Termostat 1.4

r.v. 1993-1999 + facelift 1999-2002
Odpovědět
v.pavel
Příspěvky: 25
Registrován: 03.08.2010, 19:23

Termostat 1.4

Příspěvek od v.pavel »

Zdravím,
mám problém na ibize 1.4i (APQ). Asi byl v háji termostat, motor se ohřál na provozní teplotu jen při dlouhém stání nebo popojíždění v kolonách. Pak se ale auto začalo z ničeho nic přehřívat a trubka od termostatu ke chladiči byla studená. Vyndal jsem termostat (než jsem koupil novej) a vše bylo v pohodě (až na to že se motor neohřál, rafička se při běžný jízdě skoro nehla).Teď jsem tam dal nový termostat a motor se pořád přehřívá a stoupá hladina v nádržce, jenže hadice od termostatu k chladiči i chladič jsou pořád studené (i když teplota je přes 90°).

Je možné že ten nový termostat se taky neotvírá. Termostat je Wahler což je podle mě dobrá značka.
Napadá mě těsnení pod hlavou. To by vysvětlovalo že hladina se tlačí nahoru, ale nevysvětluje to proč jsou chladič i trubka od termostatu studené.

Máte někdo nápad čím by to mohlo být, máte s tím někdo zkušenost?
budu rád za každou radu, díky Pavel.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Termostat 1.4

Příspěvek od PoMa »

Všiml jsem si dotazu až teď :oops:

Někdy se stává, že i nový termostat nefunguje (nejednou fungoval až třetí).
Byl nový termostat správně namontován? (po zasazení do domečku pootočen a tak zajištěn v domečku) - jeho funkčnost jde odzkoušet doma (dát do hrnce s vodou a vodu uvést do varu - termostat se začne při cca 87°C otvírat, a při cca 102°C bude plně otevřen)

Hladina se zvedá s rostoucí teplotou kapaliny (tepelná roztažnost kapaliny), kdyby povolilo těsnění pod hlavou, tlakovaly by se hadice (se zvýšujícím tlakem by byly tvrdší a bylo by obtížnější je zmáčknout), tedy zkusit mačkat hadice do/z chladiče jak se mění tvrdost u studeného/teplého motoru.

Taktéž zavzdušněný systém může způsobit přehřívání (přes vzduch se voda nepřetlačí do chladiče).

A v neposlední řadě (a zde nejpravděpodobnější) může být příčina rozpadlé vodní čerpadlo (zde mělo ještě plastovou vrtuli). Bez termostatu nemá vodní okruh takový odpor a voda cirkuluje samotíží (rozdílem teplot). Termostat to ale nepřetlačí a tak se motor přehřeje.

v.pavel
Příspěvky: 25
Registrován: 03.08.2010, 19:23

Re: Termostat 1.4

Příspěvek od v.pavel »

Hadice byli tvrdší když se motor ohřál. Termostat jsem zase vyndal a před chladič dal karton, aby motor udržel aspoň trochu teplotu. Bez termostatu se hladina nezvedá a hadice jsou stejně tvrdé jak za studena tak za tepla.
Je mi divné že ten původní termostat byl v háji a motor se pořádně neohřál a pak se z ničeho nic zavřel a motor se přehříval. A to samé s tím novým termostatem.

S tou pumpou si mě nepotěšil. Mám v plánu dělat příští měsíc rozvody a snimi samozřejmě pumpu. Snad to do té doby vydrží (udělal bych to co nejdřív ale momentálně mi to finance nedovolí)

Termostat jsem tam dal snad správně, ale nijak jsem s ním neotáčel nebo tak. Jen jsem ho tam nastrčil a přišrouboval přes něj přírubu s hadicí. Ten starý termostat tam byl taky tak, jen jsem sundal hadici a termostat bez otáčení vytáhl ven.
Je možné že by se tam i ten starý byl špatně nasazen? Jaký je správná postup montáže toho termostatu?

Díky, Pavel.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Termostat 1.4

Příspěvek od PoMa »

Je možné, že byl termostat špatně nasazen - uchytává se pootočením o 1/4 otáčku v domečku, volný být nemá.
Ale spíše bych předpokládal problém v tom čerpadle

Odpovědět