Stránka 1 z 1

Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 13.11.2011, 20:19
od Fis
Uvažuji o zaslepení EGR ventilu vyplatí se to :help:

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 16.11.2011, 17:55
od Lulas Roubal
To bylo to první co jsem udělal a dělám to na každym co příjde do dílny je to hrozný svinstvo :wall:

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 16.11.2011, 18:06
od PoMa
Hmm zajímavý postřeh. A něco bližšího k tomu?
Klady? Zápory?
Jde to u každého auta?

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 16.11.2011, 19:00
od Lulas Roubal
Hlavně diesel to ma záleží co máš za motor a rok výroby můžeš zaslepit všechny ale nějaký auta to poznaj rozsvítí se ti kontrolka motoru a to pak musíš obějít i softem a nějakejm stačí hodit záslepka pod trubku EGR. Plus je takovej že ti to nezasírá sání karbonem kterej se pak může odloupnout a spadnout to sacího kanálu a klidně to umí i ohnout ventil takže zaslepit a sundat sání a vyčistit tak to dělám ja.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 16.11.2011, 19:44
od PoMa
Ptám se, jelikož EGR mají všechny Ibizy 6L a to i diesly i benzíny. Zatímco u dieslu je určitý přínos v zaslepení, jeho důvod zaslepování nespočívá v riziku uvolnění karbonu (neznám takový případ), ale v omezeném přívodu čistého chladného vzduchu pro výkonovou optimalizaci ve chvíli, kdy je EGR pootevřen. Jelikož se EGR otevírá jen v určitých provozních režimech (motor bez zátěže a při minimální zátěži plus u nízké provozní teploty), je zmezeno uvolnění karbonu prouděním spalin - to je důvod, proč sání od EGR zarůstá (pomalé proudění spalin). Pokud není tedy EGR ventil zaseklý v otevřené poloze, což je poruchový stav projevující se ztrátou tahu ve vyšších otáčkách, není se co bát uvolnění karbonu.
Sání se tedy hlavně zanáší tomu, kdo motor často podtáčí, jezdí krátké trasy, má problém se spalováním (kouřivost) nebo mu prosakuje olej turbem. Zanesení do chvíle, kdy se projeví enormní ztrátou tahu (sání zaroste až na průměr cca 1cm) trvá několik desítek tisíc najetých km a není to tak otázkou dnů/měsíců. A proto jsem se ptal i na ty zápory - nadchází totiž zimní období a EGR má za úkol i tu funkci, že nasáváním teplých spalin dojde k rychlejšímu ohřátí motoru na provozní teplotu. A bez EGR to trvá podstatně déle, čili v zimním období narůstá do zahřátí spotřeba a oddaluje se možnost využití potenciálu motoru. Další zápor je, že od cca roku 2003/2004 mají tyto motory SW hlídání funkce EGR a zapíšou poruchu. Je potřeba tedy funkci EGR SW omezit, popřípadě větším zásahem v mapách EGR zcela vyřadit. Zápor ohledně ekologie raději vynechám.
No a u benzínu se EGR nezaslepuje vůbec, nemá to opodstatnění a zaslepení nic nepřináší, jen komplikuje.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 16.11.2011, 21:44
od miramixin
zdravim chlapi prosi vas poslaly by jste my nekdo schema jak se zaslepuje egr jestli to je teda dobry diky moc ponevac nevim kde co mam zaslepit , a jestli to utesnit pak treba silikonem nebo jestli je lepsi bez silikonu diky moc chlapy

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 06:26
od PoMa
Hlavně žádný silikon.
Potřebuješ akorát buď jednu mezipřírubovou záslepku (1mm nerez), nebo dvě přírubové záslepky (5mm nerez), podle toho jestli chceš zachovat propojovací trubku. Prodejců je plno.
Sundej sací hadici před EGR, pak už jen imbusový klíč na tři imbusy u vzduchové příruby a očkový klíč na 4 matky spalinových přírub. Jedna matka se kryje s imbusem a tak to chce ten správný gryf.
Pohled do sání po sundání EGR napoví, je li potřeba demontovat i sání a čistit jej, nebo nikoliv. Bude-li tam 2-3mm nános, není nutno čistit, proudění neovlivní.
U tvého motoru nemusíš ani zaslepovat hadičku podtlaku ani SW omezovat. Příruby na spalinách buď potři grafitovou pastou, cementovou pastou nebo dej na sucho - většinou to drží.

Při demontáži propojovací trubky očekávejte problém na STK, jelikož nebudete splňovat Euro normu (zvednou se NOx) - ono se sice u nás měří jen kouřivost, ale jde o viditelný zásah do spalinového traktu. Proto je lepší dát jen mezipřírubovou záslepku, která neleze tak do očí a technik to přehlídne.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 09:33
od miramixin
tak ze zaslepit mezi egr a sani do motoru je to tak

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 11:00
od PoMa
To by asi pak nejelo bez vzduchu.
Zaslepuje se mezi přívodem výfukových spalin (tenká, 2cm v průměru trubka) a EGR.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 11:19
od ddawe
Je to o řidiči, problem zakarbonování turbo cest se týka většinou těch co motor podtáčí a jezdí jen na spotřebu, kdo to občas prožene má to relativně čistý. a kdo to nahani nemá tam vůbec nic :) U novějších aut to vubec nema smysl si myslim

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 11:31
od miramixin
TY MYSLIS TU ZESPODA JAK TAM JE TAKOVEJ JAKOBY VLNOVEC

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 12:03
od PoMa
Přesně tu s vlnovcem.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 12:16
od miramixin
ok dik pomo a bude to nejak znat kdyz ho zaslepim , a prosim te jeste jedna prozba kde mam teda koupit tu zaslepku

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 17.11.2011, 14:46
od Hanny
Já jsem například sundal EGR a sání bylo neskutečně zasrané.... průchod byl tak v průměru 1cm. zkoušel jsem to čistit všelijak ale nakonec jsem to zavezl do servisu a ten to zavezl do jedné místní firmy a tam to v peci vypálili :-) trošku jsem sání doma propláchnul od zbytku prachu co byl vevnitř a auto zase jezdí jinak :-) a záslepku jsem samozřejmě taky dal at to nemusím čistit zase :-)