Cau. Potreboval bych radu prosim.
Zacalo to tak, ze mi neco vybijelo baterii, presne nejakych 2,7A. Prisel jsem na to, ze jak odpojim pojistku k ventilatorum (na chladici), tak to nevybiji, ale roztocil se ventilartor (asi ze nebyl uzavreny okruh). Elektrikar mi rekl, ze by to mohla civka u klimy, ale jak jsem to prisel k nemu tak se prestal tocit klimakompresor a uz to nevybiji, ale ani nechladi klima.
Predtim jak to meril prvni autoelektrikar, tak si vsiml, ze klima jela, i kdyz nebyla zapla a jak jsem vypnul motor, tak prestala jet.
Ted jak se vzdycky tocil ventilator po vypnuti motora, tak uz nedochlazuje nic, takze tam bude asi vice chyb.
Muze to byt jednotkou vetraku? Tu jsem menil za novou, ale nebyla origo (jakasi made in poland nebo kdovi, ale mam 24 mesicu zaruku no aspon).
Poradte cim to muze byt?
Sjíždění pneu:
Nikdo nevi proc a dokonce ani Suri. Sjíždí se mi venkovni sikmina pneumatik. Mam vymenene pružiny (ty jsou asi vysoke - to byla teorie, ale jsou dva rozmery nebo mozna i vice, takze tezko rict), dorazy, horni ulozeni, silentbloky, tycky a cepy rizeni, jeste jsou treba vymenit silentbloky tycky stabilizatoru. Geometrie byla hned po te vymene udelane a vse v zelenem. Za 2 tydny jsem si vsiml, ze se ty pneu sjizdi a z 5mm po cele pneu (byly zezadu a ty predni mely 4mm) mely 3,7mm, tak jsem udelal reklamaci geometrie a ta byla az na jedne strane o 0,03 v pohode v zelenem. Meril ten vzorek a na obou stranach to sjete na chlup stejne ty sikminy.
Zda se mi ze to zacalo delat po vymene tech tycek a cepu rizeni, ale ty jsou v pohode namontovane, byl jsem pak na STK a tam rekl, e to vypada vsechno ok, tak uz nevim.
Nefunguje klima a sjíždění pneu
Nefunguje klima a sjíždění pneu
Naposledy upravil(a) Riddick dne 06.09.2012, 12:53, celkem upraveno 1 x.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
ad klima:
když se ti točil ventilátor sahary po vytažení pojistky ventilátoru sahary, tak jsi asi vytáhl jinou pojistku. Řídící jednotka ventilátorů sahar nespíná klimakompresor ale pokud sahary nejedou, tak je klimakompresor zablokovaný ( nesepne spojka v řemenici klimakompresoru). Řemenice se točí stálé (poháněna z klikovky motoru) za chodu motoru.
Řídící jednotku sahar musíš mít totožnou s tou, která tam patří (identické číslo jednotky včetně písmen za číslem) a je jedno, jestli je od španěla nebo číňana. Ventilátory na sahaře - pokud není seplá klima nejedou, dokud není překročena spínací teplota na čidle v chladiči. Jestli ti jely i bez klimy, mohl být problém v čidle teploty, řídící jednotce ventilátorů, ale klidně i v přehřívání motoru.
ad sjíždění:
za ty dva týdny jsi udělal kolik km, že jsi sjel hrany o 1,3mm? To by muselo jít vidět i pouhým okem, že něco není OK (pokud jsi nenajel za tu dobu přes tisícovku km).
Před geometrií byl zkontrolován správný předepsaný tlak v pneu? Dělala se geometrie na rovnoměrně opotřebovaných pneu? Jaký je rozměr pneu a rozměr ráfků včetně ET? Z jakého auta jsou ty pružiny (delší být nesmí, ovlivní to odklony)? Bylo auto před geometrií usazeno? Byla měřená i zadní náprava? jaké jsou naměřené hodnoty (sbíhavost, odklony, záklony, a to jak jednotlivé, tak celkové)? Nejlíp tu dej sken/foto protokolu. Jsou na zadní nápravě silentbloky v pořádku (není vůle v nápravě)? Měřili jste zároveň i vzdálenosti lemu blatníku od středu náboje (čili výška) a vzdálenost přední a zadní nápravy?
