Nový ročník Seat León Eurocupu je za dveřmi

Jen ke čtení
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

Nový ročník Seat León Eurocupu je za dveřmi

Příspěvek od admin »

Nový ročník Seat León Eurocupu je za dveřmi

Ani v roce 2016 nebude v kalendářích milovníků automobilových závodů chybět série závodů pod
taktovkou továrního týmu Seat, který vypraví na celkem sedmi štacích na startovní rošty smečku Seat
Leónů. Tak jako v loňském ročníku bude hlavní favorit Španěl Pol Rosell, který na vozech španělské
výroby dokázal vyhrát oba zatím konané podniky.


Loňský vítěz s jedněmi stupni vítězů

Sedm podniků v roce 2015 přineslo Rosellovi na konto 88 bodů, přičemž stabilními nadprůměrnými
výkony dokázaly na zádech udržet útoky všech jezdců. Hned čtyřikrát se čtyřiadvacetiletý závodník
dokázal vyhoupnout na nejvyšší příčku s plným desetibodovým zápisem. Tím si přišel na
jedenáctibodový náskok na druhého Nora Paulsena. Ten dokázal vybojovat dvě vítězství, přičemž
v celkovém pořadí třetí debutant Azkona dokázal vybojovat jedno desetibodové umístění na stupních
vítězů.

Obrázek
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... jpg/800px-

Dlouhodobě vyrovnané výkony v první desítce tak mladému Rosellovi, který byl jedním z mála
závodníků, který se zúčastnil všech závodů této série, vynesla obhajobu. Bez bodu totiž skončil
v pouhých dvou závodech loňského ročníku. O diváckou atraktivitu se však postaralo i několikero žen
ve startovním poli. Tou vůbec nejúspěšnější v ovládání nového Leonu byla Francouzska Lucile
Cypriano, jejíž forma zřejmě i díky nasbíraným zkušenostem na konci sezony gradovala a
v závěrečném podniku v Barceloně si dokonce připsala premiérové vítězství. Smůlou ovšem bylo, že
dva závody také vůbec nedokončila, případně další dojela s takovou ztrátou, že jí nebyly přičteny
žádné body. Jinak by její celkově deváté místo mohlo být ještě notně bodově vylepšeno. Na vítězství
mezi zástupkyněmi něžného pohlaví to ovšem s přehledem stačilo.

Obrázek
Zdroj: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... p1/v/t1.0-

Letos opět v sedmi zemích

Pro letošní seriál závodů si pořadatelé připravili stejnou porci sedmi závodních víkendů s dvěma
závody jako v loňském ročníku, jen mírně odlišném pořadí. Prvním zkouškou bude přibližně za měsíc
technická trať v portugalském Estorilu, kde se dva závody odjedou 23. a 24. 4., aby se jezdci
zanedlouho přesunuli do Velké Británie na známý okruh v Silverstone. Téměř šest kilometrů dlouhý
okruh, vůbec nejdelší v celém seriálu, slibuje i přes nesčetné úpravy svižnou jízdu díky extrémně
rychlým zatáčkám. Anglie uvítá dvojzávod 14. a 15. května. Jaké by byly vaše sázkové tipy na
nejrychlejší závodníky?


Jen o čtyřicet metrů kratší je francouzský okruh Paul Ricard nedaleko Marseille, kde se závody budou
konat 4. a 5. června. Po více než měsíční pauze se v samém srdci Toskánska představí závodníci na
italském okruhu Mugello, který je známý svým nevyzpytatelným horkým klimatem. Po další
dvouměsíční pauze se frekvence závodění zrychlí, když německy mluvící pořadatelství na rakouském
moderním Red Bull Ringu s klíčovým faktorem v počasí a tradiční německý Nürburgring
s motoristickým pojmem Nordschleife bude v září dělit pouhý týden. Závěr celého seriálu nebude
nikde jinde než v srdci Seatu v Barceloně, kde se na začátku listopadu jezdci představí k posledním
dvěma závodům na jedné z technicky nejtěžších tratí v Evropě. Vzhledem k nedalekému zázemí celé
španělské automobilky Seat je vrchol Eurocupu na správném místě.

Jak se tedy závodníci předvedou s letošním modelem závodního speciálu v základní hodnotě 110 tisíc
euro, který pod kapotou skrývá 330 koňských sil, zcela nové řazení pádly pod volantem nebo chladicí
systém se uvidí. To nejlepší z loňska si můžete prohlédnout ve videu na Facebooku.
Přílohy
seat_1.jpg
seat_1.jpg (45.68 KiB) Zobrazeno 8425 x

Odpovědět