Zapojení světýlek, kde jsou kabely s 12V?

r.v. 1993-1999 + facelift 1999-2002
Odpovědět
Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Zapojení světýlek, kde jsou kabely s 12V?

Příspěvek od lazi »

Ahoj,
jelikož je pro mě elektrika naprosto cizí, tak mám (pro někoho až moc stupidní) dotaz :) Koupil jsem si pár neonků, ale nevím, kam je zapojit :( Do ovládání topení vede svazek kabelů s paticí na konci a to samé je u palubních přístrojů. A víc světýlek v Ibize není :( Určitě je po autě mnohem víc kabelů s 12V, jenže jak je poznat? :D

Předem díky
lazi

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Světýlka

Příspěvek od Granad.de.bill »

Chceš dávat venkovní nebo interierové ? Pokud venkovní , tak bych se na to vyprdnul ( legislativa ) Pokud interierové , tak bych rozebral palubku a napojil je přímo na zapalovač přez pojistku a nějaký spínač 8-) Jednoduché , prosté .
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Světýlka

Příspěvek od PoMa »

Jo, Granad má pravdu. I když už to jde přes zapalovač, tak pojistka už není potřeba (zapalovač je jištěn 15A pojistkou) a legislativa se týká i interiéru (Na vozidle smí být instalováno pouze zařízení schválené pro provoz na pozemních komunikacích). Pokud nevidíš na pedály, je to problém výuky v autoškole, pokud chceš jen módní featuru, budeš nyní již s neony OUT. Volba je jen na tobě. Auto s neony nebude bezpečnější, nebude šetrnější k životnímu prostředí a ani nebude mít vyšší výkon, natož mít užitečnou funkci. Za ušetřené peníze raději natankuj, nebo kup kvalitní filtry ;)

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Světýlka

Příspěvek od lazi »

Ahoj,
neonky zatím budou jen zevnitř ;) Z pohledu legislativy to znám (hlavně nesmí svítit ven - oslňovat ostatní účastníky silničkního provozu). Jinak na venkovní straně nesmí být auto v provozu, pokud neonky svítí.
A teď zpět k té instalaci. Já totiž nemám ani ten zapalovač (dokonce ani kabely k němu nejsou přivedeny) :lol:

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Světýlka

Příspěvek od Granad.de.bill »

tak najít stálých 12v z napájení paměti rádia . a opět , zbytek stejný
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Světýlka

Příspěvek od lazi »

Dobře, ráno to půjdu nějak zkusit ;) Díky moc za rady kluci. Pak dám vědět, jak to dopadlo ;)

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Světýlka

Příspěvek od PoMa »

hmm, tak to znáš legislativu špatně ;)
doporučuji prostudovat vyhlášku č.197/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č.341/2002 Sb. ve znění vyhlášky 100/2003 Sb.
Týká se to i vybavení interiéru :!: Tedy přeji co nejmenší patálie při silniční kontrole a úspěšné absolvování STK

Jinak když už, tak vlastní jištění a napojení na obvod, který je bez napětí po vypnutí zapalování (vyjmutí klíče). Nedostaneš se tak do stavu, kdy bude nespolehlivé elektrozařízení pod napětím v době tvé nepřítomnosti. A kdyby jsi v reproduktorech slyšel pískání po zapnutí neonů, tak se taky nediv. Stává se to.

Sanka
Příspěvky: 1
Registrován: 14.09.2009, 11:31

Re: Světýlka

Příspěvek od Sanka »

Kdysi davno jsem delal takovej svuj pruzkum u policie a kdyz me stopli tak sem se jich ptal na to co mi reknou na neony- rozsvitil jsem interier (4x neon na strope, podsvicena podlaha, kastliky, a vydechy topeni) to bylo vzdy bez jakeho koli problemu jen prej abych tam nedaval cerveny aby si ridici zamnou nemysleli ze brzdim, a kdyz jsem pustil venek tak vzdy rekli at to hlavne vypnu nez se rozjedu... je mozny ze jsem narazil na hodny policajty ale vzdy mi rekli to samy a to jsem to zkousel asi u 5 ruznych hlidek...takze legislativa a interier je maximalne ok... to bys musel opravdu narazit na nejakyho rejpavyho vola...


a jinak jak to odzkouset? pokud to budes davat na to radio tak je to uplne nejjednodussi a nemusis nic zkouset... cernej drat je minus (kostra) a cervenej je stalych 12V a zluty je 12V se zapnutym klickem....

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Světýlka

Příspěvek od PoMa »

Příslušník PČR nemůže zatím na silnici 100% posoudit legálnost montáže (nemá statut technika STK), tedy zatím to každý řeší po svém. Může si ale vyžádat homologační list, který je lepší mít u sebe a na něm musí být zázračná věta "scháleno pro provoz na pozemních komunikacích na území ČR", k tomu doplněno označení 8SD s doplňkovým číslem schválení (to si dokážou v databázi ověřit). Stejná značka musí být na doplňku. Pokud má všeobecnou evropskou homologaci, musí být označeno písmenem "E" za kterým následuje číslo schvalovacího regionu a opět číselný kód schválení.

Je připravován nový zákon, dle kterého tě může nechat policista okamžitě předvést na nejbližší STK (musí být do 8 km od místa kontroly), kterou v případě oprávněnosti předvolání zaplatíš včetně pokuty (zaplatíš vždy, jelikož 100% bez závad žádné auto není - pokud se v paragrafech neobjeví že placení musí mít přímou souvislost se závadou, kvůli níž bylo vozidlo předvoláno). Tedy ve skutečnosti při kontrole pozbydeš technickou způsobilost pro provoz na pozemních komunikacích a okamžitá kontrola na STK ti způsobilost obnoví, nebo potvrdí ztrátu (propojená databáze s PČR, tedy okamžitá kontrola). Bude tedy vyloučen vliv PČR a zodpovědnost za platnost STK bude na technikovi, kterou ji proved.

Pokud tedy pojedeš z STK (nebo po týdnu, měsíci,..., prostě s platnou STK), zastaví tě PČR a pošle tě na kontrolu do jiné STK, která je právě blíže, tam technik najde závadu delšího trvání a v té chvíli mají problém dva - vlastník vozidla (vlastník vozidla zodpovídá za provoz vozidla) a ten, kdo dělal předchozí STK (pokud je STK čerstvá). Je to dobrý bič na obcházení STK

Odpovědět