prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

r.v. 1999-2005
lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

zdravim chlapi mam problem zmim leosem mam 1,9tdi a pokud necham vypnute topeni ma climatronic tak rucicka ukazuje 90 pokud topeni pustim tak zacne padat as na 50 stupnu nevite nekdo cim byto mohlo byt dekuji za odpoved vsem :shock:

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o pomoc

Příspěvek od lapip »

Ahoj,
uprav si prosím tě název topicu ať je jasné o co ti jde + o jakého Leona přesně jde ( 1M Leon / 1P Leon )
Odpovědi se mohou lišit
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 2501
Registrován: 04.02.2009, 20:10
Bydliště: Štatl
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o pomoc

Příspěvek od Jim »

zkus si dát na digiklime zaraz šipku nahoru a vnitřní cirkulaci a pak 51 a znova cirkluacici at víš že ti nekecá jen budík

jinak co vše umí ten climatronik zobrazit najdeš tady
http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f=11&t=241

lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

ahoj chlapi jedna se o seat leon 1,9tdi rv 2004 110kw jsem rad ze jsem se sem prihlasil vim vo aute spousta veci ale treba ze klimaatronik ze ma tolik funkci to sem neved dekuji jime dekuji jinak dal jsem novy termostat cidlo teploty akorat nevim da se to nak ovzdusnit!! :o akorat jime sem to nak nepochopil jak mi radis muzes mito popsat nak blys

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lapip »

8-) Tak já to přehodím do 1M Leon sekce a pokud by jsi potom chtěl ukázat svoje auto nám tak si založ téma v Clubové Vozy
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

ok lapipe jen name musis pomalu jsem tu poprve tak to musim nejdrive najit

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lapip »

Jasně to nebylo, že bych tě huboval :lol: to nemám za potřebí. Žádný učený z nebe nespadl 8-)
Jinak ta sekce clubové vozy je ta sekce kam jsi dal ten svůj dotaz. je to sekce určená pro automobily jednotlivých členů clubu
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od PoMa »

lukino8 píše:.....akorat nevim da se to nak ovzdusnit!! :o akorat jime sem to nak nepochopil jak mi radis muzes mito popsat nak blys
Okruh chlazení motoru se odvzdušňuje se automaticky, jen je potřeba dodržet postup:
doplnit chladící kapalinu na maximum v baňce a baňku uzavřít (možno nechat otevřeno dokud nebude voda vařit), nastartovat motor a na klimatroniku nastavit teplotu na Hi a ventilátor stáhnout na minimum (tedy žáden automat). Nechat běžet motor, dokud nesepne ventilátor na chladiči (tedy dokud není okruh přehřát). Po vypnutí ventilátoru na motoru vypnout motor a nechat třeba půlhodinky stát (aby klesla teplota chladící kapaliny na bezpečnou úroveň a nemohlo dojít k opaření). Otevřít baňku s chladící kapalinou - uteče přetlak v chladící soustavě. Dolít chladící kapalinu na rysku maxima (1cm nad svarem na baňce), zavřít baňku a je hotovo.

V zimě, kdy přisává klimatizace vzduch z venčí a vevnitř požadujeme vysokou teplotu (zároveň s vysokými otáčkami ventilátoru klimatizace), tak ve chvíli, kdy jede motor na volnoběh klidně srazí teplotu chladící kapaliny dolů - odběr tepla je vyšší, než přísun tepla. V zimě klidně stačí nastavit teplotu vevnitř na 18-22°C a a stisknout tlačítko "Auto" - otáčky ventilátoru se budou upravovat tak, aby bylo auto vytopeno optimálně a zároveň nestrhlo teplotu chladící kapaliny. Pokud tomu tak není, je lepší napíchnout diagnostiku a kouknout se, jestli třeba nevisí nějaká klapka klimatizace.

Kdyby byl vadný termostat, tak při těchto nízkých venkovních teplotách stačí s vypnutým topením jet z kopce na neutrál, nebo zařazenou rychlostí a teplota chladící kapaliny spadne vlivem otevřeného okruhu do chladiče a prouděním studeného vzduchu přes chladič.

