SEAT odhalil svůj první vůz s čistě elektrickým pohonem

Jen ke čtení
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

SEAT odhalil svůj první vůz s čistě elektrickým pohonem

Příspěvek od admin »

- Premiéra pro nové modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením (plug-in)
- SEAT hodlá zahájit výrobu elektromobilů a hybridních vozů v roce 2015
- Elektrická mobilita posiluje ekologickou strategii značky SEAT


SEAT oznámil, že pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku. Společně s prototypem Altea XL Electric Ecomotive, čistě elektricky poháněným vozem s nulovými emisemi, představil španělský výrobce také prototyp Leon TwinDrive Ecomotive, vůz s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením (tzv. plug-in hybrid).

V následujících měsících poskytne SEAT tyto vozy k užívání vládním institucím v Katalánsku a Madridu. Španělská automobilka na oplátku získá cenné informace o používání a provozu vozidel pro další vývoj s výhledem na zahájení velkosériové výroby elektromobilů ve střednědobém horizontu. SEAT plánuje, že v roce 2015 uvede na trh svůj první vůz s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením a o rok později k němu přidá elektromobil.

SEAT se v rámci své strategie zaměřuje na širokou škálu alternativních technologií. Španělský výrobce proto současně představil dva odlišné, ale vzájemně se doplňující modely.

James Muir, prezident společnosti SEAT, prohlásil: „Zákazníci požadují ekologičtější formy mobility, avšak jejich potřeby jsou rozmanité. Jsme proto přesvědčeni o tom, že paralelní strategie vývoje dvou odlišných technologií umožní značce SEAT nejlepším možným způsobem splnit jejich potřeby.“

Oznámení o zahájení zkušebního provozu prvních elektromobilů se časově kryje se zahájením největší produktové ofenzivy v historii značky SEAT. Během následujících dvanácti měsíců uvede španělská automobilka na trh čtyři nové modely. Prvním z nich bude SEAT Mii, nový malý vůz určený do města.

Elektrická mobilita vyžaduje týmovou práci
Budoucnost elektrické mobility ve Španělsku nezávisí pouze na vozidlech, ale i na jejich komponentech, jako jsou akumulátory, jakož i na infrastruktuře dobíjecích stanic. SEAT se proto postavil do čela projektu CENIT VERDE jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku. Toto partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem, na němž se podílejí výrobci, univerzity, výzkumná centra a španělské ministerstvo pro vědu a inovace, umožňuje provádět výzkum s celostátním působením tak, aby se elektromobil mohl stát ve Španělsku realitou.

Altea XL Electric Ecomotive je prvním elektromobilem značky SEAT
Elektrické mobilitě ve Španělsku razí cestu nová Altea XL Electric Ecomotive. Praktický elektromobil má dojezd 135 kilometrů a jeho elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m je zdrojem stejně velkého potěšení z jízdy, jaké znají i řidiči všech současných vozidel SEAT poháněných spalovacím motorem. S uvedenými výkonovými parametry lze dosáhnout elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 135 km/h. Elektricky poháněná Altea XL splňuje díky svému prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru nároky na rodinný i firemní automobil.

Akumulátor umístěný inteligentně pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru nijak nezasahuje do prostoru pro cestující. Sofistikovaný systém rekuperace kinetické energie s nastavitelným brzdným momentem optimalizuje využívání energie. A pokud elektrická Altea XL parkuje na slunci, udržují fotovoltaické články ve střeše přívod čerstvého vzduchu do interiéru a snižují tak následnou spotřebu energie klimatizační soustavou.

Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident pro oblast výzkumu a vývoje, prohlásil, že „SEAT má svou elektrickou budoucnost zajištěnu. Elektromobil Altea XL jen ukazuje, jak je naše technologie vyzrálá,“ a dodal: „Elektrická Altea XL byla pro zařazení do prvních vozových parků vybrána záměrně, protože nám umožní experimentovat s nejrozmanitějšími způsoby využití.“

Leon TwinDrive je přesvědčivý svou všestranností
Nový SEAT Leon TwinDrive Ecomotive je průkopnickým konceptem na poli hybridních pohonů s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), protože kombinuje výhody jízdy s nulovými emisemi a dlouhý dojezd vozidla poháněného tradičním spalovacím motorem. V elektrickém režimu má TwinDrive dojezd 52 kilometrů a nejvyšší rychlost 120 km/h. V kombinovaném režimu (elektromotor plus spalovací motor) činí spotřeba paliva, resp. energie podle odhadu pouhých 1,7 litru na 100 km nebo 18,5 kWh na 100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 39 g/km. Vůz je schopen jet nejvyšší rychlostí 170 km/h.

