Zdravím všechny.
Mám dotaz ohledně zimních startů. Při nižších teplotách se autu (Altea 2.0 Tdi, 103kW, r.v. 2007, Motor BKD) nechce moct nastartovat. Točí má snahu chytnout jakoby na dva válce a z výfuku se valí černej kouř. Nakonec jsem vždy nastartoval,ale celkem mi to vadí...
Má někdo nějakou radu? Můj tip jsou žhavící svíčky..
Díky Zbyněk
Zimní starty, černý kouř, chytá na dva válce - Altea 2.0 Tdi
Re: Zimní start
Žhavící svíčky to mohou být, ale dým by šel spíše světlý. Když jde černý, tak to spíše vypadá na průsak oleje do válce (raději nebudu strašit). Žhaviče není problém přezkoušet bez vytahování žárovkovou zkoušečkou - sundat fajfky na žhavičích, jedna strana zkoušečky na plus baterie, druhou stranou se dotýkat napájecího kontaktu na žhaviči - ne všech svíčkách musí svítit žárovka stejným jasem. Taktéž lze ohmetrem změřit odpor žhaviče, kdy při teplotě žhaviče 0°C (třeba po nočním stání) má jeden žhavič odpor cca 1,6ohmu - se stoupající teplotou stoupá i odpor, tedy chce to pořádný ohmetr a měřit za studena. Na přerušeném a poškozeném žhaviči bude odpor vysoký. Pokud bude třeba i jeden žhavič špatný, je doporučeno vyměnit všechny čtyři. Doporučuji žhaviče NGK (vysoká životnost) nebo BERU (prvomontáž). Bosche jaksi rády odcházejí.
Pokud jsou žhaviče v pořádku, zkus v mrazech třeba žhavit 2x za sebou a teprve pak startovat. Stejně tak po prvním otevření dveří po odemčení hned žhav a hned startuj - v zimě je totiž aktivovaný předehřev žhavících svíček a to po otevření dveří řidiče (stejně jako spuštění palivového čerpadla u benzínů). Čili když odemkneš, otevřeš dveře, vemeš si škrabku a jdeš nejdříve škrábat skla, tak zmaříš onu funkci předehřevu žhavičů a při hlavním žhavení už nedosáhnou plné teploty, jenž optimalizuje start.
Ddawe zde někde dával fotky rozžhavených žhavičů po prvním a následném nažhavení - rozdíl je markantní.
Pokud jsou žhaviče v pořádku, zkus v mrazech třeba žhavit 2x za sebou a teprve pak startovat. Stejně tak po prvním otevření dveří po odemčení hned žhav a hned startuj - v zimě je totiž aktivovaný předehřev žhavících svíček a to po otevření dveří řidiče (stejně jako spuštění palivového čerpadla u benzínů). Čili když odemkneš, otevřeš dveře, vemeš si škrabku a jdeš nejdříve škrábat skla, tak zmaříš onu funkci předehřevu žhavičů a při hlavním žhavení už nedosáhnou plné teploty, jenž optimalizuje start.
Ddawe zde někde dával fotky rozžhavených žhavičů po prvním a následném nažhavení - rozdíl je markantní.
Re: Zimní start
Děkuju za rady. Ten dým je tmavej,ale olej neubývá. Nejsem si úplně jistej,ale myslím,že jsem ještě nedoléval a mám asi 2tis. do výměny.
Jinak svíčky zkontroluji, snad to bude v tom. Někdy se stane, že i po nastartování je ještě chcilku cítit takové škubání, zřejmě jak jeden válec pálí trochu hůř.
O těch BERU jsem to nevěděl, podle názvu ve mne budily dojem spíš nějaké horší značky
Tak ještě jednou díky a uvidíme..
Jinak svíčky zkontroluji, snad to bude v tom. Někdy se stane, že i po nastartování je ještě chcilku cítit takové škubání, zřejmě jak jeden válec pálí trochu hůř.
O těch BERU jsem to nevěděl, podle názvu ve mne budily dojem spíš nějaké horší značky

Tak ještě jednou díky a uvidíme..
Re: Zimní start


[color=#BF0040]SEAT TOLEDO 1 M[/color] [color=#000000]1.6 SR 74 kw[/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]
Re: Zimní start
OK. A teď klíčová otázka
Kde je mám hledat? Při běžném prohlédnutí motoru jsem je nenašel, Jsou někde zezadu? Auto viz. výše..
Díky

Díky
Re: Zimní start
Dobře rozžhavená svíčka je rozžhavená do bíla. čím má tmavší barvu rozžhavení oproti ostatním, tím je slabší. Ona může ještě žhavit, ale už slabě.
Najdeš je vedle vstřiků, mají černé fajfky na sobě jako malé svíčky. Jdi po palivových trubkách u hlavy válců a narazíš na ně. Samozřejmě musíš sundat plastový kryt motoru shora.
Pozor na demontáž, mají závit M8x1 a není problém je ukroutit, nebo ulomit (když spadne zbytek do válce, tak jde hlava dolů
)
Najdeš je vedle vstřiků, mají černé fajfky na sobě jako malé svíčky. Jdi po palivových trubkách u hlavy válců a narazíš na ně. Samozřejmě musíš sundat plastový kryt motoru shora.
Pozor na demontáž, mají závit M8x1 a není problém je ukroutit, nebo ulomit (když spadne zbytek do válce, tak jde hlava dolů

Re: Zimní start
No ještě to jednou prohlédnu. Nechci vypadat jako negramot,ale nějak jsem si tam nevšiml ani vstřiků.. U oktávky to bylo jasný a hned vidě,ale tady jsem je nenalezl. Nejsou ještě pod nějakým plastem? (teď nemyslím ten kryt motoru) Díky.