Technika a my
Technika a my
mašiny
- Přílohy
-
- sejmout0009.jpg (6.35 KiB) Zobrazeno 17696 x
-
- sejmout0008.jpg (5.08 KiB) Zobrazeno 17696 x
-
- 24-6-2006-2-4-22-repre.jpg (2.5 KiB) Zobrazeno 17691 x
Re: Technika a my
drobek 775F
- Přílohy
-
- DSC00438.JPG (86.38 KiB) Zobrazeno 17656 x
-
- DSC00429.JPG (81.07 KiB) Zobrazeno 17657 x
Re: Technika a my
opravička
- Přílohy
-
- DSC00442.JPG (80.81 KiB) Zobrazeno 17641 x
-
- DSC00443.JPG (86.69 KiB) Zobrazeno 17642 x
Re: Technika a my
Tady asi nejde říct "kolečko se polámalo"
Re: Technika a my
Ne ne , opotřebovalo .
Technika a my
Phoenix-Zeppelin ukázal dvě různé aplikace motoru Caterpillar C18 ACERT v netradičním pojetí. Na ostravské haldě Ida se proti sobě postavili pevný dampr Cat 772 a závodní speciál Tatra 815 – oba stroje osazené motorem Cat C18 ACERT. Ukázky výkonu, jízdních vlastností a ovladatelnosti obou strojů naplno vyzdvihly univerzální využití této pohonné jednotky. Z reakce řidičů obou strojů i návštěvníků, kteří se mohli oběma stroji svézt, bylo patrno, že Caterpillar si místo mezi předními výrobci průmyslových motorů drží oprávněně.
„Caterpillar vyrábí motory do průmyslového využití, se kterými se v osobních vozidlech nesetkáte. Můžete je najít při průmyslových aplikacích jako zástavbové motory nebo ve velmi těžkých nákladních vozech,“ řekl František Nový, vedoucí prodeje energetických systémů ze společnosti Phoenix-Zeppelin. „Motor Cat C18 ACERT patří k nejuniverzálnějším jednotkám v portfoliu Phoenix-Zeppelin. S drobnými modifikacemi jej lze použít i jako hnací agregát závodního automobilu,“ dodal František Nový.
Návštěvníci mohli poznat, jaké je projet se v závodním speciálu Tatra 815 a srovnat tento zážitek s jízdou v pevném dampru Caterpillar 772. Oba stroje se liší konfigurací a využitím, ale spojuje je srdce bijící pod kapotou – motor Caterpillar C18 ACERT. Žlutočerný dampr o nosnosti přes 45 tun pohání motor Cat C18 ACERT o výkonu 399 kW. U závodního speciálu konstruktéři upravili standardní výkon jeho motoru na plných 710 kW.
Přeplňovaný šestiválec s chlazením plnicího vzduchu Cat C18 ACERT se vyznačuje rychlou odezvou na pokyny řidiče a vynikajícím výkonem i v nejnáročnějších podmínkách. Tuto vlastnost ocenil pilot Tatry 815 Marek Spáčil při dakarské rallye, kdy náročné podmínky a terén prověřili výkon motoru na maximum. „Společnost Phoenix-Zeppelin nás podpořila při montáži a seřizování motorů do našeho zeleného závoďáka a spolupráce s jejími techniky je vynikající,“ řekl Marek Spáčil, řidič Tatry 815 a účastník Rallye Dakar 2011.
„Tuto akci jsme uspořádali, abychom ukázali všestranné využití motorů Caterpillar,“ řekl vedoucí ostravské pobočky Phoenix-Zeppelin Aleš Štěpanda. „Návštěvníci svištěli po haldě rychlostí přes sto kilometrů v hodině a poté se projeli ve stroji, který plně naložen váží 82,5 tuny. Oba stroje pohání stejný typ agregátu – Cat C18 ACERT,“ dodal Aleš Štěpanda
„Caterpillar vyrábí motory do průmyslového využití, se kterými se v osobních vozidlech nesetkáte. Můžete je najít při průmyslových aplikacích jako zástavbové motory nebo ve velmi těžkých nákladních vozech,“ řekl František Nový, vedoucí prodeje energetických systémů ze společnosti Phoenix-Zeppelin. „Motor Cat C18 ACERT patří k nejuniverzálnějším jednotkám v portfoliu Phoenix-Zeppelin. S drobnými modifikacemi jej lze použít i jako hnací agregát závodního automobilu,“ dodal František Nový.
Návštěvníci mohli poznat, jaké je projet se v závodním speciálu Tatra 815 a srovnat tento zážitek s jízdou v pevném dampru Caterpillar 772. Oba stroje se liší konfigurací a využitím, ale spojuje je srdce bijící pod kapotou – motor Caterpillar C18 ACERT. Žlutočerný dampr o nosnosti přes 45 tun pohání motor Cat C18 ACERT o výkonu 399 kW. U závodního speciálu konstruktéři upravili standardní výkon jeho motoru na plných 710 kW.
Přeplňovaný šestiválec s chlazením plnicího vzduchu Cat C18 ACERT se vyznačuje rychlou odezvou na pokyny řidiče a vynikajícím výkonem i v nejnáročnějších podmínkách. Tuto vlastnost ocenil pilot Tatry 815 Marek Spáčil při dakarské rallye, kdy náročné podmínky a terén prověřili výkon motoru na maximum. „Společnost Phoenix-Zeppelin nás podpořila při montáži a seřizování motorů do našeho zeleného závoďáka a spolupráce s jejími techniky je vynikající,“ řekl Marek Spáčil, řidič Tatry 815 a účastník Rallye Dakar 2011.
„Tuto akci jsme uspořádali, abychom ukázali všestranné využití motorů Caterpillar,“ řekl vedoucí ostravské pobočky Phoenix-Zeppelin Aleš Štěpanda. „Návštěvníci svištěli po haldě rychlostí přes sto kilometrů v hodině a poté se projeli ve stroji, který plně naložen váží 82,5 tuny. Oba stroje pohání stejný typ agregátu – Cat C18 ACERT,“ dodal Aleš Štěpanda
- Přílohy
-
- porovnani3.jpg (28.18 KiB) Zobrazeno 17610 x
-
- porovnani2.jpg (16.35 KiB) Zobrazeno 17610 x
-
- porovnani1.jpg (16.65 KiB) Zobrazeno 17613 x
Re: Technika a my
Sloučeno
Re: Technika a my
.Caterpillar 772
Čistý výkon motoru: 399 kW
Hmotnost dampru: 37 100 kg
Nosnost nákladu: 45 400 kg
Průměrná spotřeba na mth.: 50 litrů
Maximální rychlost: 79,7 km/h
Převodovka: 7 rychlostí
Jmenovité otáčky: 1 800 ot/min.
Palivová nádrž: 530 litrů
Max. točivý moment: 2 696 Nm
Zdvihový objem: 18,1 litru
Zajímavost: Dampr Cat 772 lze napojit na systém Cat Product Link, který monitoruje všechny potřebné atributy stroje od spotřeby až po jeho zatížení v čase. Mnozí majitelé své strojníky na základě těchto dat hodnotí a dále je vzdělávají, aby dosáhli efektivnějšího provozu dampru
Čistý výkon motoru: 399 kW
Hmotnost dampru: 37 100 kg
Nosnost nákladu: 45 400 kg
Průměrná spotřeba na mth.: 50 litrů
Maximální rychlost: 79,7 km/h
Převodovka: 7 rychlostí
Jmenovité otáčky: 1 800 ot/min.
