Seat Cordoba - PORUCHA?!

r.v. 1993-1999 + facelift 1999-2002
Odpovědět
shnedley
Příspěvky: 1
Registrován: 16.05.2010, 20:41

Seat Cordoba - PORUCHA?!

Příspěvek od shnedley »

Koupil jsem si Seat Cordoba 1.4 SA rv.1997 , najeto 150 000km , první majitel, pravidelné prohlídky, servis, každý rok měněný olej, nové rozvody, ani trochu rezavé, udržované, garážované,... měla to rodina a chlap v tom jezdil tam možná 80km/h .. je to po známosti :) ..na ten rok je to auto jak lusK ..možná se mi smějete,ale je mi 18 a je to moje první auto,mám radost jak malý kluk,jezdím s ním za přítelkyní a do školy,toť vše :) ...
Dneska jsem jel asi 10 jízdu. Jel jsem do nedalekého města. Projížděl jsem obrovskýma kalužema, když jsem zastavil,že vjedu na hlavní a chtěl se rozjet, auto mi začalo ,,skákat"...jako by se dusilo,nebo nevím jak to popsat... hlavně při rozjedech,ale i při řazení,třeba do zatáček... vždycky jsem musel podřadit a osolit tomu...aby by mi to nezdechlo.. nevím,čím by to mohlo být... svíčky? ...motor je jak lux,je to vážně udržované auto.... snad se v tom mojem popisu nějak vyznáte... jestli to je to vodou,že se někde dostala, nebo svíčkama,nebo nevím čím... :) ..děkuju moc za jakkoukoliv informaci :) .. ;)

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Seat Cordoba - PORUCHA?!

Příspěvek od PoMa »

Ahoj, tak prvotně Tě vítám mezi námi a gratuluji k nabytí auta v perfektním stavu. Smát se Ti rozhodně nikdo nebude, každý někdy začínal a spousty lidí na o mnoho horších autech.
A teď k závadě:
ano, na svědomí má tvé cukání skutečně vlhkost, která se dostala na vysokonapěťovou část zapalování (tedy od zapalovacího modulu (cívky), přes rozdělovač a kabely ke svíčkám po svíčky samotné. Stačí malá trhlinka a jiskra začne přeskakovat na kostru v místě nejslabšího odporu místo na svíčce. Tím, že to držíš ve vysokých otáčkách, tak sice zabráníš zhasnutí motoru, ale na katalyzátor se ti dostane hodně nespálené směsi a můžeš ho odepsat. Co tedy proti tomu udělat? Zkontroluj si celou vysokonapěťovou část, vyčisti rozdělovač a vystříkej ho kontoxem (nebo můžeš i WD40) - obojí odpuzuje vodu, projdi si důkladně vysokonapěťové kabely, jestli nemají prasklinky na izolaci, zkontroluj si fajfky. Většinou tento problém zmizí po vysušení, ale touto prevencí se vyhneš onomu cukání při dalším dešti.
Až údržbu provedeš poreferuj jak to zabralo, nač jsi přišel a neboj se položit další dotazy ;)

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Seat Cordoba - PORUCHA?!

Příspěvek od Granad.de.bill »

Nemohla se voda taky dostat přez sání ? Mě se tohle právě povedlo na almeře de jsem měl kit přímého sání . Taky si lokla chuděra .
Dalším problémem jsem měl právě na krytu rozdělovače kdy mi přezkakovala při vlhku jiskra přez šroubek přímo na motor . a motor potom jel jen na 3 válce. Jako provizorní oprava na dojetí domů mi postačila kupodivu obyčejná žvýkačka :D
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Seat Cordoba - PORUCHA?!

Příspěvek od PoMa »

Kdyby si loklo sání vody, motor by hned zhasl a u oněch 1,4 to snad ani nejde, pokud auto čumákem neutopí, zbytek popisuju výše ;)

Odpovědět