Teplota motoru

r.v. 1993-1999 + facelift 1999-2002
Odpovědět
Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Teplota motoru

Příspěvek od lazi »

Ahoj,
jak je to prosím u teploty motoru? Kam až se má ručička vyšplhat, aby byl motor v provozní teplotě? Mě ručička nevyleze za normálních podmínek nad šedé pole a když už se ručička dostane před prostřední čárku, tak se sepne větrák na chladiči.

Díky moc
Lazi
Přílohy
DSCF9448.JPG
DSCF9448.JPG (141.22 KiB) Zobrazeno 4677 x


Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lazi »

Ale už v poloze mezi 2 a 3 čárkou (tedy v jedné třetině stupnice) se spíná sahara a začíná chladit. A to by nemělo, že? Je teda špatnej termospínač nebo může být chyba i jinde?

Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 2501
Registrován: 04.02.2009, 20:10
Bydliště: Štatl
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Jim »

chce to na vag a zjistit hodnoty z ř.j.-zda souhlasí s polohou ručičky, pak řešit proč to spíná v cca 75-80C

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Teplota motoru

Příspěvek od PoMa »

souhlasím s Jimem ;)
buď je vadné čidlo teploty, nebo je vadný termospínač. Pokud nemáš momentálně přístup na diagnostiku, tak ve chvíli kdy sepne termospínač sáhni na hadice do/z chladiče - pokud jsou obě žhavé, tak je už otevřený regulační termostat regulující teplotu motoru a bude spíše vadný snímač teploty. Pokud je jedna hadice studená, spíná termospínač ještě v době, kdy ještě ani nejde voda do velkého okruhu a tak poukazuje na vadu termospínače. Nebo máš zároveň i netěsný termostat a nedostaneš se ani na provozní teplotu. Po kolika km se ti ten ventilátor sepne?

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lazi »

Ventilátor se ani nesepne, pokud nenastane delší stání (popojíždění v koloně a podobně). Při běžné jízdě (i ve městě) se ručička drží přibližně v polovině šedého pole.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Teplota motoru

Příspěvek od PoMa »

Vše napovídá na teplotní čidlo

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lazi »

Takže bych měl vyměnit toto: http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0| ?

Dá se něco při výměně pokazit nebo je to bezproblémová záležitost?

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Teplota motoru

Příspěvek od PoMa »

No musíš mít tu správnou barvu, ta udává správný odporový rozsah pro měření teplot. Zda-li je to zrovna bílé ti nepovím, musel bys to ověřit dle VINu, nebo dle stávající barvy (jestli ukazovalo předtím správně). Při výměně ti uteče část chladící kapaliny, tak buď ji prvotně upustit jímáním do nějaké nádoby, nebo si připravit novou chladící kapalinu (lepší řešení) - kapalinu i tak zachytit do nádoby, do přírody nepatří.

Odpovědět