Stránka 1 z 1

Hlavové opěrky u polokůže

Napsal: 13.08.2010, 08:18
od talec
Neví někdo proč v předních sedačkách ty opěrky sou naklápěcí ale když se naklopí dopředu tak nedrží? opřu hlavu a sou zase rovné... Dělají to všechny nebo je někde problém? Kámoš má taky polokůži a dělá to to samé tak nevím, ale sere mě to!

Re: Hlavové opěrky u polokůže

Napsal: 13.08.2010, 12:09
od PoMa
No hlavové opěrky jsou takový spíše bezpečnostní prvek, než komfortní doplněk. Tedy má za úkol ztlumit náraz a zachytit kinetický pohyb hlavy při jejím prudkém pohybu vzad (to znamená při nárazu ze zadu). Aby tedy fungovala správně, musí se při tlaku na ní samovolně narovnat, tedy proto nedrží ;)
Problémem ale u řidičů i spolujezdců je, že si nedokážou hlavovou opěrku správně výškově nastavit - kdo ji má úplně dole a nahnutou silně dopředu, tak si naopak může pži nárazu ublížit (opěrka nezachytí pohyb hlavy, ale jen zachytí krk a dojde tak k poranění krční páteře)

Re: Hlavové opěrky u polokůže

Napsal: 13.08.2010, 13:10
od lazi
Jojo, přesně, jak říká PoMa :) A ještě lepší je se v autě s tatko nastvanenými opěrkami a s airbagy nepřipoutat ;) Lehlce nabouráš a tvojí hlavu najdou kdesi u zadních sedaček... Au

Re: Hlavové opěrky u polokůže

Napsal: 13.08.2010, 14:26
od PoMa
:D zas takové katastrofické scénaře bag neumí, ale modřiny udělá krásné. I nos pak bolí při srůstání ;)

Ale koho zajímají testy opěrek, počte si třeba zde: http://cestovani.ihned.cz/1-10041040-17 ... 00000_d-c3
Nové Toleda/Altejky (5P) atd jsou na tom dobře, ty starší...


Správné nastavení opěrky - horní část opěrky končí ve stejné výšce jako hlava
Obrázek

Re: Hlavové opěrky u polokůže

Napsal: 13.08.2010, 21:40
od lazi
No, když jsme koukali na videa ohledně vývoje bezpečnosti vozů, tak kdesi v americe to zkusili a mrtvola zkončila bez hlavy... Vím, že dnes už je to trochu na jiné úrovni, ale s tou hlavou jsem to uváděl jen jako nejhorší případ ;)

I v nastavení hl. opěrky, jako je na obrázku je hluché místo, které je mezi hl. opěrkou a sedadlem. Toto místo se už dlouhou dobu snaží zaplnit. Nyní se používá, především ve vozech F1, speciálně tvarovaný "polštářek", který snad za pár let bude montován i do sériově vyráběných vozů :)