1,6 74kW AKL s převodovkou DUU
Napsal: 13.09.2011, 22:13
Zdravím chlapy, v pátek, přišel soused, že mu louplo v převodovce a když to táhl domů, tak se mu sekali kola... Hned mě napadlo, že diferenciál. V sobotu, převodovku vyndal, v neděli mě požádal o rozborku... Vrhly jsme se na to, za prvý, oleje v ní moc neměl a za druhý nějakej moc hustej, bylo to jak kaše. Nicméně po rozpůlení jsem si vzal do parády diferenciál... Na první pohled, jsem viděl že tam chybí tři nýty, po chvíli jsem zjistil, že zbylí jsou volný... Jsem vyučený Obrábeč kovu a zámečník a druhej obor mechanizátor, takže mi bylo jasný že ty nýty nemaj mít vuli... Napadá mě jedině, jak tomu dává na prd**l tak se ty nýty natahují (řádově o tisíciny mm) když jsou nýty volné, tak se pak otáčejí, dřou se a natahují pořád dál, potom, při přenosu většího mK (kroutící moment) se nýty střihnou, dojde k vyosení ozubeného kola a je po, nebo je možné, že skočí nýt mezi zuby a je taky po. Říkal mi, jestli to jde dát do kupy, řekl jsem mu, že pokud není nic s obalem, tak jo, ale diferák 5000kč, k tomu ložiska, ložiska na hřídele, simeringy a za práci aspoň na pivo, dostaly jsme se na částku 9500kč, bylo to počítáno jen od oka. K tomu chodím do práce, takže bych mu to neudělal hned a ani na to nejsem vybavenej, doporučil jsem mu repas, repasovaný už nemají nýty ale šrouby... Takže soudruzi v VW to nějak blbě spočítaly ty nýty.... Nebo kdo ji vlastně vymyslel.... A taky jsem zjistil, že je to docela rozšířený problém... Zapomněl jsem říct co má za auto, je to VW Golf 1,6 74kW 100hP