
prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
zdravim chlapi mam problem zmim leosem mam 1,9tdi a pokud necham vypnute topeni ma climatronic tak rucicka ukazuje 90 pokud topeni pustim tak zacne padat as na 50 stupnu nevite nekdo cim byto mohlo byt dekuji za odpoved vsem 

Re: prosim o pomoc
Ahoj,
uprav si prosím tě název topicu ať je jasné o co ti jde + o jakého Leona přesně jde ( 1M Leon / 1P Leon )
Odpovědi se mohou lišit
uprav si prosím tě název topicu ať je jasné o co ti jde + o jakého Leona přesně jde ( 1M Leon / 1P Leon )
Odpovědi se mohou lišit
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: prosim o pomoc
zkus si dát na digiklime zaraz šipku nahoru a vnitřní cirkulaci a pak 51 a znova cirkluacici at víš že ti nekecá jen budík
jinak co vše umí ten climatronik zobrazit najdeš tady
http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f=11&t=241
jinak co vše umí ten climatronik zobrazit najdeš tady
http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f=11&t=241
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
ahoj chlapi jedna se o seat leon 1,9tdi rv 2004 110kw jsem rad ze jsem se sem prihlasil vim vo aute spousta veci ale treba ze klimaatronik ze ma tolik funkci to sem neved dekuji jime dekuji jinak dal jsem novy termostat cidlo teploty akorat nevim da se to nak ovzdusnit!!
akorat jime sem to nak nepochopil jak mi radis muzes mito popsat nak blys

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
ok lapipe jen name musis pomalu jsem tu poprve tak to musim nejdrive najit
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
Jasně to nebylo, že bych tě huboval
to nemám za potřebí. Žádný učený z nebe nespadl
Jinak ta sekce clubové vozy je ta sekce kam jsi dal ten svůj dotaz. je to sekce určená pro automobily jednotlivých členů clubu


Jinak ta sekce clubové vozy je ta sekce kam jsi dal ten svůj dotaz. je to sekce určená pro automobily jednotlivých členů clubu
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
Okruh chlazení motoru se odvzdušňuje se automaticky, jen je potřeba dodržet postup:lukino8 píše:.....akorat nevim da se to nak ovzdusnit!!akorat jime sem to nak nepochopil jak mi radis muzes mito popsat nak blys
doplnit chladící kapalinu na maximum v baňce a baňku uzavřít (možno nechat otevřeno dokud nebude voda vařit), nastartovat motor a na klimatroniku nastavit teplotu na Hi a ventilátor stáhnout na minimum (tedy žáden automat). Nechat běžet motor, dokud nesepne ventilátor na chladiči (tedy dokud není okruh přehřát). Po vypnutí ventilátoru na motoru vypnout motor a nechat třeba půlhodinky stát (aby klesla teplota chladící kapaliny na bezpečnou úroveň a nemohlo dojít k opaření). Otevřít baňku s chladící kapalinou - uteče přetlak v chladící soustavě. Dolít chladící kapalinu na rysku maxima (1cm nad svarem na baňce), zavřít baňku a je hotovo.
V zimě, kdy přisává klimatizace vzduch z venčí a vevnitř požadujeme vysokou teplotu (zároveň s vysokými otáčkami ventilátoru klimatizace), tak ve chvíli, kdy jede motor na volnoběh klidně srazí teplotu chladící kapaliny dolů - odběr tepla je vyšší, než přísun tepla. V zimě klidně stačí nastavit teplotu vevnitř na 18-22°C a a stisknout tlačítko "Auto" - otáčky ventilátoru se budou upravovat tak, aby bylo auto vytopeno optimálně a zároveň nestrhlo teplotu chladící kapaliny. Pokud tomu tak není, je lepší napíchnout diagnostiku a kouknout se, jestli třeba nevisí nějaká klapka klimatizace.
Kdyby byl vadný termostat, tak při těchto nízkých venkovních teplotách stačí s vypnutým topením jet z kopce na neutrál, nebo zařazenou rychlostí a teplota chladící kapaliny spadne vlivem otevřeného okruhu do chladiče a prouděním studeného vzduchu přes chladič.
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
nebo se to taky dá poznat tak že sáhneš na chladič (po ohřátí motoru třeba na 5O stupnu) a pokud je chladic teplej tak termostat zustava otevren. mám za to že se otevírá při 88 stupních
ale tím si nejsem jist. PoMa určitě opraví jestli se pletu. 



Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
Nesahat na chladič, ale na přívodní hadice do chladiče. V této zimě je to ale zrádné, páč jedna hadice nahřátá bude vždy (termodynamika - prostup tepla kapalinou) a druhá bude skoro studená i při propouštění termostatu, protože chladič stihne vodu tak silně schladit.
Termostat se začíná otevírat při 87°C, ale plně otevřen je až kolem 95-99°C. Tedy i při 90°C je průtok přes termostat do chladiče minimální. Proto je nejlepší to chování odzkoušet za jízdy včetně ověření skutečné (druhé) teploty, jenž jde odečíst jak z climatroniku v onom servisním menu, nebo pomocí diagnostiky (VAG).
Termostat se začíná otevírat při 87°C, ale plně otevřen je až kolem 95-99°C. Tedy i při 90°C je průtok přes termostat do chladiče minimální. Proto je nejlepší to chování odzkoušet za jízdy včetně ověření skutečné (druhé) teploty, jenž jde odečíst jak z climatroniku v onom servisním menu, nebo pomocí diagnostiky (VAG).
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
cau pomo tak ti moc dekuju pac sem to dneska udelal podle tveho navodu a budik ukazuje 90 i pri plne spusteni clima na plno moc dekuju
jsem rad ze sem tento klub nasel supr neni nato si navzajem poradit!!! 


Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
Fajn, že jsme ti pomohli - od toho by takovéto kluby měly být
Budou-li si takto lidi pomáhat, vyřeší se spousty problémů u aut z vlastní nevědomosti a nebude se sponzorovat často nekvalitní a drahé servisy, což automobilkám na dobrém jméně nepřidá.
Každý umí něco a když se dáme dohromady, může z toho být velké plus pro všechy

Budou-li si takto lidi pomáhat, vyřeší se spousty problémů u aut z vlastní nevědomosti a nebude se sponzorovat často nekvalitní a drahé servisy, což automobilkám na dobrém jméně nepřidá.
Každý umí něco a když se dáme dohromady, může z toho být velké plus pro všechy

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
to mas pomo pravdu nac utracet tisice v servisu kdyz ti pak nakej frajer poradi a trvato 10min a jeto spraveny za castku cca 500,-
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
ten dělá to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc,




Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
pánové dneske jsem si "hrál" s climou :
jízda kombinovaná:
po cca 7 ujetejch kilometrech jsem měl teplotu motoru stále na 60 ale clima ukazovala 90 .tak sem to zkusil při další cestě teplota začala stoupat zhruba po 3 kilometrech. na 90 byla zase opět po cca 7kilometrech ale na přístrojovce se ze 60 nehla ani po 17kilometrech.
jízda skoro jen po městě (bez kolon) : po 5kilometrech : clima 90 a přístrojovka 60 . po dalších 5kilometrech clima 90 a přístrojovka 90
v obou případech topení na 20+auto . venkovní teplota -3 až -4
zkusil sem i karton před chladič. ikdyž je tam asi na prd.
snad to někdo chápe, jinak napsat nesvedu
jízda kombinovaná:
po cca 7 ujetejch kilometrech jsem měl teplotu motoru stále na 60 ale clima ukazovala 90 .tak sem to zkusil při další cestě teplota začala stoupat zhruba po 3 kilometrech. na 90 byla zase opět po cca 7kilometrech ale na přístrojovce se ze 60 nehla ani po 17kilometrech.
jízda skoro jen po městě (bez kolon) : po 5kilometrech : clima 90 a přístrojovka 60 . po dalších 5kilometrech clima 90 a přístrojovka 90


v obou případech topení na 20+auto . venkovní teplota -3 až -4
zkusil sem i karton před chladič. ikdyž je tam asi na prd.
snad to někdo chápe, jinak napsat nesvedu

Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
cau kamo tosem taky resil pokud ti auto topilo tak ti jen keca budik spravito cidlo za cca 230kc mel sem to samy pokud nastartujes neblikati nekdy cervene svetlo na budiku u teploty 

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
Pokud jsou rozdílné teploty, pak je čas vyměnit teplotní čidlo. Rozdíly jsou proto, poněvač teplotní čidlo je dvojité (má 4 kontakty) a jedna část je pro přístrojovku a druhá pro řídící jednotku. To čidlo časem odchází. Červená kontrolka u budíku teploty začne blikat, až je to čidlo úplně odepsané, je vysoká teplota chladící kapaliny, nebo málo chladící kapaliny v nádržce (nebo její zarostlé elektrody).
Cena za čidlo je přibližná tomu, co napsal kolega, plus část chladící kapaliny, co uteče při výměně.
Cena za čidlo je přibližná tomu, co napsal kolega, plus část chladící kapaliny, co uteče při výměně.
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
znovu vám děkuji pánové 

Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody


[color=#BF0040]SEAT TOLEDO 1 M[/color] [color=#000000]1.6 SR 74 kw[/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]
Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody
jj, čidla jsou u těchto motorizací totožná a musí mít onen zelený vazmek, jenž určuje odporový rozsah čidla. Origo 750, jinde do 300. O-kroužek stojí dvacku. Když zlomíš plastovou U zarážku, tak dalších 30. Vše je v lépe vybavených autodílech (u nás je stále prodejna mototechna a tak se kupují shodné díly tam)