
Žhaviče
Re: Žhaviče
Napajeci listu ze zhavicu sundas stejne jako ze svicek - tahem. Byva to priskvarene. U kabliku je vyhoda, ze ho nejdrive rozhybes do boku, pak jde lip.
Zhavici svicky men vsechny 4 najednou a kup si bud Beru (prvomontaz) nebo NGK (vynikajici ucinnost a zivotnost). Boschi a jinym se vyhni. Zhavice se povoluji na studenem motoru, taktez byvaji zapecene zavity a kdyz to prezenes, tak bud utrhnes zhavic, nebo strhnes zavit - oboji znamena pak hlavu dolu. Na konci zhavice byva i narust nespalenych sazi ktery obcas taky brani vysroubovani zhavice. Pokud ti spadne na pist, muze udelat za provozu velkou neplechu. Takze kdyz to shrnu, pokud neni duvod zhavice menit, tak nemen. Nejdrive si je tedy premer, jestli jsou zhavice funkcni a to bud ohmetrem (meri se odpor mezi hlavou a vrchnim zavitem zhavicky po sundani napajeci listy - odpor ma byt okolo 0,1 ohmu) a nebo jednoduse zarovkou - jeden kontakt na plus baterky, druhy na vrchni zavit zhavicky - kdyz sviti stejne jako napojena na primo, je OK, kdyz nesviti, nebo sviti utlumene, je vadna.
Zhavici svicky men vsechny 4 najednou a kup si bud Beru (prvomontaz) nebo NGK (vynikajici ucinnost a zivotnost). Boschi a jinym se vyhni. Zhavice se povoluji na studenem motoru, taktez byvaji zapecene zavity a kdyz to prezenes, tak bud utrhnes zhavic, nebo strhnes zavit - oboji znamena pak hlavu dolu. Na konci zhavice byva i narust nespalenych sazi ktery obcas taky brani vysroubovani zhavice. Pokud ti spadne na pist, muze udelat za provozu velkou neplechu. Takze kdyz to shrnu, pokud neni duvod zhavice menit, tak nemen. Nejdrive si je tedy premer, jestli jsou zhavice funkcni a to bud ohmetrem (meri se odpor mezi hlavou a vrchnim zavitem zhavicky po sundani napajeci listy - odpor ma byt okolo 0,1 ohmu) a nebo jednoduse zarovkou - jeden kontakt na plus baterky, druhy na vrchni zavit zhavicky - kdyz sviti stejne jako napojena na primo, je OK, kdyz nesviti, nebo sviti utlumene, je vadna.
Re: Žhaviče
Dík POMA vydíš a já jsem chtěl koupit BOSH že to je kvalita
Chci to připravit na zimu nevím jak dlouho jsou tam ty původní ale pro jistotu to vyměním zase to není taková položka.Ohledně te lišty dá se koupit nová ta moje je asi KO.Je celá popraskaná jinak díky za radu 


Seat toledo 1.9tdi 66kw rotačka rv.2004 ALH
Re: Žhaviče
Jojo, rádo se to láme, když to někdo páčí silou dolů. Ten plast je vyhřátý.
No kabel ke žhavičkám je součástí kabelového svazku pro motor, ale dá se koupit samostatně opravný set (ten kus můstku k žhavičkám) za cca tisícovku na objednávku u autorizovaných prodejců koncernu. Objednávací číslo je 028 971 766 a je stejný i v Oktávce (takže třebas i mototechny).
Mé doporučení je nekupovat nový, ale koupit tepelně smršťovací bužírku s lepidlem (černou), ulomené části slepit lepidlem na plast, nasadit smršťovací bužírku a smrštit pomocí horkovzdušky, Fajfka se tak zpevní a není to vidět, že tam bylo něco kutáno. Smršťovací bužírka s lepidlem výjde metr na paďocha, lepidlo na plasty (dvousložkové) taky do paďocha. Tedy oprava za stovku.
No kabel ke žhavičkám je součástí kabelového svazku pro motor, ale dá se koupit samostatně opravný set (ten kus můstku k žhavičkám) za cca tisícovku na objednávku u autorizovaných prodejců koncernu. Objednávací číslo je 028 971 766 a je stejný i v Oktávce (takže třebas i mototechny).
Mé doporučení je nekupovat nový, ale koupit tepelně smršťovací bužírku s lepidlem (černou), ulomené části slepit lepidlem na plast, nasadit smršťovací bužírku a smrštit pomocí horkovzdušky, Fajfka se tak zpevní a není to vidět, že tam bylo něco kutáno. Smršťovací bužírka s lepidlem výjde metr na paďocha, lepidlo na plasty (dvousložkové) taky do paďocha. Tedy oprava za stovku.