Ultimate diesel apod.), je používaní aditiv již zbytečné, jelikož je tyto paliva již ve značné míře obsahují a účinek se již neprojeví.
O aditivech je na webu dostatek materiálu včetně testů, na které jsou odkazy i zde v sekci Garáž
Testy:
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf

V klasických palivech tyto aditiva mají účinnost a dosti významnou, pokud si nejste jistí kvalitou paliva, klidně dávejte i 2-3násobek běžného dávkování - motoru to neublíží, ba naopak (jede i na čistý VIF SDA, ale nezkoušejte, jen pro servisní účely) . Doporučené dávkování 1:1000 je jen jako doporučené minimální dávkování. Pokud tankujete prémiovou naftu (Benzina Verva diesel, Aral(BP) Ultimate diesel apod.), je používaní aditiv již zbytečné, jelikož je tyto paliva již ve značné míře obsahují a účinek se již neprojeví.
O aditivech je na webu dostatek materiálu včetně testů, na které jsou odkazy i zde v sekci Garáž
Testy:
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf