Stránka 1 z 1

Teplota motoru

Napsal: 21.11.2010, 13:00
od lazi
Ahoj,
jak je to prosím u teploty motoru? Kam až se má ručička vyšplhat, aby byl motor v provozní teplotě? Mě ručička nevyleze za normálních podmínek nad šedé pole a když už se ručička dostane před prostřední čárku, tak se sepne větrák na chladiči.

Díky moc
Lazi

Re: Teplota motoru

Napsal: 21.11.2010, 13:53
od Jim
teplota by měla být po zahřátí celou dobou na prostředku

Re: Teplota motoru

Napsal: 21.11.2010, 22:38
od lazi
Ale už v poloze mezi 2 a 3 čárkou (tedy v jedné třetině stupnice) se spíná sahara a začíná chladit. A to by nemělo, že? Je teda špatnej termospínač nebo může být chyba i jinde?

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 15:36
od Jim
chce to na vag a zjistit hodnoty z ř.j.-zda souhlasí s polohou ručičky, pak řešit proč to spíná v cca 75-80C

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 17:31
od PoMa
souhlasím s Jimem ;)
buď je vadné čidlo teploty, nebo je vadný termospínač. Pokud nemáš momentálně přístup na diagnostiku, tak ve chvíli kdy sepne termospínač sáhni na hadice do/z chladiče - pokud jsou obě žhavé, tak je už otevřený regulační termostat regulující teplotu motoru a bude spíše vadný snímač teploty. Pokud je jedna hadice studená, spíná termospínač ještě v době, kdy ještě ani nejde voda do velkého okruhu a tak poukazuje na vadu termospínače. Nebo máš zároveň i netěsný termostat a nedostaneš se ani na provozní teplotu. Po kolika km se ti ten ventilátor sepne?

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 18:08
od lazi
Ventilátor se ani nesepne, pokud nenastane delší stání (popojíždění v koloně a podobně). Při běžné jízdě (i ve městě) se ručička drží přibližně v polovině šedého pole.

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 18:27
od PoMa
Vše napovídá na teplotní čidlo

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 18:36
od lazi
Takže bych měl vyměnit toto: http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0| ?

Dá se něco při výměně pokazit nebo je to bezproblémová záležitost?

Re: Teplota motoru

Napsal: 22.11.2010, 18:47
od PoMa
No musíš mít tu správnou barvu, ta udává správný odporový rozsah pro měření teplot. Zda-li je to zrovna bílé ti nepovím, musel bys to ověřit dle VINu, nebo dle stávající barvy (jestli ukazovalo předtím správně). Při výměně ti uteče část chladící kapaliny, tak buď ji prvotně upustit jímáním do nějaké nádoby, nebo si připravit novou chladící kapalinu (lepší řešení) - kapalinu i tak zachytit do nádoby, do přírody nepatří.