1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Zdravím chlapy, v pátek, přišel soused, že mu louplo v převodovce a když to táhl domů, tak se mu sekali kola... Hned mě napadlo, že diferenciál. V sobotu, převodovku vyndal, v neděli mě požádal o rozborku... Vrhly jsme se na to, za prvý, oleje v ní moc neměl a za druhý nějakej moc hustej, bylo to jak kaše. Nicméně po rozpůlení jsem si vzal do parády diferenciál... Na první pohled, jsem viděl že tam chybí tři nýty, po chvíli jsem zjistil, že zbylí jsou volný... Jsem vyučený Obrábeč kovu a zámečník a druhej obor mechanizátor, takže mi bylo jasný že ty nýty nemaj mít vuli... Napadá mě jedině, jak tomu dává na prd**l tak se ty nýty natahují (řádově o tisíciny mm) když jsou nýty volné, tak se pak otáčejí, dřou se a natahují pořád dál, potom, při přenosu většího mK (kroutící moment) se nýty střihnou, dojde k vyosení ozubeného kola a je po, nebo je možné, že skočí nýt mezi zuby a je taky po. Říkal mi, jestli to jde dát do kupy, řekl jsem mu, že pokud není nic s obalem, tak jo, ale diferák 5000kč, k tomu ložiska, ložiska na hřídele, simeringy a za práci aspoň na pivo, dostaly jsme se na částku 9500kč, bylo to počítáno jen od oka. K tomu chodím do práce, takže bych mu to neudělal hned a ani na to nejsem vybavenej, doporučil jsem mu repas, repasovaný už nemají nýty ale šrouby... Takže soudruzi v VW to nějak blbě spočítaly ty nýty.... Nebo kdo ji vlastně vymyslel.... A taky jsem zjistil, že je to docela rozšířený problém... Zapomněl jsem říct co má za auto, je to VW Golf 1,6 74kW 100hP
2x Toledo II, [color=#4040BF]1,6 Sr - 74kW[/color] a [color=#BF0000]1,9 Tdi - 121kW[/color]
Re: 1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Ano, je to rozšířený problém s výrobní vadou ze strany VW, o němž ví a tento problém vyřešila v roce 2001 náhradou nýtů.
Napsal bych ať koupíš jinou převodovku, ale díky jejím problémům je vykoupená a těžce sehnatelná.
Cenu počítáš za nové díly správně, navíc musíš vyměnit i šrouby a ty taky nejsou nejlevnější.
Napsal bych ať koupíš jinou převodovku, ale díky jejím problémům je vykoupená a těžce sehnatelná.
Cenu počítáš za nové díly správně, navíc musíš vyměnit i šrouby a ty taky nejsou nejlevnější.
Re: 1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Mám ještě dotaz, je možné zaměnit převodovku DUU za DUW?? A DUW má nýty, nebo šrouby? Děkuji..
2x Toledo II, [color=#4040BF]1,6 Sr - 74kW[/color] a [color=#BF0000]1,9 Tdi - 121kW[/color]
Re: 1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Konstrukčně shodné s DUU je ještě DUV, ale se stejným problémem nýtů. Opravená verze má kód ERT, ten je již bezproblémový.
DUW je z 1.4 16V a je jinak zpřevodovaná (a se stejnými nýty), plus má jinou přírubu
DUW je z 1.4 16V a je jinak zpřevodovaná (a se stejnými nýty), plus má jinou přírubu
Re: 1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Dobře., děkuji, zítra mu přijede repasovaná DUU, cena 9000kč + 1000kč doprava...
2x Toledo II, [color=#4040BF]1,6 Sr - 74kW[/color] a [color=#BF0000]1,9 Tdi - 121kW[/color]