Podle Dr. Matthiase Rabeho, výkonného viceprezidenta pro oblast výzkumu a vývoje, „je Leon TwinDrive Ecomotive průkopnické řešení, které vzbuzuje nadšení. Po technické stránce umožňuje cestovat s čistě elektrickým pohonem, zároveň však disponuje výhodami inteligentní hybridní soustavy.“ A dále k tomu dodává: „Díky velkému dojezdu nebude muset nikdo z našich zákazníků měnit svůj životní styl nebo zvyky v oblasti mobility.“

Rodina modelů Ecomotive přináší mobilitu s nízkými emisemi
Modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive nejsou zdaleka prvními kroky značky SEAT na poli trvale udržitelné mobility a ochrany životního prostředí. Španělská značka se může pochlubit dlouhou historií výroby vozidel s nízkými emisemi. Více než 60 % vozidel SEAT prodávaných ve Španělsku má úroveň emisí CO2 pod hranicí 130 g/km.

Hvězdou produktové řady je Ibiza Ecomotive poháněná motorem, jenž nabízí výkon 55 kW (75 k) při hodnotách kombinované spotřeby paliva pouhých 3,4 litru na 100 km a emisí CO2 89 g/km. SEAT navíc neustále rozšiřuje nabídku verzí Ecomotive s příkladnými hodnotami spotřeby paliva, která zahrnuje rovněž modely Leon, Altea, Altea XL, Alhambra a nový městský vůz Mii.

Závod Martorell sází na trvale udržitelnou výrobu
SEAT rozšířil své úsilí o ochranu životního prostředí i na veškeré výrobní procesy. Rozmanité projekty realizované v této oblasti mají jediný cíl – snížit emise CO2 a využívat energetické zdroje ekologičtěji a efektivněji. Jednou z inovací ve výrobním závodu SEAT bylo například zavedení systému EuroEnergest na monitorování spotřeby energie. Díky efektivnějšímu využívání energie umožňuje tento systém ušetřit 3900 tun CO2 ročně.

SEAT získal celou řadu ocenění za svůj strategický přístup k ochraně životního prostředí. Jedním z posledních uznání bylo udělení certifikace ISO 50.001 v oblasti energetické efektivity jako vůbec první španělské společnosti.

Výkon slunečních elektráren „SEAT in the Sun“ vzrostl ze 4 na 8 MW za necelý rok
Výstavba slunečních elektráren „SEAT in the Sun“ je v rámci výše uvedené strategie bezesporu nejpozoruhodnějším projektem. Je to největší střešní fotovoltaická elektrárna ve Španělsku a největší elektrárna svého druhu v rámci evropského automobilového průmyslu. Stejně inovativní bylo rozhodnutí instalovat fotovoltaické panely na zastřešená přechodná parkoviště pro vyrobená vozidla. Díky zahájení nové etapy se výkon během posledních několika týdnů zdvojnásobil ze 4 na 8 MW.

V příštím roce bude tento projekt dokončen připojením poslední etapy výstavby, přičemž instalovaný výkon vzroste na 10,6 MW. To znamená, že sluneční elektrárny „SEAT in the Sun“ sníží emise CO2 o 6200 tun za rok.

Z Martorellu do světa po kolejích
SEAT je rovněž průkopníkem v oblasti využívání železnice pro přepravu vozidel a komponentů. V roce 2008 otevřela společnost SEAT železniční spojení Autometro pro přepravu vyrobených vozidel z Martorellu do barcelonského přístavu. SEAT v současnosti vyváží více než 40 % své produkce po moři a 95 % z těchto vozidel putuje do barcelonského přístavu po železnici. V roce 2009 postavil SEAT trať Cargometro spojující výrobní závody Martorell a Zona Franca. Obě železniční tratě snižují zátěž silniční sítě eliminací přibližně 57 000 jízd těžkých nákladních vozidel a přispívají k ochraně životního prostředí snížením emisí CO2 o 2600 tun ročně.

Středozemní koridor umožní v budoucnosti společnosti SEAT ještě víc posílit své strategické zaměření na železnici zvýšením současného podílu exportu po železnici z 11 % na 30 %.

Datum: 10.11.2011
Autor: IVG
Přílohy
404_1.jpg

Odpovědět