Uživatelský avatar
xxlkolac
Příspěvky: 88
Registrován: 06.12.2010, 23:15
Bydliště: Vochov, Plzeňský kraj

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od xxlkolac »

nebo se to taky dá poznat tak že sáhneš na chladič (po ohřátí motoru třeba na 5O stupnu) a pokud je chladic teplej tak termostat zustava otevren. mám za to že se otevírá při 88 stupních :?: :?: ale tím si nejsem jist. PoMa určitě opraví jestli se pletu. :mrgreen:
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od PoMa »

Nesahat na chladič, ale na přívodní hadice do chladiče. V této zimě je to ale zrádné, páč jedna hadice nahřátá bude vždy (termodynamika - prostup tepla kapalinou) a druhá bude skoro studená i při propouštění termostatu, protože chladič stihne vodu tak silně schladit.
Termostat se začíná otevírat při 87°C, ale plně otevřen je až kolem 95-99°C. Tedy i při 90°C je průtok přes termostat do chladiče minimální. Proto je nejlepší to chování odzkoušet za jízdy včetně ověření skutečné (druhé) teploty, jenž jde odečíst jak z climatroniku v onom servisním menu, nebo pomocí diagnostiky (VAG).

lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

cau pomo tak ti moc dekuju pac sem to dneska udelal podle tveho navodu a budik ukazuje 90 i pri plne spusteni clima na plno moc dekuju :lol: jsem rad ze sem tento klub nasel supr neni nato si navzajem poradit!!! :D

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od PoMa »

Fajn, že jsme ti pomohli - od toho by takovéto kluby měly být ;)
Budou-li si takto lidi pomáhat, vyřeší se spousty problémů u aut z vlastní nevědomosti a nebude se sponzorovat často nekvalitní a drahé servisy, což automobilkám na dobrém jméně nepřidá.
Každý umí něco a když se dáme dohromady, může z toho být velké plus pro všechy 8-)

lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

to mas pomo pravdu nac utracet tisice v servisu kdyz ti pak nakej frajer poradi a trvato 10min a jeto spraveny za castku cca 500,-


Uživatelský avatar
xxlkolac
Příspěvky: 88
Registrován: 06.12.2010, 23:15
Bydliště: Vochov, Plzeňský kraj

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od xxlkolac »

pánové dneske jsem si "hrál" s climou :
jízda kombinovaná:
po cca 7 ujetejch kilometrech jsem měl teplotu motoru stále na 60 ale clima ukazovala 90 .tak sem to zkusil při další cestě teplota začala stoupat zhruba po 3 kilometrech. na 90 byla zase opět po cca 7kilometrech ale na přístrojovce se ze 60 nehla ani po 17kilometrech.

jízda skoro jen po městě (bez kolon) : po 5kilometrech : clima 90 a přístrojovka 60 . po dalších 5kilometrech clima 90 a přístrojovka 90 :?: :?:

v obou případech topení na 20+auto . venkovní teplota -3 až -4

zkusil sem i karton před chladič. ikdyž je tam asi na prd.

snad to někdo chápe, jinak napsat nesvedu :lol:
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )

lukino8
Příspěvky: 14
Registrován: 01.01.2011, 16:42
Bydliště: opolany u podebrad

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od lukino8 »

cau kamo tosem taky resil pokud ti auto topilo tak ti jen keca budik spravito cidlo za cca 230kc mel sem to samy pokud nastartujes neblikati nekdy cervene svetlo na budiku u teploty :roll:

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od PoMa »

Pokud jsou rozdílné teploty, pak je čas vyměnit teplotní čidlo. Rozdíly jsou proto, poněvač teplotní čidlo je dvojité (má 4 kontakty) a jedna část je pro přístrojovku a druhá pro řídící jednotku. To čidlo časem odchází. Červená kontrolka u budíku teploty začne blikat, až je to čidlo úplně odepsané, je vysoká teplota chladící kapaliny, nebo málo chladící kapaliny v nádržce (nebo její zarostlé elektrody).

Cena za čidlo je přibližná tomu, co napsal kolega, plus část chladící kapaliny, co uteče při výměně.

Uživatelský avatar
xxlkolac
Příspěvky: 88
Registrován: 06.12.2010, 23:15
Bydliště: Vochov, Plzeňský kraj

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od xxlkolac »

znovu vám děkuji pánové :D
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )

roton70
Příspěvky: 194
Registrován: 15.12.2010, 20:17
Bydliště: Ostrava

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od roton70 »

:P Čidlo teploty nekupujte v autorizovaném servise , stojí nekřesťanské peníze , já koupil v prodejně Škoda , stejné má Škoda Oktavia 1 , musí mít zelený plastový kroužek , teda alespoň motor 1.6 74 kw , raději i s těsnícím kroužkem , cena 250 kč , vůbec hodně věcí je stejných . :P
[color=#BF0040]SEAT TOLEDO 1 M[/color] [color=#000000]1.6 SR 74 kw[/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: prosim o pomoc o vyreseni ohrivani se teploty vody

Příspěvek od PoMa »

jj, čidla jsou u těchto motorizací totožná a musí mít onen zelený vazmek, jenž určuje odporový rozsah čidla. Origo 750, jinde do 300. O-kroužek stojí dvacku. Když zlomíš plastovou U zarážku, tak dalších 30. Vše je v lépe vybavených autodílech (u nás je stále prodejna mototechna a tak se kupují shodné díly tam)

Odpovědět