Stránka 1 z 2
motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 31.03.2010, 19:00
od juthnerjan
zdravi,mam problem s moji ibizou 1.4i 1998.
stava se to docela casto normalne jedu,zniceho nic zacnou litat otacky motor cuka a pak chcipne.nastartovat se to podari vzdy az tak po cca 5min.v servise rekly ze je to skrtici klapka,tu vycistil ale nic.jednou jedu 400km a neudela to anekdy 20km a udela to 5krat.prosim o radu
dikec
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 31.03.2010, 19:38
od elpe69
může to být vadný snímač otáček
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 31.03.2010, 20:07
od juthnerjan
a ten najdu kde a da se nejak snadno vymenit?je to draha zalezitost?
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 31.03.2010, 21:32
od o.n.y.x.
Pripoj na Vag, ten ti řekne víc. Dohadování tady na fóru, co to může být a nemusí není ono.
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 31.03.2010, 21:36
od elpe69
kde ho najdeš v Ibě nevím, páč ji nemám. Na Feldě (konstrukčně podobný motor a tuhle závadu jsem kdysi před hafo lety měl i já) je Snímač otáček (Hallův snímač) je umístěn na skříní převodovky v místě setrvačníku.
Nejlevnější je asi zde (made in CHINA

)
http://www.cc-autodily.cz/snimac-otacek ... odel=IBIZA
V servisu to na VAGu neměli

Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 01.04.2010, 16:32
od PoMa
kdyby to bylo na VAGu, tak by bylo mezi závadama - "čidlo otáček-chybný signál" sporadicky, "čidlo otáček-nesmyslný signál" apod.
to samé u škrtící klapky - tam by byla taky závada zapsána.
Pokud je výpis závad čistý, zaměřil bych se na VN část zapalování (cívka, rozdělovač, kabely, svíčky) nebo na palivovou soustavu (čerpadlo, filtr paliva, palivo). To jsou nejčastější příčiny škubání u této motorizace. Jde-li opět po čase nastartovat, uchýlil bych se více na VN cívku - tak se někdy projevuje.
Je to pouze ale jedna z možných příčin a komplexním přístupem je potřeba ostatní příčiny eliminovat, naše rady ti mohou tedy být pouhým vodítkem k odstranění závady, nikoliv radou typu - je to 100pro to a to.
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 08.04.2010, 15:38
od juthnerjan
takovej dotaz co je vn civka?
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 08.04.2010, 16:58
od Granad.de.bill
Cívka indukující vysoké napětí
Je to takový váleček zapojen před cívkou který indukuje VN pro jiskru svíčky ..ono 12V moc velkou jiskru neudělá
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 11.04.2010, 21:39
od juthnerjan
ahojte tak uz nevim vymenil jsem rozdelovac,svicky,gable,i civku dneska se me to opet stalo a auto uz nenaskocilo.pichnul jsem to na diagnostiku.a ta nic neukazuje.palivove cerpadlo je slyset pri otoceni klicku a nechce to naskocit.
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 11.04.2010, 21:49
od PoMa
Celý rozdělovač, nebo jen víko rozdělovače?
Co je to za diagnostiku?
Když to nechce naskočit jsou svíčky mokré, nebo suché?
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 17.04.2010, 15:10
od juthnerjan
celej rozdelovac svicky jsou suche
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 21.05.2010, 18:40
od juthnerjan
hele jeste dotas jak velke gumy muzu obou na disk 5,5j*13 et38 4*100 stred 57.1
dikec
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 21.05.2010, 19:06
od PoMa
Na 13" kola je určeno pro tvé auto rozměr 175/70R13, narveš tam i 185/65R13, ale do papírů to nedostaneš

Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 21.05.2010, 19:30
od juthnerjan
cau jak to myslis s tema papirama?
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 21.05.2010, 19:39
od juthnerjan
a co znamena 5,5j?
et38?
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 21.05.2010, 19:50
od PoMa
to patří k rozměru disku - 5,5J je šířka disku, tedy 5,5palce v místě lemu disku. ET je odsunutí od středu disku. Kdyby bylo ET 0, tak by byla dosedací plocha disku (to co přiléhá na náboj) přesně v polovině šířky disku. ET 38 znamená, že je disk schován o 38mm od středu disku. Čím je tedy ET nižší, tím víc je disk vysunut ven.
S těma papírama - na auto bys měl namontovat jen takové pneu/ráfky, které máš zapsáno ve velkém techničáku. Pokud dáš jiné, tak sice policista na cestě nezjístí, že máš neodpovídající rozměr pneu/ráfku, ale s takovými koly neprojdeš STK a v případě havárky nedostaneš ani odškodnění od pojišťovny i kdybys nebyl viníkem, jelikož jsi vyjel na vozovku s vozidlem, které neodpovídá schválené technické způsobilosti vozidla výrobcem.
pneu +disk
Napsal: 23.05.2010, 14:13
od juthnerjan
a to et musi byt tedy vzdy stejne?
mam zam disky 4 1/2 13 et38 4*100 stred 57,1
je to na seat ibiza r1998
jake tam muzu dat disky jake rozmery
dik moc
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 24.05.2010, 09:59
od PoMa
Koukni do techničáku, co tam máš napsáno. Tyto údaje (všechny) se musí shodovat s tím, co máš na autě. Tedy šířka pneu, profilové číslo pneu, průměr pneu, rychlostní index stejný nebo vyšší, hmotnostní index stejný nebo vyšší, šířka disku, průměr disku, vysunutí (ET). Cokoliv nesouhlasí, neprojdeš STK.
Pokud chceš jiné pneu+ráfky, než máš schváleno je ještě cesta alternatívní a to získat při koupi NOVÝCH disků typový list k těmto diskům, že jsou rozměrově určeny pro tvůj vůz a pak si dodatečně nechat na dopravce kola zapsat do techničáku. Postup zápisu taktéž najdeš na netu - třeba přímo od ministerstva dopravy -
ODKAZ
Na netu je spousty e-shopů, které ti nabídne ráfky/pneu podle typu vozu a měly by být schopny ti k novým ráfkům typový list vystavit přímo na tvé auto (tedy daného typu, roku výroby, dané motorizace). Pochybuju ale, že budeš na 1.4 z 98 roku chtít investovat desítku do nových ráfků jen proto, abys je mohl mít zapsány v techničáku.
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 14.06.2010, 16:06
od juthnerjan
zpatky k te me zavade ted jsem to napojil na diagnostiku a ukazuje to cidlo otacek,spatny signal?co to znamena?kolik to tak stoji?dekuji
Re: motor behem jizdy zacuka a potom zhasne
Napsal: 14.06.2010, 16:29
od PoMa
No u 1.4 8V (44kW) je tuším jen jeden snímač otáček a to v rozdělovači
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=KPZqkStn
Pokud jsi ale celý rozdělovač měnil, napadá mě ještě jedna závada - řídící jednotka. I tady se může pak mylně naindikovat závada - snímač otáček... To už ale není na řešení typu pokus-omyl, ale chce to postavit k někomu, kdo má třeba ŘJ na odzkoušení k dispozici, stejně tak i ten snímač otáček. Kupovat díly a zkoušet je hoodně neekonomické a nemusí vést k odstranění závady.