Jó spousty otázek, ale bez odpovědí i spousty domněnek.
když se ti točil ventilátor sahary po vytažení pojistky ventilátoru sahary, tak jsi asi vytáhl jinou pojistku. Řídící jednotka ventilátorů sahar nespíná klimakompresor ale pokud sahary nejedou, tak je klimakompresor zablokovaný ( nesepne spojka v řemenici klimakompresoru). Řemenice se točí stálé (poháněna z klikovky motoru) za chodu motoru.
Řídící jednotku sahar musíš mít totožnou s tou, která tam patří (identické číslo jednotky včetně písmen za číslem) a je jedno, jestli je od španěla nebo číňana. Ventilátory na sahaře - pokud není seplá klima nejedou, dokud není překročena spínací teplota na čidle v chladiči. Jestli ti jely i bez klimy, mohl být problém v čidle teploty, řídící jednotce ventilátorů, ale klidně i v přehřívání motoru.
ad sjíždění:
za ty dva týdny jsi udělal kolik km, že jsi sjel hrany o 1,3mm? To by muselo jít vidět i pouhým okem, že něco není OK (pokud jsi nenajel za tu dobu přes tisícovku km).
Před geometrií byl zkontrolován správný předepsaný tlak v pneu? Dělala se geometrie na rovnoměrně opotřebovaných pneu? Jaký je rozměr pneu a rozměr ráfků včetně ET? Z jakého auta jsou ty pružiny (delší být nesmí, ovlivní to odklony)? Bylo auto před geometrií usazeno? Byla měřená i zadní náprava? jaké jsou naměřené hodnoty (sbíhavost, odklony, záklony, a to jak jednotlivé, tak celkové)? Nejlíp tu dej sken/foto protokolu. Jsou na zadní nápravě silentbloky v pořádku (není vůle v nápravě)? Měřili jste zároveň i vzdálenosti lemu blatníku od středu náboje (čili výška) a vzdálenost přední a zadní nápravy?
Jó spousty otázek, ale bez odpovědí i spousty domněnek.
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
Tocil se ten velky ventilator nalevo. To by melo byt dochlazovani ne? Delalo to za horka a asi 20s vzdycky. Ted jsem uz ho dlouho neslysel. Tj mi ale fuk ted, pokud to teda neni nic zavazneho.
Jak jsem to se znamym merili, jak to zralo tech 2,7A pri vypnutem motoru a zavrenych dverich atd., tak kdyz jsem vytahl tu pojistku 10A druhy sloupec zprava nahore prvni zvrchu, tak se roztocil ten ventilator napravo asi sahary ne? A v tu chvili to zralo 0,07A. To same, jak pojistka byla zapojena a vytahnul jsem ty 2 svazky kabelu z te jednotky vetraku (a je stejna, jak ta origo presne stejne oznaceni), tak to taky zralo +- 0,07A. To sem rekl tomu druhemu elektrikari co mne k nemu poslal Suri a ten mi rekl, ze to muze byt civka (nevim uz presne jak to rikal, ale kdesi co ma neco spolecneho s tou klimou). Jel jsem teda od Suriho k nemu a ten mi to meril a uz tam bylo jen tech 0,07A, ale netocil se ten klimakompresor (to kolco co vede remen) a klima uz vubec nechladila.
U prvniho elektrikare co ho mam kousek od baraku jsme zjistili, ze pri nastartovanem aute a vypnute klimatizaci to potrubi hlinikove, aspon ta cast je ledova, jak jsem zhasl motor, tak behem par sekund byla normalni. Ted uz samozrejme je normalni teplota, i kdyz je klima vypla.
