Stránka 1 z 1

Záměna motoru

Napsal: 22.02.2012, 20:35
od Avio
Chtěl jsem se jentak informovat co by bylo třeba k výměně 1.2 za 1.4 16v.. Lépe řečeno pokud někdo ví všechny díly co jsou třeba ? Zvažuju jestli vzhledem k investicím s původním autem je lepší výměna motoru nebo celého auta..

Re: Záměna motoru

Napsal: 22.02.2012, 21:43
od Granad.de.bill
Není náhodou 1.2 jen tříválec ? Ono mám pocit že se bude muset měnit vše od kabeláže , přes řídící jednotku až po převodovku ...Osobně bych se na tohle vykašlal..už jen kvůli nízkému nárustu výkonu je dle mého tenhle ukon nerentabilní . Pokud máš možnost prodeje a zároveň koupě auta tak bych to neřešil a prostě vyměnil celé auto ..

Re: Záměna motoru

Napsal: 22.02.2012, 22:48
od Hanny
Avio: Dejme tomu že by jsi ušetřil například 5000kč. Ale té mrdačky kolem toho a vše... no a pokud ještě nejsi schopen si to udělat sám a někdo by ti to dělal... no nwm. Raději bych určitě koupil tu 1,6tku. Ale já jsem zas takové pako že bych si to předělal :-D

Re: Záměna motoru

Napsal: 22.02.2012, 23:21
od Matt_CZE
Výměna motoru, elektriky a převodovky by tě nejspíš neminula, ale papírově ti to NIKDY V ŽIVOTĚ NEMŮŽE PROJÍT... Pane bože, lidi... Přestante vymýšlet hovadiny typu výměny motoru... Když chceš silnější, kup nové...

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 09:48
od PoMa
Ono to jde a není to až tak náročné, jen budeš potřebovat dárce orgánů (auto po totálce s nepoškozeným motorem, převodovkou, poloosama, výfukem (+KAT), elektrosvazkem motorového prostoru, řídící jednotkou motoru a přístrojovkou (v budíkách je imobilizér spárovaný s řídící jednotkou motoru).
Takže když takový vrak koupíš za 10tisíc, dalo by se o tom uvažovat.
ALE: IVG již nevydává potvrzení o možné záměně motorizací a tak musíš na odboru dopravy požádat o individuální zástavbu - cena za schvalování okolo 8tisíc a papírování, které může skončit zamítnutím.
Taktéž nárůst výkonu (47 -> 55kW) je vzhledem k dané ceně dosti o ničem. 1.4 74kW je problematická, 1.6 74kW by už stála za zvážení, 1.8T se do Cordoby nemontovala = automatické zamítnutí. Přechod z benzínu na diesel taky neprojde.
Musíš tedy sám zvážit, jestli se ti tato výměna oplatí (obzvláště když motor z 1.2 neprodáš).
Když porovnám prodejní ceny Cordob 1.2 a 1.6, tak bych Swap motoru neřešil i za cenu ztráty investic.

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 12:15
od Avio
Děkuji všem za názory myslel jsem si, že to nebude až taková sranda, ale vždy je lepší se zeptat když nejsem mechanik :)

Matte když nevíš jestli tvoje odpověď je pravdivá, tak raději komentáře nech zkušenějším. Drž se focení tomu snad rozumíš....

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 12:38
od PoMa
Avio píše:Matte když nevíš jestli tvoje odpověď je pravdivá, tak raději komentáře nech zkušenějším. Drž se focení tomu snad rozumíš....
Hmm, to myslíš vážně? Jak bys zareagoval, kdyby jsi dostal sám takovou odpověď k tvé práci?

Matt se vyjádřil k výměně motoru (a z části pravdu má). Vyjádřit se může stejně jako kdokoliv jiný.

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 16:07
od Granad.de.bill
Mate zase s výměnou motoru že je uplná blbina nemáš . U nissanu , jmenovitě u Nissana almery GT byl motor SR20DE (100kw) dal se swaponout na motor z modelu který se sice pro evropský trh nevyráběl ( v podstatě se jedná o kusovku) ale je k dostání za rozumné peníze . Motor SR20VE který měl v základu tuším 170kw . Tam třeba problém nebyl . Výměna vyšla na cca 30tis i s montáží (dělal ji jeden člen na nissanclubu) a poté byl nárůst uplně dokonalý . Papírově taky nebyl problém protože motory nesly pouze označení SR20 a jestli je DE nebo VE už nebylo v podstatě dohledatelné . Znám několik takovýchto aut které prošli technickou po swapu a jezdí legálně bez problémů . Našel se i šílenec který na to nastavěl turbo a dostal z toho 220 kw odměřených na brzdě - stálo ho to komplet 60 000.Tak proč do toho nejít . Ale zrovna u tohodle modelu jak jsme se shodli - blbost přehazovat .

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 16:16
od Matt_CZE
já uznávám, že jsem netušil, že to papírově udělat jde, protože jsme mnohokrát četl že nejde. Ale konkretně u tohoto modelu snad výjde opravdu levněji prodat a koupit jiné - silnější...

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 16:28
od PoMa
Jenže Martine Nissan není Seat, u kterého jsou kódy motoru čitelné na několika místech a technik na STK rozezná 3-válec od 4-válce. Nemluvě o emisích a celém zpřísněném režimu, jenž co nevidět začne fungovat.
Teď jsem se papírově (elektroinstalace) připravoval na swap u BMW Coupé (z 4-válce 1.8iS na 6-válec 2.5i) a tam je v elektroinstalaci rozdíl jen od konektoru motorového svazku v délce asi jednoho metru. Na ní je hned ŘJ motoru, takže se mění jen kus za kus i s motorovým svazkem co je přímo u motoru. Převodovka je shodná a výfuková soustava krom svodů taky. Přes zastoupení BMW to jde bez problémů i legalizovat, u VW Group je to už problém.

Re: Záměna motoru

Napsal: 23.02.2012, 17:58
od Granad.de.bill
Jasně v tom máš pravdu Marku . Navíc se to dělá u modelu kolem 98-00 ..takže tam se to až tak nehrotilo .

Když se tak bavíte o papírovaní tak znám případ kdy kluci dovezli skylina do čr , po konzultaci na ministerstvu jestli to půjde legalizovat obdrželi kladnou odpověĎ a pustili se do díla.Jednalo se v podstatě o předělání z pravostraného řízení na levo. Musel projít i nějakou testvací serii u dekry , hromadou stk, získat homologaci , vyjádření nissanu a pak auto příhlásit na cz značky. Všechno měli . Jen poslední razítko nedostali a veeelka hromada peněz v prdeli. Takže papíry můžou být vždy problém