Golf 3 tdi hrozně hulí

Ibiza 021A, Malaga, Ronda, Fura, Terra, Marbella, atd...
do r.v. 1993
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanny
Globální moderátor
Příspěvky: 619
Registrován: 13.07.2011, 22:02

Golf 3 tdi hrozně hulí

Příspěvek od Hanny »

Ahoj kluci potřebuju radu... dneska se mi dostal trojkovej golf tdi do garáže a strašně moc hulí.... to chápu to bude turbo v prdeli jelikož jsou všechny trubky od turba od oleje a nebo pístní kroužky taky :-) Ale nějak mi nejde do palice proč někdy se z ničeho nic motor vytočí do 4tis a po chvilce zdechne... Děkuji za radu :-)
[color=#00BF00]EGR off, cat off, koncák off, Bilstein B10 + pár drobností do budoucna :-)[/color]

Luboš X17DTL
Příspěvky: 15
Registrován: 14.09.2011, 12:09
Bydliště: Slatina (NJ)

Re: Golf 3 tdi

Příspěvek od Luboš X17DTL »

Není to tím, že se dostane ten sajrajt zpátky do sání, vletí do válců a funguje jako palivo?
To by mohlo přinést totální smrt motoru. Nebylo by to poprvé.
Ibiza COPA
Opel Astra Caravan 1.7 DTi

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 3 tdi

Příspěvek od Granad.de.bill »

Tohle dělal passat ( 74 kw nebo kolik to je) a byla špatná podtlaková vývěva která se uvnitř nějak rztrhla a vzala s sebou abs a turbo. Po nastartování šel motor na omezovač a pak začal šlapat jakoby nic
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Golf 3 tdi

Příspěvek od PoMa »

Že auto hulí nemusí být turbem, ale klidně nefunkční váhou vzduchu, ukapujícími vstřiky, vyběhané vstřikovací čerpadlo, nebo prolínajícím olejem z mazání turba do vzduchové soustavy (proto ten olej v hadicích). Pokud se ten motor roztočí rovnoměrně, znamená to, že to jde do všech válců (se vzduchem, rozdělovací hlava čerpadla).
Sundej vzduchovou hadici od turba do IC (přijednom koukni kolik je oleje v IC a kolik ubývá oleje), startni auto a sleduj otáčky jestli budou rovnoměrné, nebo budou mít tendenci stoupat (nenech ho dlouho běžet, turbínka potřebuje protitlak). Stejně tak kouřivost. Pokud bude situace stejná, tak ti to nehulí tím, že chytá prolínající olej, ale že ti jde neúměrně moc paliva do válců (čerpadlo, vstřiky, chybný údaj z váhy vzduchu). Všechny varianty jsou ale pro motor smrtící (vysoký poměr palivo(olej)/vzduch vede k roztavení pístů, samozápal vede k přetočení motoru (poškození ojnice))

Granad - zajímavý poznatek, jen v G3 není tandemové čerpadlo a neovlivní to ABS (to by bylo dál plně funkční) ale "jen" brzdu (podtlakový posilovač brzd). U turba to ovlivní jen regulaci naklápění lopatek (takže max to přetlakuješ a motor spadne do nouzáku). Že auto nejelo bylo tím, že chybějící podtlak neudržel zavřené EGR a působila chcípací klapka = motor se dusil. Pokud vyletěly otáčky, tak chytly výpary (saze) po přidušení. Otáčky pak nejdou do omezovače, ale do tolika otáček, co je v tu chvíli motor schopen se vytočit (omezovač nefunguje - ten omezuje palivo jdoucí z čerpadla, zatímco motor v tu chvíli jede na směs co jde do sání)

Uživatelský avatar
Hanny
Globální moderátor
Příspěvky: 619
Registrován: 13.07.2011, 22:02

Re: Golf 3 tdi

Příspěvek od Hanny »

Poma: Dík moc vyzkouším to :-)
[color=#00BF00]EGR off, cat off, koncák off, Bilstein B10 + pár drobností do budoucna :-)[/color]

Odpovědět