Sjizdeni:
26.3. jsem vymenil zimni za letni (prehodil jsem zadek za predek) a jel na tu geometrii (po vymene pružin, dorazu, horni ulozeni, silentbloky), pri tom zjistil, ze od posledni geometrie, ktera byla 2.11.2011 mi nejdou povolit tycky rizeni, takze geosku nemuze udelat, jel jsem teda vymenit tycky a cepy rizeni a pak jel na serizeni geometrie 2.4., kde uz teda bylo vse v zelenem + mi delali tu kontrolu za 1kč. 27.4. jsem prijel s tim, at se mi podivaji na geometrii, ze mi to sjizdi pneumatiky zvenku a za tu dobu jsem najel 723km. Sjelo se to z 5mm rovnomerne na asi 4,8mm zbytek a sikmina venkovni na 3.7mm a na obou dvou stranach na chlup stejne. Tech 0,1° napravo vepredu bylo jak jsem najel do prohlubne na dlazdene casti cesty od busů vyjete, v tme to neslo videt proste. Jinak v zadu rikal, ze by to bylo treba povymenovat jak vepredu (bez pruzin) to podle gemometrie, viditelna vule nebyla + tlumice, ze zacinaji trochu spinit a komplet brzdy.
Tlak v pneu byl zkontrolovan pred kazdou geoskou a nez jsem na prvni jel, tak jsem mel vyvazene a dofukane kola. Opotrebovane byly rovnomerne a zezadu prehozene, takze byly v dost dobrem stavu. Pneu 195/65 R15 85H, alu 6Jx15 ET 38, proste takove jako mam v TP. Pruziny jsem kupoval v allstaru http://www.mojeautodily.cz a mely byt presne na moje auto (TecDoc je 60-0095 a 0244363872 allstar Jg034312 0013494592). Sice maxgear, ale zaruka je 2 roky a jak se poserou, tak to na vlastni naklady vymeni.
Ty pruziny meril Suri tak, ze to meril od blatniku po pneu se mi zda a vojtisek nebo komu to volal z clubu mel 7,5cm a ja jsem mel neco pres 10cm. Vzdalenost predni a zadni nemeril, jak mi reknes odkud kam, tak to zmerim.
Usazenym autem nevim co myslis.
Jak jsem to se znamym merili, jak to zralo tech 2,7A pri vypnutem motoru a zavrenych dverich atd., tak kdyz jsem vytahl tu pojistku 10A druhy sloupec zprava nahore prvni zvrchu, tak se roztocil ten ventilator napravo asi sahary ne? A v tu chvili to zralo 0,07A. To same, jak pojistka byla zapojena a vytahnul jsem ty 2 svazky kabelu z te jednotky vetraku (a je stejna, jak ta origo presne stejne oznaceni), tak to taky zralo +- 0,07A. To sem rekl tomu druhemu elektrikari co mne k nemu poslal Suri a ten mi rekl, ze to muze byt civka (nevim uz presne jak to rikal, ale kdesi co ma neco spolecneho s tou klimou). Jel jsem teda od Suriho k nemu a ten mi to meril a uz tam bylo jen tech 0,07A, ale netocil se ten klimakompresor (to kolco co vede remen) a klima uz vubec nechladila.
U prvniho elektrikare co ho mam kousek od baraku jsme zjistili, ze pri nastartovanem aute a vypnute klimatizaci to potrubi hlinikove, aspon ta cast je ledova, jak jsem zhasl motor, tak behem par sekund byla normalni. Ted uz samozrejme je normalni teplota, i kdyz je klima vypla.
