Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
zdravim chtel jsem se zeptat u naftovyho filtru jak jsou hadicky se mi tam delaji bubliny auto jede norm tak jsem se chtel optat jestli nemuze byt ucpany filtr nevim jak tam je dlouho. kdyz ho budu menit tak se musi nejak zalit cely naftou nemate nejaky postup jak se to dela diky moc
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Ucpáním naftového filtru se bubliny v hadičkách (vzduch) nedělá. Je to známka netěsnosti na palivové soustavě a to nejčastěji na regulačním ventilu co je na filtru (jsou tam dvě těsnění - modré/černé).
V našich podmínkách (kvalita nafty) je dobré filtr měnit co max 30tisíc km, u dobrých filtrů jsou ony těsnění přibaleny (kup si Mann nebo Bosch).
Jelikož nemáš podávací čerpadlo (rotačky nemají, PD mají), je lepší naftový filtr zalít naftou a startovat pomocí startovacího spreje, jinak budeš pár minut točit motor naprázdno, než se vstřikování odvzdušní a motor chytne.
Výměna:
- sundáš obě hadičky na kovových trubkách z filtru
- sundáš sponu z ventilku na filtru a ventilek mírným vyvikláním vzjmeš ven i s hadičkama (pozor, přívody se rády lámou)
- povolíš sponu filtru (neodšroubovávat úplně) a filtr vyjmeš ven - i s obsahem vyhodíš (krom zbytku nafty je v něm i voda a nečistoty)
- vyměníš těsnění na ventilku za nové ve stených pozicích
- lehce těsnění potřeš naftou, aby zklouzlo do pouzdra bez poškození
- na novém filtru dotáhneš odvodňovák na dně (bývá povolený) a zaplníš jej naftou přes trubku přívodu paliva (šipla do filtru)
- namontuješ filtr (lehce přitáhnout sponu) a nasadíš hadičky včetně sponek na značky, nasadíš ventilek a zajistíš sponou
- když máš startovací sprej, tak sundáš hadici sání u EGR, jeden nastartuje (nesahat na plyn), druhý dávkuje sprej do sání a tím drží motor v otáčkách, dokud nedrží sám bez spreje. Pak nasadíš zpět hadici sání
- když nemáš startovací sprej, tak startuješ, dokud motor nechytne (někdy i minutu) ale trápíš jak startér, tak vstřikovací čerpadlo, které jede déle naprzdno
- pak je dobré se projet, aby se systém větším průtokem odvzdušnil
-když na druhý den nastartuješ bez prodlevy, tak jsi správně těsně nasadil ventilek a hadičky
V našich podmínkách (kvalita nafty) je dobré filtr měnit co max 30tisíc km, u dobrých filtrů jsou ony těsnění přibaleny (kup si Mann nebo Bosch).
Jelikož nemáš podávací čerpadlo (rotačky nemají, PD mají), je lepší naftový filtr zalít naftou a startovat pomocí startovacího spreje, jinak budeš pár minut točit motor naprázdno, než se vstřikování odvzdušní a motor chytne.
Výměna:
- sundáš obě hadičky na kovových trubkách z filtru
- sundáš sponu z ventilku na filtru a ventilek mírným vyvikláním vzjmeš ven i s hadičkama (pozor, přívody se rády lámou)
- povolíš sponu filtru (neodšroubovávat úplně) a filtr vyjmeš ven - i s obsahem vyhodíš (krom zbytku nafty je v něm i voda a nečistoty)
- vyměníš těsnění na ventilku za nové ve stených pozicích
- lehce těsnění potřeš naftou, aby zklouzlo do pouzdra bez poškození
- na novém filtru dotáhneš odvodňovák na dně (bývá povolený) a zaplníš jej naftou přes trubku přívodu paliva (šipla do filtru)
- namontuješ filtr (lehce přitáhnout sponu) a nasadíš hadičky včetně sponek na značky, nasadíš ventilek a zajistíš sponou
- když máš startovací sprej, tak sundáš hadici sání u EGR, jeden nastartuje (nesahat na plyn), druhý dávkuje sprej do sání a tím drží motor v otáčkách, dokud nedrží sám bez spreje. Pak nasadíš zpět hadici sání
- když nemáš startovací sprej, tak startuješ, dokud motor nechytne (někdy i minutu) ale trápíš jak startér, tak vstřikovací čerpadlo, které jede déle naprzdno
- pak je dobré se projet, aby se systém větším průtokem odvzdušnil
-když na druhý den nastartuješ bez prodlevy, tak jsi správně těsně nasadil ventilek a hadičky
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
diky moc moc si mi pomohl
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
zdravim po vymene naftoveho fitru a vymene gumicek se tam porad deji bubliny v hadicce nevim uz co stim vadi to necemu
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Pokud je míň bublin jak paliva (motor v max zátěži neškube), nepadá nafta (nastartuješ hned i po delším stání) tak nevadí. Ale příčinou je buď hodně pěnivá nafta, netěsnost na palivové soustavě, nebo poškozený ventil/těsnění zpětného vedení paliva (ten plastový na filtru). Když jsi dával zpět ten ventilek s novým těsněním, máznul jsi ty gumičky naftou, nebo jsi to tam natlačil nasucho?
