Šampionát FIA WTCC

FIA WTTC apod.
Odpovědět
lapip
Příspěvky: 3454
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Šampionát FIA WTCC

Příspěvek od lapip »

Promotér šampionátu

Promotérem šampionátu je společnost KSO Ltd. (Kigema Sport Organisation) byla založena v roce 2001 kdy jej FIA jmenovala promotérem FIA European Touring Car Championship, který byl v roce 2005 "povýšen" na Mistrovství Světa.

Společnost KSO v těsné spolupráci s FIA a Eurosportem přispěla k výraznému úspěchu a expanzi šampionátu. Od roku 2005 EUROSPORT ovládá 100% společnosti KSO.

Technické předpisy FIA WTCC

Seriál FIA WTCC je vypsán pro vozy specifikace S2000, což jsou sériově vyráběné cestovní vozy(pro homologaci musí být vyrobeno alespoň 2500 identických vozů ve 12 po sobě jdoucích měsících), kitově upravené, použitý motor musí být odvozen z homologovaného modelu. Základní specifikace vozu: pohon na dvě kola, čtyři dveře, minimální délka vozu 4,2 metru, objem motoru 1,7 až 2,3 litru, maximálně 6 válců. Minimální hmotnost je dána podle typu pohonu kol a podle použité převodovky od 1110kg (pohon předních kol, původní převodovka) do 1170kg (pohon zadních kol, sekvenční převodovka). Výkon vozů je kolem 275 koňských sil, při 8300 až 8800 otáčkách za minutu.

Přehled dosavadních vítězů

rok 2005:

- šampionát jezdců: Andy Priaulx (GBR)
- šampionát konstruktérů: BMW
- Independent´s Trophy: Marc Hennerici (GER)

rok 2006:

- šampionát jezdců: Andy Priaulx (GBR)
- šampionát konstruktérů: BMW
- Independent´s Trophy: Tom Coronel (NED)

rok 2007:

- šampionát jezdců: Andy Priaulx (GBR)
- šampionát konstruktérů: BMW
- Independent´s Trophy: Stefano D´Aste (ITA)

rok 2008:

- šampionát jezdců: Yvan Muller (FRA)
- šampionát konstruktérů: SEAT - Sport
- Independent´s Trophy: Sergio Hernandéz (SPA)

Pravidla šampionátu FIA WTCC



Technická ravidla:

Schválené vozy:

- vozy vyráběné v dlouhodobých sériích

- motor musí být odvozen od homologovaného motoru pro pozemní komunikace

- musí se jednat o dvounápravové vozidlo

- 4 dveře

- minimální délka 4,2 m

- maximum 6 válců o objemu 1,7 / 2,3 l



Homologace:

- vozy skupiny N kterých bylo vyrobeno minimálně 2500 ks ve 12 po sobě jdoucích měsících



Minimální hmotnost:

- minimální hmotnost vozu včetně řidiče a plného vybavení:

- 1110 kg pro vozy s pohonem přední nápravy a originálním řazením

- 1140 kg pro vozy s pohonem přední nápravy a sequenčním řazením

- 1140 kg pro vozy s pohonem zadní nápravy a originálním řazením

- 1170 kg pro vozy s pohonem zadní nápravy a sequenčním řazením



Motor:

- 2-litrové motory s maximem 6-ti válců

- rychlost motoru: 4 válcové = 8500 RPM, 5-ti válcové 8750 RPM, 6-ti válcové 9000 RPM

- kompresní poměr: maximálně 11:1



Zavěšení:

- všechny komponenty zavěšení musí podléhat homologaci VK Super 2000

- klouby mohou být vyrobeny s jiných materiálu než originály

Kola a pneu:

- maximální rozměr ráfku je 9“ x 17“


Světlá výška:

- minimální světlá výška je 80 mm od země



Brzdy:

- přední brzdy: maximálně 4 písty na kolo a maximální rozměr brzdového kotouče je 332 mm

- zadní brzdy: maximálně 2 písty na kolo a originální brzdový kotouč

- ABS není povoleno



Karoserie:

- povolené jsou pouze aerodynamické prvky jenž byly homologovány v rámci „KITové varianty“

- nárazníky musí vycházet ze základní karoserie vozu

- čelní sklo může být z polycarbonátu, ne tenčí než 6 mm

- je povoleno zvýšení spojlerů, maximálně o 3% a nesmí být širší než 1885 mm



Sportovní pravidla:



Závody šampionátu:

- šampionát bude mít minimálně 10 závodních víkendů, přičemž každý víkend se pojedou 2 závody na 50 km



Světový šampionát:

- Titul šampióna v kategorii jezdců FIA WTCC se stane jezdec který v průběhu všech závodů získá nejvíce bodů

- Titul šampióna v kategorii továrních týmů FIA WTCC se stane tým který v průběhu všech závodů získá nejvíce bodů, přičemž se započítávají vždy body za umístění 2 nejlepších vozů dané značky

- Bodové hodnocení: 1místo – 10 bodů, 2.místo – 8 bodů, 3. místo – 6 bodů, 4. místo – 5 bodů, 5. místo 4 body, 6. místo - 3 body, 7. místo – 2 body, 8. místo 1 bod


Poplatky za přihlášení:

- poplatek za účast v šampionátu je 31.000,- Euro

- registrovaný tým může do jednotlivých závodů nasadit různé jezdce i v průběhu sezóny, minimálně však 7 dní před závodem – poplatek 5.000,- Euro

- poplatek za účat rovárního týmu v šampionátu je 255.000,- Euro



Omezení pneumatik:

- šampionát používá pneumatiky YOKOHAMA /ADVAN control tyre

- při první účasti v šampionátu a při neEvropských závodechje povoleno užít 16 sad pneumatik

- při ostatních příležitostech: free practice, kvalifikace, warm-up a závody: 12 nových sad pneumatika a 6 sad již použitých, označených pneumatik



Omezení motoru:

- každý motor musí být použit minimálně při 4 po sobě jdoucích závodech (včetně practices a warm-upů)

- nedovolená výměna motoru bude penalizována ztrátou 10-ti míst na startovním roštu



Handicapy – závaží:

- 10 kg automaticky při vstupu do šampionátu

- počet kg závaží pro jezdce bodující v závodech: 1místo – +20 kg, 2.místo – +15 kg, 3. místo – + 10 kg, 4. místo – + 10 kg, 5. místo + 10 kg, 6. místo - +5 kg, 7. místo – + 5 kg, 8. místo + 5 kg, 9. místo 0 kg, od 10. místa je to pak – 10 kg. Maximum získaných kg za umístění v průběhu závodního víkendu je + 40 kg, maximální ztráta je pak – 10 kg

- každý jezdec který dovrší zisku 10-ti bodů do tabulky průběžného pořadí, obdrží + 5 kg závaží (+5 kg za každých 10 bodů)

- handycapy se mohou sčítat, maximálně však do výše 60-ti kg



Kvalifikace a startovní rošt:

- délka kvalifikace je stanovena na 30 minut (+ 15 minut na městském okruhu)

- startovní rošt pro RACE 1 je sestavován dle výsledků dosažených v kvalifikaci

- startovní rošt pro RACE 2 je sestavován dle výsledku v RACE 1 s obraceným pořadím u prvních 8 jezdců

- jezdci kteří požádají o neutralizace Parc Fermé mezi 1. a 2. závodem je penalizována startem z posledního místa na roštu

- Race 1: letmý start, Race 2: pevný start

Parc Fermé mezi závody:

- pravidlo Parc Fermé začíná platit v momentě odmávání šachovnicové vlajky

- Parc Fermé končí 25 minut před zaváděcím kolem do RACE 2

- 5 minut po skončení Parc Fermé bude otevřena Pit-lane na 10 minut


TECHNICKÁ DATA - SEAT León TDI WTCC
SEAT León 2.0 TDI FR

Motor
Přeplňované turbo; 4-válce v řadě, 16 válců.
Objem motoru: 2000 cc.
Bore x stroke: 81x95,5 mm.
Maximum power: 280 bhp / 4000 rpm.
Maximum toč. moment: 450 nm / 2500 rpm.
Lubrication: wet sump.
Particle filter: DOW Automotive

TRANSMISSION
náhon přední nápravy; převodovka: Hewland 6-stupňů, sekvenční řazení.
Spojka: twin-plate.
Differenciál: mechanical limited slip differential.

CHASSIS
Přední zavěšení: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar.
Zadní zavěšení: multi-link axel, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar.
Volant, řízení: power assisted rack and pinion.