Sjizdeni:
26.3. jsem vymenil zimni za letni (prehodil jsem zadek za predek) a jel na tu geometrii (po vymene pružin, dorazu, horni ulozeni, silentbloky), pri tom zjistil, ze od posledni geometrie, ktera byla 2.11.2011 mi nejdou povolit tycky rizeni, takze geosku nemuze udelat, jel jsem teda vymenit tycky a cepy rizeni a pak jel na serizeni geometrie 2.4., kde uz teda bylo vse v zelenem + mi delali tu kontrolu za 1kč. 27.4. jsem prijel s tim, at se mi podivaji na geometrii, ze mi to sjizdi pneumatiky zvenku a za tu dobu jsem najel 723km. Sjelo se to z 5mm rovnomerne na asi 4,8mm zbytek a sikmina venkovni na 3.7mm a na obou dvou stranach na chlup stejne. Tech 0,1° napravo vepredu bylo jak jsem najel do prohlubne na dlazdene casti cesty od busů vyjete, v tme to neslo videt proste. Jinak v zadu rikal, ze by to bylo treba povymenovat jak vepredu (bez pruzin) to podle gemometrie, viditelna vule nebyla + tlumice, ze zacinaji trochu spinit a komplet brzdy.
Tlak v pneu byl zkontrolovan pred kazdou geoskou a nez jsem na prvni jel, tak jsem mel vyvazene a dofukane kola. Opotrebovane byly rovnomerne a zezadu prehozene, takze byly v dost dobrem stavu. Pneu 195/65 R15 85H, alu 6Jx15 ET 38, proste takove jako mam v TP. Pruziny jsem kupoval v allstaru http://www.mojeautodily.cz a mely byt presne na moje auto (TecDoc je 60-0095 a 0244363872 allstar Jg034312 0013494592). Sice maxgear, ale zaruka je 2 roky a jak se poserou, tak to na vlastni naklady vymeni.
Ty pruziny meril Suri tak, ze to meril od blatniku po pneu se mi zda a vojtisek nebo komu to volal z clubu mel 7,5cm a ja jsem mel neco pres 10cm. Vzdalenost predni a zadni nemeril, jak mi reknes odkud kam, tak to zmerim.
Usazenym autem nevim co myslis.
- Přílohy
-
- Pojistka
- S1110002.jpg (180.37 KiB) Zobrazeno 7094 x
-
- Ventilator
- S1110004.jpg (91.74 KiB) Zobrazeno 7094 x
Naposledy upravil(a) Riddick dne 03.06.2012, 19:41, celkem upraveno 1 x.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
Tady zbytek.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
Nějak se mi neshoduje to co píšeš a to s tím co je napsané v závěru toho papíru že jedna nebo více hodnot nejsou v toleranci a jsou tam červené kolonky. Takže chybu bych hledal asi tam
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
Jde o sbihavost a ta je ok. Vzadu to seridit nejde. To je na vymenu to jsem rozepisoval.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
ad klima:
ta pojistka č.16 co máš zakroužkovanou je právě od cívky el.magnetické spojky klimakompresoru. Pokud jí protékal proud, tak to znamená, že byl sepnut okruh klimatizace - pokud máš manuální klimu, tak že bylo sepnuto tlačítko na panelu se sněhovou vločkou, pokud máš climatronic, tak že sám vyhodnotil, že má klimakompresor jet. Pokud tedy ten signál měla, tak ten udávaný proud je odpovídající odběru proudu cívky ve spojce klimakompresoru. Při vyplém klíčku zapalování je tento obvod bez napětí = nemůže zde protékat proud.
Pojistky od ventilátorů jsou na baterce (jeden ventilátor je třetí proužek zleva = prostřední ve formě tavného pásku 40A, druhý ventilátor je hned následující první nožová zelená pojistka 30A).
ad sjíždění:
Usazení podvozku auta - po tom, co auto najede na rampu a ty z něj vysedneš, tak auto zůstane stát cca tak jak bylo zatížené (jak to chytnou tlumiče), proto je potřeba předkem i zadkem zhoupnout (odbržděné, bez rychlosti). Pak se zkontroluje tlak v pneu a teprve potom se nasazují senzory.