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
no mazl jsem to naftou auto neskube tak nevim co stim strtuje norm nemuze to byt filtrem stal 300
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
po zkušenostech když palivák tak jedině Bosch a řiká to mr Huml
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
jaky zkusenosti s cim byli problemy
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Dávám hlavně MANN, ale občas i BOSCH - ostatním se vyhýbám, nemá smysl šetřit na filtrech. Kvalita filtrů (palivo, vzduch, olej) přímo ovlivňuje chování a životnost jednotlivých částí motoru. Už jsem viděl pár děravých filtrů, co nevydrželo - no a ten bordel, co zachytil pak putuje přímo tam, kde nemá co dělat. Přímo u palivového filtru je u nafty kladen důraz na propustnost nafty v zimním období (tuhne) se zachováním co největší filtrovatelnosti a životnosti filtru.
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
tak jsem vymenil ten cely ventil i s gumickama a bubliny litaj furt nema se to nejak ovzdusnit diky moc
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Ahoj všem, na svém toledu mám něco podobného ale jenom když jdu z práce tak vyjedu s autem cca 10m chcípnu jdu zaparkovat služební a odnést klíče vrátím se cca po 5-10minutách a už nemůžu nastartovat. pořád sem dumal co to může bejt a pak mě napadlo(po přečtení tohoto tématu) kouknout na hadičku od filtru k motoru a ejhle je úplně prázdná. dělá to jen když takhle přeparkuju, jinak auto stojí 16hodin nastartuje v poho i po dvou dnech startuje v poho. a tak se chci zeptat jestli mám taky vyměnit ventil zpětného vedení paliva. díky moc za odpověd a omlouvám se že sem se přifařil do tohoto fóra, ale přišlo mi zbytečné zakládat nové.
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
zdravim mam jeste jeden totazfurt resim ty bubliny oddelal jsem filtr a kdyz prstem klepnu do to vypousteciho sroubu mam prst od nafty tak jsem to jeste potadne dotahl dal spatky mel jsem i ten filtr naklonenej a bubliny prestali zatim jit budu to sledovat a uvidim teda a jeste jedne otazka je jedno jek ma byt zastrceny filtr diky
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
To Miramixin:
To xxlkolac:
u tebe může být se startem jiný problém - čerpadlo po chcípnutí zůstává zaplněno naftou a tak kdyby to v takto velké míře přisálo vzduch, tak by motor chytnul, ale za pár sekund zhasnul. Ne, že nenastartuješ hned, to bude problém v některém čidle, nebo dokonce že nedrží naftové čerpadlo (uteče ti nafta zpět do nádrže). Nemáš známky netěsnosti na naftovém čerpadle? Nejezdil jsi na bionaftu?
Montážní výška filtru: příruba filtru je jen o pár mm širší než objímka, do které se dává. Filtr nemá být nejvyšším bodem, hadičky mají být v rovině. Zamezí se tak tvoření vzduchové mezery v jednom místě.PoMa píše: Výměna:
.
.
- na novém filtru dotáhneš odvodňovák na dně (bývá povolený)...
To xxlkolac:
u tebe může být se startem jiný problém - čerpadlo po chcípnutí zůstává zaplněno naftou a tak kdyby to v takto velké míře přisálo vzduch, tak by motor chytnul, ale za pár sekund zhasnul. Ne, že nenastartuješ hned, to bude problém v některém čidle, nebo dokonce že nedrží naftové čerpadlo (uteče ti nafta zpět do nádrže). Nemáš známky netěsnosti na naftovém čerpadle? Nejezdil jsi na bionaftu?
Re: Naftovy filtr 1.9 tdi 81 kw
Na bionaftu sem nejezdil,nekde jsem cetl ze to neni moc dobre,z 50% tankuju u benziny vervu a z50% naftu od strejdy ma ji ze sluzebaku a ty tankujou taky u benziny. Cidlo by ukazala diagnostika?nebo ne. A cerpadlo taky asi ne(nikde nic nekape) nebo se u cerpadla zjistuje jinak?
Seat Toledo II 1.9 TDI 66kw ( DROBEK )