Brzdy
Not-assisted dual circuit system.
Přední brzdy: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs.
Zadní brzdy: 2-piston calipers, 280 mm steel discs.

Rozměry
délka: 4330 mm.
šířka: 1849 mm.
rozvor: 2600 mm.
Minimální hmotnost: 1170kg (včetně řidiče).

WHEELS AND TYRES
ráfek / pneu: 9x17 / Yokohama 240/610 R17
Naposledy upravil(a) lapip dne 07.09.2009, 05:33, celkem upraveno 2 x.
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

lapip
Příspěvky: 3454
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

První závod vyhrál Andy Priaulx - Oscherslebenu

Příspěvek od lapip »

Trojnásobný mistr světa WTCC, Andy Priaulx, dnes po skvělém výkonu vyhrál první závod v Oscherslebenu. Na nejvyšší stupínek se postavil poprvé od závodu v Pau roku 2008!

Po zhasnutí červených světel čekala na jezdce první šikana, ve které došlo k mnoha kolizím. Závod skončil pro domácího jezdce Jörga Müllera. Dalšími odstupujícími byl Rob Huff po kontaktu s Jordim Gené, Felix Porteiro, Alex Zanardi, Jason Watt nebo Yvan Muller.

Skvělý start měl Andy Priaulx. První zatáčku projel bez větších komplikací, ze 14. místa se rázem stalo místo páté a začala stíhací jízda na jezdce před ním. První "obětí" byl Jaap van Lagen. Následoval Tom Coronel a Rickard Rydell. Poslední překážkou byl vedoucí Gabriele Tarquini. I s ním si Priaulx poradil a dostal se do vedení.

Chorvatský závodník Marin Čolak startující ze druhého místa dokončil první závod na 12. místě. Jaap van Lagen se i přes deficit na rovinkách držel na páté místě. Ke konci závodu se však začal potýkat s opotřebovanými pneumatikami. Holanďan si celý závod počínal dobře a jeho šance na dobré umístění zhatil Nicola Larini. V posledním kole před cílovou rovinkou došlo ke kontaktu mezi ním a jezdcem Chevroletu, který van Lagena poslal do štěrku. Než se stačil vrátit zpět na trať ztratil 6 pozic.

První tedy skončil Andy Priaulx, druhý Gabriele Tarquini a třetí Rickard Rydell.

Výsledky 1. závodu FIA WTCC na Oscherslebenu:
http://www.wtcc-fanklub.cz/prvni-zavod- ... aulx-65516
Přílohy
20090907-1.jpg
20090907-2.jpg
20090907-3.jpg
20090907-4.jpg
Naposledy upravil(a) lapip dne 07.09.2009, 05:30, celkem upraveno 1 x.
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

lapip
Příspěvky: 3454
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Vítězem Race 2 je Farfus, BMW bere další double - Oschersleb

Příspěvek od lapip »

Vítězem druhého závodu byl opět závodník továrního týmu BMW, tentokrát se radoval Augusto Farfus. Pohár za druhé místo převzal Andy Priaulx a potvrdil tak skvělou formu po dlouhé letní pauze.

Farfus startoval ze třetího místa. Před ním v prvního řadě stáli dva privátní jezdci - Stefano D'Aste a Franz Engstler. Podle očekávání bylo Farfusovo BMW rychlejší a zanedlouho oba závodníky předjel. Vítěz Race 1, Andy Priaulx, opět ukázal dobrý start a z osmého místa se dostal na čtvrté. Ve 4. kole předjel D'Asteho a po té i Engstlera. Ve zbývajících kolech se držel za Farfusem na druhém místě.

Jörg Müller a jeho tým také odvedli vynikající práci. Po té, co první závod nedokončil, ten druhý byl mnohem úspěšnější a bral 5 bodů za čtvrté místo.

Yvan Muller získal cenné dva body za sedmé místo, když předjel Tom Coronela.

Franz Engstler měl velikou smůlu, když se v půlce závodu musel potýkat s problémy jeho 320si a byl nucen odstoupit.

Vedoucím jezdcem šampionátu je po dnešním víkendu Gabriele Tarquini s 91 body. Na druhé místo poskočil Augusto Farfus s 2bodovou ztrátou a třetí je Yvan Muller, která má 84 bodů.