Sjíždění hran nemá na svědomí jen sbíhavost, ale i odklony a záklony a to vše nejen na přední nápravě, ale i na zadní. Proto musí sedět celá geometrie auta, ne jen jedné nápravy a hodnoty levé a pravé strany musí být co nejblíž sobě.
geoška 26.3 - zde jsou sice odklony jednotlivých kol přední nápravy v zelených polích, ale jelikož je na tom pravém odklon menší, tak bude to kolo sedět na cestě větší plochou a to levé bude tahat. Sbíhavost ukazuje, že ty kola jdou od sebe, to znamená že celou dobu ty kola třou a vzorek o to rychleji mizí.
geoška 2.4. - zde je po seřízení předek v pořádku a mělo by to sedět, ale jak vidíš dole v posledním poli, tak se změnil úhel jízdní osy, což znamená že není slazená přední a zadní náprava a kola jdou do lichoběžníku. Za jízdy to má ten efekt, že tě auto tahá na jednu stranu no a jelikož se to snažíš volantem vyrovnávat, tak odlehčená místa na vzorku kol to odníšejí sjižděním
geoška 27.4. - když se tady podívám na poslední měření po seřízení z minula a tady před nastavováním, tak vidím, že se změnil záklon levého předního kola a je jinde i oproti měření z 26.3. takže buď byl pokaždé senzor na kole jinak nasazen (nepřesně) a nebo, což se mi jeví jako druhá možnost je, že je křivý a nebo totálně vymlácený tlumič na levém předním kole a tím jak jezdíš se poloha mění - a to může být celý problém tvého sjíždění geometrie.
U zadní nápravy, byť je to jedna náprava v celku se pokaždé mění odklon - buď je vůle na ložiscích nábojů a nebo možná opět chybně nasazen senzor při geometrii.
Pokud bude ta vůle vzadu na ložiscích plus ten křivý/vymlácený tlumič v předu, tak můžeš dělat geometrii kolikrát chceš - na stolici ti to sedět bude, ale ve chvíli, kdy se dostaneš na nerovnou cestu, tak tam budou úplně jiné hodnoty, jelikož se kola budou přizpůsobovat terénu (jenž je na stolici rovný).
Doporučuji tedy nejdříve zkontrolovat tlumiče, vůle na nápravách a ložiscích, teprv pak dělat geošku.
Je tu ještě jedna možnost - že kastle nesedí rovně na nápravách (zkroucená, banán) po havárce - tady už pak není rady. Toto jde zjistit kompletním přeměřením kastle na karosářské stolici.
ta pojistka č.16 co máš zakroužkovanou je právě od cívky el.magnetické spojky klimakompresoru. Pokud jí protékal proud, tak to znamená, že byl sepnut okruh klimatizace - pokud máš manuální klimu, tak že bylo sepnuto tlačítko na panelu se sněhovou vločkou, pokud máš climatronic, tak že sám vyhodnotil, že má klimakompresor jet. Pokud tedy ten signál měla, tak ten udávaný proud je odpovídající odběru proudu cívky ve spojce klimakompresoru. Při vyplém klíčku zapalování je tento obvod bez napětí = nemůže zde protékat proud.
Pojistky od ventilátorů jsou na baterce (jeden ventilátor je třetí proužek zleva = prostřední ve formě tavného pásku 40A, druhý ventilátor je hned následující první nožová zelená pojistka 30A).
ad sjíždění:
Usazení podvozku auta - po tom, co auto najede na rampu a ty z něj vysedneš, tak auto zůstane stát cca tak jak bylo zatížené (jak to chytnou tlumiče), proto je potřeba předkem i zadkem zhoupnout (odbržděné, bez rychlosti). Pak se zkontroluje tlak v pneu a teprve potom se nasazují senzory.