Palivová nádrž: 530 litrů
Max. točivý moment: 2 696 Nm
Zdvihový objem: 18,1 litru
Zajímavost: Dampr Cat 772 lze napojit na systém Cat Product Link, který monitoruje všechny potřebné atributy stroje od spotřeby až po jeho zatížení v čase. Mnozí majitelé své strojníky na základě těchto dat hodnotí a dále je vzdělávají, aby dosáhli efektivnějšího provozu dampru
- Přílohy
-
- porovnani3.jpg (28.18 KiB) Zobrazeno 17598 x
Re: Technika a my
Tatra 815
Čistý výkon motoru: 710 kW/ 2 100 ot/min
Max. točivý moment: 3 500 Nm/ 1 300 ot/min
Zdvihový objem: 18,1 litru
Přeplňování: dvě turbodmychadla Cat, dva mezichladiče s elektrickými ventilátory
Hmotnost: 9700 kg (plně připraveno pro závod)
Spotřeba na kilometr: 50-120 l/100km (dle náročnosti terénu)
Maximální rychlost: 175 km/h – pro Rallye Dakar pořadatel omezil na max.150 km/h
Palivové nádrže: 9 00 litrů (celkem 3 nádrže)
Převodovka: 10 rychlostí (standardni 5 stupňová převodovka Tatra s „půlkama“)
Přídavná převodovka 2 rychlosti (želva/zajíc) – řaditelná za jízdy bez nutnosti zastavení
Zajímavosti:
• podvozek TATRA s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými koly
• vzduchové pérování na obou nápravách, doplněné speciálními závodními tlumiči Reiger s možností změny nastavení jejich charakteristiky dle druhu terénu
• centrální dohušťování pneumatik ovládané přímo z kabiny řidiče
• uzávěrky obou osových diferenciálů
• kabina Tatra s vestavěným ochranným rámem pro tři členy posádky
• každé sedadlo s šestibodovými bezpečnostními pásy.
Čistý výkon motoru: 710 kW/ 2 100 ot/min
Max. točivý moment: 3 500 Nm/ 1 300 ot/min
Zdvihový objem: 18,1 litru
Přeplňování: dvě turbodmychadla Cat, dva mezichladiče s elektrickými ventilátory
Hmotnost: 9700 kg (plně připraveno pro závod)
Spotřeba na kilometr: 50-120 l/100km (dle náročnosti terénu)
Maximální rychlost: 175 km/h – pro Rallye Dakar pořadatel omezil na max.150 km/h
Palivové nádrže: 9 00 litrů (celkem 3 nádrže)
Převodovka: 10 rychlostí (standardni 5 stupňová převodovka Tatra s „půlkama“)
Přídavná převodovka 2 rychlosti (želva/zajíc) – řaditelná za jízdy bez nutnosti zastavení
Zajímavosti:
• podvozek TATRA s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými koly
• vzduchové pérování na obou nápravách, doplněné speciálními závodními tlumiči Reiger s možností změny nastavení jejich charakteristiky dle druhu terénu
• centrální dohušťování pneumatik ovládané přímo z kabiny řidiče
• uzávěrky obou osových diferenciálů
• kabina Tatra s vestavěným ochranným rámem pro tři členy posádky
• každé sedadlo s šestibodovými bezpečnostními pásy.
- Přílohy
-
- porovnani3.jpg (28.18 KiB) Zobrazeno 17600 x
Re: Technika a my
souboj titánů
-
- Příspěvky: 735
- Registrován: 08.09.2009, 19:30
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika a my
ty ses asi velky nadsenec techto velkotonaznich stroju, ze ?
nebo s nima primo pracujes ?
nebo s nima primo pracujes ?
Seat Ibiza FR+ 2007 (prodáno)
Seat Altea XL 2008 (nyní)
Seat Altea XL 2008 (nyní)
Re: Technika a my
Spíš jen opravuje
Re: Technika a my
jsem jejich takový doktor
-
- Příspěvky: 735
- Registrován: 08.09.2009, 19:30
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika a my
CATerpillar Doctor.... to je dobry..tak hlavne ze te to bavi a uzivis se...jinak pekne fotky...
Seat Ibiza FR+ 2007 (prodáno)
Seat Altea XL 2008 (nyní)
Seat Altea XL 2008 (nyní)
Re: Technika a my
dnes výměna engine
- Přílohy
-
- DSC00489.JPG (68.64 KiB) Zobrazeno 17510 x
-
- DSC00490.JPG (62.59 KiB) Zobrazeno 17512 x
Re: Technika a my
...ja vam to stale rikal, nebrat uplatky, nebo se z toho zblaznite
Hezka drobnost, skoda, ze jsem si odvykl nosit hodinky
Hezka drobnost, skoda, ze jsem si odvykl nosit hodinky
Re: Technika a my
ale to ja zas rad nosim