Ke změnám ve vedení došlo i v Yokohama Trophy. Lídrem je Tom Coronel (168 bodů), za ním Felix Porteiro (150 bodů) a Franz Engstler se stále drží na třetím místě (113 bodů).

Výsledky 2. závodu FIA WTCC na Oscherslebenu:
http://www.wtcc-fanklub.cz/vitezem-race ... uble-67209
Přílohy
20090907-5.jpg
20090907-6.jpg
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

Re: Šampionát FIA WTCC

Příspěvek od admin »

DVĚ VÍTĚZSTVÍ A DVĚ DRUHÁ MÍSTA TARQUINIHO A MULLERA
SEAT upevňuje své vedení v šampionátu WTCC

Tým SEAT Sport udělal tento víkend důležitý krok k obhajobě dvou titulů v Mistrovství
světa cestovních vozů, které získal v sezóně 2008. Italský okruh v Imole byl místem
desátého zastavení šampionátu WTCC. SEAT zde získal dvě vítězství a navíc dvě druhá
místa. Gabriele Tarquini vyhrál první závod, následován Yvanem Mullerem, poté si role
prohodili a Muller zvítězil ve druhém závodu před Tarquinim.

Výsledky jezdců SEATu, kteří již v kvalifikaci obsadili první tři místa, umožnila zvýšit
odstup od jejich rivalů jen 4 závody před koncem sezóny. SEAT zvýšil svůj náskok v
průběžném pořadí značek na 21 bodů před druhým BMW, zatímco Tarquini je 7 bodů
před svým týmovým kolegou Yvanem Mullerem a 18 bodů před Augustem Farfusem.

Rydell, Gené ani Monteiro nebyli v Imole schopni dosáhnout na stupně vítězů. Museli
odstoupit po několika incidentech na trati v prvním kole prvního závodu.

V tom druhém byl Gené pátý, Rydell sedmý a Monteiro nedokončil.

Průběh obou závodů byl podobný se stejnými protagonisty. V prvním závodě se Tarquini,
startující z pole position, ujal vedení, následovaný Yvanem Mullerem. Oba jezdci nasadili
tempo, kterému ostatní nestačili, a tak si Tarquini a Muller udrželi své pozice až do cíle.
Potom, co Gené, Monteiro a Rydell odstoupili, dokončil Tom Coronel závod za volantem
SEATu León TFSI na skvělém šestém místě, jako vedoucí jezdec klasifikace nezávislých.

Ve druhém závodě nejprve vedl Alain Menu (Chevrolet), ale Muller a Tarquini se
pozoruhodně vrátili na první dvě místa po tom, co předjeli šest svých rivalů.

Oba SEATy León TDI opět nasadily své tempo, které jim podruhé během jednoho dne
přineslo dvě první místa v závodě. Za nimi se Jordi Gené a Rickard Rydell dokázali
probojovat z hloubi startovního pole na konečné páté a sedmé místo a připsat si tak
body do celkového pořadí jezdců.

Příští a předposlední zastavení šampionátu WTCC se odehraje na japonském okruhu
Okayama 1. listopadu 2009.


Průběžné pořadí jezdců po 20 závodech WTCC

1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 109 b.
2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 102 b.
3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 91 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 66 b.
5. Rickard RYDELL (SEAT León TDI) 63 b.

Průběžné pořadí poháru konstruktérů po 20 závodech WTCC
1. SEAT 271 b.
2. BMW 250 b.
3. CHEVROLET 169 b.
4. LADA 78 b.
Přílohy
003.jpg
003.jpg (75.21 KiB) Zobrazeno 26981 x
004.jpg
004.jpg (71.7 KiB) Zobrazeno 26982 x
013.jpg
013.jpg (56 KiB) Zobrazeno 26982 x

admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

SEAT plní cíl a nadále vede šampionát WTCC

Příspěvek od admin »

Za velmi nepříznivého počasí absolvovali jezdci a vozy týmu SEAT Sport o uplynulém
víkendu dva závody šampionátu WTCC v japonské Okayamě. Stanovený cíl byl dosažen:
SEAT i nadále vede šampionát WTCC. Poslední událost kalendáře letošního ročníku se
bude konat v Macau 22. listopadu 2009. Tam se také rozhodne o titulech sezony 2009.