Sjíždění hran nemá na svědomí jen sbíhavost, ale i odklony a záklony a to vše nejen na přední nápravě, ale i na zadní. Proto musí sedět celá geometrie auta, ne jen jedné nápravy a hodnoty levé a pravé strany musí být co nejblíž sobě.
geoška 26.3 - zde jsou sice odklony jednotlivých kol přední nápravy v zelených polích, ale jelikož je na tom pravém odklon menší, tak bude to kolo sedět na cestě větší plochou a to levé bude tahat. Sbíhavost ukazuje, že ty kola jdou od sebe, to znamená že celou dobu ty kola třou a vzorek o to rychleji mizí.
geoška 2.4. - zde je po seřízení předek v pořádku a mělo by to sedět, ale jak vidíš dole v posledním poli, tak se změnil úhel jízdní osy, což znamená že není slazená přední a zadní náprava a kola jdou do lichoběžníku. Za jízdy to má ten efekt, že tě auto tahá na jednu stranu no a jelikož se to snažíš volantem vyrovnávat, tak odlehčená místa na vzorku kol to odníšejí sjižděním
geoška 27.4. - když se tady podívám na poslední měření po seřízení z minula a tady před nastavováním, tak vidím, že se změnil záklon levého předního kola a je jinde i oproti měření z 26.3. takže buď byl pokaždé senzor na kole jinak nasazen (nepřesně) a nebo, což se mi jeví jako druhá možnost je, že je křivý a nebo totálně vymlácený tlumič na levém předním kole a tím jak jezdíš se poloha mění - a to může být celý problém tvého sjíždění geometrie.
U zadní nápravy, byť je to jedna náprava v celku se pokaždé mění odklon - buď je vůle na ložiscích nábojů a nebo možná opět chybně nasazen senzor při geometrii.
Pokud bude ta vůle vzadu na ložiscích plus ten křivý/vymlácený tlumič v předu, tak můžeš dělat geometrii kolikrát chceš - na stolici ti to sedět bude, ale ve chvíli, kdy se dostaneš na nerovnou cestu, tak tam budou úplně jiné hodnoty, jelikož se kola budou přizpůsobovat terénu (jenž je na stolici rovný).
Doporučuji tedy nejdříve zkontrolovat tlumiče, vůle na nápravách a ložiscích, teprv pak dělat geošku.
Je tu ještě jedna možnost - že kastle nesedí rovně na nápravách (zkroucená, banán) po havárce - tady už pak není rady. Toto jde zjistit kompletním přeměřením kastle na karosářské stolici.
Re: Nefunguje klima a sjíždění pneu
klima:
Takze ta uz nefungujici klima bude asi tou civkou ze? Da se to nejak vymenit a kolik by to tak stalo priblizne? Takze jak jsem odpojil tu pojistku, tak tim padem vypla ta civka a prestalo to odebirat.
Klimakompresor nebo aspon ta cast co jde videt, kdyz kouknu do motoroveho prostoru se netoci, to jak si rikal, ze se musi tocit vzdy bude asi jeste nejaka cast zevnitr ne?
Sjizdeni:
Tak to usazeni jak popsujes to nevim jestli tak delaji na Bestdrivu, ale tlak v pneu je predepsany.
Kastle je v poradku, auto bourane nebylo, jen pred predchozimu majiteli vyrvali zamek u ridice, tak ten ........ vymenil dvere.
Jinak tlumice vzadu rikal, ze tecou trochu nebo jako byly trochu ubezene to rikal na stk + ty silentbloky tyce stabilizatoru vepredu ze jsou v hajzlu a v bestdrivu mi rekl, ze vzadu by to chtelo pomenit zase komplet dorazy, silentbloky, horni ulozeni atd., ze jinak ta geometrie bude v cervenem.
Ale toho sjizdeni jsem si vsimnul po vymene tech tycek a cepu rizeni, predtim to bylo ok nebo mozna tech par dnu predem po vymene dorazu, silentbloku, horniho ulozeni a pruzin.
