Cenu za povinné ručení ovlivňuje bonus. Cena ale není vše

Jen ke čtení
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

Cenu za povinné ručení ovlivňuje bonus. Cena ale není vše

Příspěvek od admin »

Cenu za povinné ručení ovlivňuje hlavně bonus. Cena ale není vždy vše

V případě povinného ručení si můžete vybírat nejen ze zajímavých cenových nabídek, ale je důležité zaměřit se také na parametry
vaší pojistné smlouvy. Pokud jde o cenu, jde především o výši vašeho bonusu. Pokud jde o důležité parametry pojistky, potom je
podstatné zaměřit se na výši limitů plnění. Pojďme si k těmto tématům něco říci v následujícím článku, který vám pomůže vybrat si t
u optimální pojistku.



Bonus v hlavní roli. Jak jej zjistíme?

Když přišlo povinné ručení, řada řidičů to přijímala negativně. Ostatně obecně cokoliv povinného lidé většinou nemají v oblibě. Je však
potřeba říci, že rozhodně má význam, aby bylo možno pokrýt škody vzniklé při nehodě, a tak je zde povinné ručení, kde se škody
hradí z pojistky viníka dopravní nehody. A pokud nabouráte, samozřejmě to má vliv na výši vašeho bonusu, tedy na to, kolik budete za
pojistku platit v dalším roce. Je to samozřejmě systém, který má logicky zvýhodňovat řidiče, kteří jezdí bez nehod. Proto je tedy
typické že:

• Výše bonusu je úměrná výši slevy na pojistce

• Starší řidiči mají bonus obecně vyšší


Když pojišťovny stanovují cenu za vaše povinné ručení, tak výše bonusu je jedním ze zásadních faktorů, které tuto cenu ovlivňují.
Jak zjistit bonus u povinného ručení? Bonus jako takový se vyjadřuje v procentech, přičemž veškeré potřebné podklady k tomu
má Česká kancelář pojistitelů. Zde nemá běžný člověk přístup, ale mají do databáze přístup pojišťovny. Ty to samozřejmě potřebují k
výpočtu pojistky. Pokud ale využijete některých online srovnávačů, můžete zde svůj bonus zjistit také pomocí formuláře, kde zadáte
počet let bez nehod. Jedná se o orientační výpočet, ale velmi přesně zjistí reálnou výši vašeho bonusu.


Malý bonus je problémem hlavně pro nové řidiče

S ohledem na cenu pojistky jsou na tom poměrně špatně noví řidiči, tedy nejčastěji mladí řidiči. Ti jsou navíc ještě v takzvané rizikové
skupině, která je označována jako za častějšího původce nehod. Nový řidič navíc:

• Nemá ze začátku žádný bonus

• Musí si bonus tzv. „vyjezdit“


Tady je však třeba říci, že systém počítání bonusu se v průběhu let hodně měnil, v minulosti šly bonusy také převádět různými
způsoby, které dnes již nejsou možné. Proto dnes existují řidiči, kteří mají bonus, ale reálně si jej vlastně v plné výši nevyjezdili.
Podmínky se zkrátka průběhu let zpřísnily, a o to je to teď složitější s vypracováním vlastního bonusu pro nové řidiče, kteří už zkrátka
nemají ty možnosti, které tady byly v minulosti.


Vlastní vs. pojistník

Je potřeba si také uvědomit, že bonus je spojen s konkrétní osobou, nikoliv s autem. Tady se nachází určité místo, které nabízí prostor
pro ušetření na pojištění pro nové řidiče. Pokud má takový řidič vlastní automobil, může jej nechat pojistit někým jiným, kdo má vyšší
bonus. Typicky se to takto řeší třeba v rodině. Pojistník vozidla totiž nemusí být shodný s vlastníkem vozidla. Negativem tohoto
postupu je skutečnost, že samozřejmě nový řidič přichází o možnost si bonus budovat, je-li pojistka napsaná na jinou osobu. Jedním
dechem však lze dodat, jak jsme již zmínili v předchozím odstavci, že budování bonusu je dnes poměrně běh na dlouhou trať. Je tedy
na vás, jak se zařídíte.


Nezapomínejte na limity

Dosud jsme hovořili především o tom, co ovlivňuje cenu pojistky. Bonus v době sjednání pojistky už neovlivníme, a je zkrátka takový,
jaký jej máme. Co ovlivnit můžeme, a co má také vliv na cenu pojistky, je výše limitů. Především má ale výše limitů vliv na případné
plnění při pojistné události. Tady je proto vhodné nesoustředit se pouze na cenu, ale je potřeba, aby naše nejlevnější povinné ručení
bylo také funkční. Nízká cena není automaticky výhra, nemá-li pojistka dostatečné limity. Nejnižší zákonný limit 35/35 mil. Kč již
někdy nemusí stačit a můžete se pak v případě vysokých nákladů na krytí škod dostat do dluhů.
Přílohy
seatpov.jpg
seatpov.jpg (90.73 KiB) Zobrazeno 10204 x

Odpovědět