I přes charakter trati, který lépe vyhovoval vozům s pohonem zadních kol, dokázal v
Okayamě tým SEAT Sport své vydobyté pozice během předposledního závodního víkendu
uhájit. Tarquini a Muller jsou na dvou prvních místech průběžného pořadí a v posledních
dvou závodech budou chtít aktuální pořadí potvrdit. Gabriele neměl v neděli štěstí,
zatímco Yvan díky konzistentní a efektivní jízdě a v neposlední řady díky umístění na
stupních vítězů ve druhém závodě posunul své aktuální postavení jen krok od vedení
šampionátu.

Po dvou japonských závodech je Tarquini stále v čele se 115 body, Muller je druhý se
113 b. Třetím v pořadí je Augusto Farfus se 102 body. Tito tři jezdci budou soupeřit o titul
v Macau. Pohár konstruktérů vede SEAT, ale náskok na BMW se zmenšil na pouhé 3
body.

Špatné deštivé počasí během závodů bylo příčinou několika kolizí, které postihly hlavně
jezdce SEATu. V prvním závodě vyjel Tarquini, startující z pole-position, mimo trať a vrátil
se na ni až na osmém místě. Rickard Rydell, který převzal vedení v závodě, se dostal do
kontaktu s Jorgem Mullerem a musel poté zajet do boxů, aby se do závodu vrátil až po
několika minutách. Andy Priaulx byl dalším vedoucím jezdcem prvního závodu,
následovaný Jorgem Mullerem a Jordi Geném, který ale nakonec dojel až šestý za Yvanem
Mullerem a Gabriele Tarquinim, který pokračoval v závodě s cílem připsat si maximum
bodů.

K dalším kolizím došlo během druhého závodu, který provázel intenzivní déšť. Monteiro,
který startoval z prvního místa, byl vytlačen z trati Jorgem Mullerem, zatímco Tarquini
musel jet mimo ideální stopu, aby se vyhnul kontaktu s ostatními jezdci. Gabriele díky
tomu ztratil a ocitl se až na sedmnáctém místě, ze kterého se začal probíjet pelotonem
vzhůru. Nakonec dojel i díky spolupráci s Geném a Rydellem na sedmém místě.


Poslední zastavení šampionátu WTCC se odehraje na okruhu v Macau 22. listopadu
2009.

Průběžné pořadí jezdců po 22 závodech WTCC

1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 115 b.
2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 113 b.
3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 102 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 84 b.
5. Robert HUFF (Chevrolet Cruze LT) 69 b.

Průběžné pořadí poháru konstruktérů po 20 závodech WTCC
1. SEAT 289 b.
2. BMW 286 b.
3. CHEVROLET 192 b.
4. LADA 84 b.

zdroj: IVG
Přílohy
020.jpg
001_001.jpg

lapip
Příspěvky: 3454
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Šampionát FIA WTCC

Příspěvek od lapip »

:( Tak tady na toto témátko se trochu zapomnělo tak aspoň obrazem konec jak to tedy skončilo 8-)

Francouz Yvan Muller byl v Monacu na pátečním GALA večeru FIA oficiálně jmenován šampiónem FIA WTCC sezóny 2010.

Při slavnostním vyhlášení došlo na korunovaci všech šampiónů do kartingu až po Formuli 1. Na vyhlašování FIA WTCC došlo mezi vyhlášením FIA GT a WRC a Muller se tak na jednom pódiu objevil s legendou rally Sebastianem Loebem.

Mimi Mullera vystoupali na pódium také Gabriele Tarquini a Rob Huff, kteří získali ceny za druhé a třetí místo.

Pro ocenění si přišel také šéf týmu Chevrolet Motorsport, pan Eric Néve, který převzal ocenění za vítězství v poháru konstruktérů.

Zatím co pro Chevrolet se jednalo o historicky první trofej, pro Yvana Mullera to již byla druhá korunovace. Tu první si užil na konci sezóny 2008, kdy dosáhl na zisk mistrovského titulu s týmem Seat Sport.

Zdroj: WTCC-FANCLUB.cz

Obrázek
Obrázek
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
Fis
Příspěvky: 351
Registrován: 02.09.2010, 09:36
Bydliště: okr. Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Šampionát FIA WTCC

Příspěvek od Fis »

Jedete letos někdo Já opět a zase jedu ;) budu mít VIP vstup :lol:

Odpovědět