Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Kde končí druhej konec táhla na ovládání topení? Ihned po zahřátí mi to fouká hokrej vzduch i když mám otočeno na studeným a vypnutý ventilátory. Na ovladači táhlo není vypadený tak se chci podívat na druhou stranu, ale nevím kde to je. Popřípadě jak se k tomu nejlíp dostanu
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Tak to netuším. Ale hledal bych to někde okolo výfukových svodů. Zítra se na to skusím podívat
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Dělalo to někomu? Nebo to může být tím že mám pořád málo vody, jak dolej, ujedu a dolití je zase pryč.
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
No tak to co popisuješ vypadá na těsnění pod hlavou. Okruh chlazení (tedy i vnitřního topení) se přetlakuje a klapka teplou vodu neudrží a pustí ji i do okruhu topení. Z výduchu jde tedy teplý vzduch. Kdybys měl spadlé lanko, šlo by lehce točit ovládačem, tak mu dává odpor právě ta klapka topení.
Netěsnosti pod hlavou napovídá i ubývání vody.
Zkus následující:
při studeném motoru odšroubuj víko expanzky (popř. dolij správné množství vody, tedy 1cm nad svar na baňce). Zašroubuj víko a sáhni si na tvrdost hadice co jde z chladiče do motoru. Startni auto a sleduj tvrdost hadice až do provozní teploty motoru. Jen nepatrně se natlakuje. Pokud je to OK, sedni do auta a svižněji ho projeď, po svižné jízdě hned zkontroluj tvrdost hadice (pozor, nespal se) - jestli je tvrdší, než před tím (po zahřátí), připrav se na sundávání hlavy.
Jiná možnost je při cca 60°C otevřít expanzku a jestli to z ní nebublá. Malá netěsnost se ale projeví až po svižné jízdě, a to víko nesundávej, voda začne vřít a nic nepoznáš.
Netěsnosti pod hlavou napovídá i ubývání vody.
Zkus následující:
při studeném motoru odšroubuj víko expanzky (popř. dolij správné množství vody, tedy 1cm nad svar na baňce). Zašroubuj víko a sáhni si na tvrdost hadice co jde z chladiče do motoru. Startni auto a sleduj tvrdost hadice až do provozní teploty motoru. Jen nepatrně se natlakuje. Pokud je to OK, sedni do auta a svižněji ho projeď, po svižné jízdě hned zkontroluj tvrdost hadice (pozor, nespal se) - jestli je tvrdší, než před tím (po zahřátí), připrav se na sundávání hlavy.
Jiná možnost je při cca 60°C otevřít expanzku a jestli to z ní nebublá. Malá netěsnost se ale projeví až po svižné jízdě, a to víko nesundávej, voda začne vřít a nic nepoznáš.
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Pokud by bylo těsnění, tak by neubývala voda neustále? Mě uteče jen po dno nádržky a pak už ani kapka. Mám podezření na díru někde v chladiči, jednou jsem nechal cca 20 minut auto stát na nerovné silnici a pod autem louže. Kouknu na to lanko, kde teda končí druhej konec? Nebo se zeptám jinak. Je možný aby lanko vypadlo na druhé straně než u ovládání? Jednou se mi už stalo že když jsem se vrtal v panelu ovládání, tak mi lanko vyskočilo a pořád mi to topilo.
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
tak táhlo na straně ovládání bylo vypadené, tak jsem ho dal zpátky ale pořád to samý.Ovládání topení jde jako by bez odporu otáčet a topí cca po 12 km.
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
No táák, začíná být ráno zima a mě se nechce čekat do té doby než to foukne samo
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Kdyby topilo hned se stoupající teplotou motoru, tak bych chápal, že je pootevřené, po dané ujeté vzdálenosti je ale motor na provozní teplotě a řekl bych, že ti ji pootevře onen neúměrný tlak v systému - viz. výše.
Nevidím důvod, proč by mělo táhlo vypadnout najednou z obou stran, obzvláště při tomto systému uchycení, co je u koncernu použit.
Jednoduše zahřej motor na provozní teplotu, sundej ovládací táhlo (prut) z ovládacího panelu, pust ventilátor na II-III stupeň a hýbej táhlem tam a zpět a sleduj jestli se mění teplota vzduchu z výduchů (mění se i zvuk - když jde přes topení, je tlumenější). Když se měnit bude, máš táhlo napojené. Když ne, rozeber středový panel a ze strany od řidiče u plynového pedálu je táhlo napojeno na vzduchovou skříň, ve které je i tepelný výměník. Totéž zopakuj přímo na skříni (vyzkoušet krajní polohy a vliv na foukanou teplotu).
Nevidím důvod, proč by mělo táhlo vypadnout najednou z obou stran, obzvláště při tomto systému uchycení, co je u koncernu použit.
Jednoduše zahřej motor na provozní teplotu, sundej ovládací táhlo (prut) z ovládacího panelu, pust ventilátor na II-III stupeň a hýbej táhlem tam a zpět a sleduj jestli se mění teplota vzduchu z výduchů (mění se i zvuk - když jde přes topení, je tlumenější). Když se měnit bude, máš táhlo napojené. Když ne, rozeber středový panel a ze strany od řidiče u plynového pedálu je táhlo napojeno na vzduchovou skříň, ve které je i tepelný výměník. Totéž zopakuj přímo na skříni (vyzkoušet krajní polohy a vliv na foukanou teplotu).
Re: Táhlo ovládání topení Ibiza 98
Tak jsem vygómal čím to je. Klapka funguje dobře, ale táhlo je uloženo v takové gumové vložce. Pokud vložku chytnu a tahám za táhlo tak slyším jak klapka bezchybně otevírá a zavírá, pokud připevním na ovladač tak je efekt takový, že táhlo se i s gumou celý prohýbá a nejezdí v gume. Napadlo mě že buď tu gumu zdrhem chytnu nějak v olvadači aby "neutíkala" nebo stříknu trochu WDčkem aby táhlo šlo líp a nenapínalo se celou délkou.