Ale ze se sjizdi na obou stranach uplne stejne i jako primo hloubka stejna. Za tech 750km 1,3mm a to negumuju na krizovatkach ani nebrzdim prudce atd. Snazim se jezdit opatrne, at do toho nemusim porad vrazet, az na trochu rychlejsi projizdku 1-2x za mesic (120km/h asi 40km samozrejme ne celou dobu, ale vetsinu), at trochu ten motor protahnu.
Ale stejne se tam zase neco sere, protoze to zacalo zrat 6,2l/100km miasto obvyklych 5 - 5,2l. Nyposledy, jak se mi zadrela desticka, az se zbrousila, tak jsem sel uz po druhe za pul roku promazat brzdy a tentokrat vymenit desticky a jak jsem jel z Ostravy do F-M, tak mi to hned spadlo z 6,1l na 5l a to jestli tudma jezdite pres Vratimov a Liskovec, tak vite ze to je vetsinou dokopce a to jsem jel svizne oproti normalu, jak se snazim co nejvice usetrit.
Uz fakt si s tim Toledem nevim rady.
Chtelo by to praveho seat guru (POMA ), aby se na to podival diagnostikou a projel to. Zadarmo bych to nechtel prosim. Casove se prizpusobim samozrejme pokud by ti to vyslo.
Dik za rady.
Takze ta uz nefungujici klima bude asi tou civkou ze? Da se to nejak vymenit a kolik by to tak stalo priblizne? Takze jak jsem odpojil tu pojistku, tak tim padem vypla ta civka a prestalo to odebirat.
Klimakompresor nebo aspon ta cast co jde videt, kdyz kouknu do motoroveho prostoru se netoci, to jak si rikal, ze se musi tocit vzdy bude asi jeste nejaka cast zevnitr ne?
Sjizdeni:
Tak to usazeni jak popsujes to nevim jestli tak delaji na Bestdrivu, ale tlak v pneu je predepsany.
Kastle je v poradku, auto bourane nebylo, jen pred predchozimu majiteli vyrvali zamek u ridice, tak ten ........ vymenil dvere.
Jinak tlumice vzadu rikal, ze tecou trochu nebo jako byly trochu ubezene to rikal na stk + ty silentbloky tyce stabilizatoru vepredu ze jsou v hajzlu a v bestdrivu mi rekl, ze vzadu by to chtelo pomenit zase komplet dorazy, silentbloky, horni ulozeni atd., ze jinak ta geometrie bude v cervenem.
Ale toho sjizdeni jsem si vsimnul po vymene tech tycek a cepu rizeni, predtim to bylo ok nebo mozna tech par dnu predem po vymene dorazu, silentbloku, horniho ulozeni a pruzin.
Ale ze se sjizdi na obou stranach uplne stejne i jako primo hloubka stejna. Za tech 750km 1,3mm a to negumuju na krizovatkach ani nebrzdim prudce atd. Snazim se jezdit opatrne, at do toho nemusim porad vrazet, az na trochu rychlejsi projizdku 1-2x za mesic (120km/h asi 40km samozrejme ne celou dobu, ale vetsinu), at trochu ten motor protahnu.
Ale stejne se tam zase neco sere, protoze to zacalo zrat 6,2l/100km miasto obvyklych 5 - 5,2l. Nyposledy, jak se mi zadrela desticka, az se zbrousila, tak jsem sel uz po druhe za pul roku promazat brzdy a tentokrat vymenit desticky a jak jsem jel z Ostravy do F-M, tak mi to hned spadlo z 6,1l na 5l a to jestli tudma jezdite pres Vratimov a Liskovec, tak vite ze to je vetsinou dokopce a to jsem jel svizne oproti normalu, jak se snazim co nejvice usetrit.
Uz fakt si s tim Toledem nevim rady.
Chtelo by to praveho seat guru (POMA ), aby se na to podival diagnostikou a projel to. Zadarmo bych to nechtel prosim. Casove se prizpusobim samozrejme pokud by ti to vyslo.
Dik za rady.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]