Bývalý Leon by PoMa
Re: Leon by PoMa
Tak dnes udělána údržba klimy - sice i v +35°C chladila pěkně, ale po výměně a doplnění chladiva (úbytek 20% za dva roky, což je minimum - běžně se tratí více) chladí ještě líp a kompresor má opět čerstvý olejíček se správnou viskozitou. Cena? 590Kč
Zároveň provedena preventívně dezinfekce výparníku/výměníku, aby si to náhodou nějaký ten virusek rozmyslel a neodskákalo to zdraví posádky. Cena? 390Kč (pylový uhlíkový filtr mám vlastní dodávky, nedošlo tedy k navýšení ceny).
A časová náročnost? Jeden a čtvrt hodiny trajdání po klimatizovaném Tescu. Vše totiž za mě provedl servis s výbavou na klimatizace
Zároveň provedena preventívně dezinfekce výparníku/výměníku, aby si to náhodou nějaký ten virusek rozmyslel a neodskákalo to zdraví posádky. Cena? 390Kč (pylový uhlíkový filtr mám vlastní dodávky, nedošlo tedy k navýšení ceny).
A časová náročnost? Jeden a čtvrt hodiny trajdání po klimatizovaném Tescu. Vše totiž za mě provedl servis s výbavou na klimatizace
Re: Leon by PoMa
Tyo, tak to jsem myslel, že je údržba klimatizace dražší To já naštěstí tyhle starosti nemám
Re: Leon by PoMa
Je dražší pro mnoho klientů - ale z důvodu neznalosti klienta/uživatele vozu. Servisy pak na oné neznalosti vydělávají (buď zbytečnou obměnou média/oleje, popř. vnucením dalších servisních úkonů, nebo úplným zanedbáním klimatizace ze strany uživatele).
Re: Leon by PoMa
jj, to se pak hned lepe pozna, jak chladi. Me to same delal loni znamy ve Wurthu a za komplet me to vyslo 800Kc.
Kdyz jsme u toho, jak casto by se to melo provadet? Staci jednou za 2 roky? nebo radeji kazdorocne?
Kdyz jsme u toho, jak casto by se to melo provadet? Staci jednou za 2 roky? nebo radeji kazdorocne?
Re: Leon by PoMa
Co se týče dezinfekce vzduchové soustavy, tak by mělo platit výměna pylového filtru = zároveň dezinfekce. No a pylový filtr je doporučeno měnit v naších prašných podmínkách 2x ročně. Nejlepší termíny jsou na jaře po hlavní pylové sezóně a na konci léta, popř. ihned po objevení záduchu z ventilační soustavy.
Co se týče obměně oleje/chladiva - u nového vozu většinou do pěti let jednou a následně (nebo nastane-li dříve) nastoupí-li pocit poklesu výkonu chlazení, pazvuky za provozu chladící soustavy apod., ne méně než jednou za 5 let. Praxe ale ukazuje, že ročně unikne z chladící soustavy přibližně 10-30% chladícího média (žádná chladící soustava není 100% těsná), což se nejprve projeví poklesem výkonu chlazení, následně začne při volnoběhu klimakompresor vypínat (reakce tlakového snímače) no a nakonec přestane klima fungovat úplně. Při poklesu chladícího média o 30% by měla být doplněna (tedy u někoho po roce, u někoho po třech letech, u někoho až po pěti letech). Degradaci oleje přispívá jak stáří chladiva, tak nečinnost chladící soustavy po delší dobu (klasika zimní období - kdo aspoň jednou za měsíc vjede do teplejší garáže - třeba podzemky - a klimu na pár minut zapne )
Objeví-li se na chladící soustavě mastný flek - klimu nezapínat a netěsnost odstranit zároveň s doplněním oleje (plus následně chladivo) - sepnutí klimakompresoru bez mazání je pro něj zničující (a u manuální klimy se to stává častěji, že kompresor odejde - klima nemá vlastní diagnostiku chladící soustavy)
Tedy pokud nepozorujete žádné anomálie na chladící soustavě, mělo by býti pravidlem provést obměnu chladiva/oleje poprvé po pěti letech a následně každé tři roky. Prodloužíte tím životnost jak kompresoru, tak zvýšíte výkon chladící soustavy na svůj nominální výkon
Co se týče obměně oleje/chladiva - u nového vozu většinou do pěti let jednou a následně (nebo nastane-li dříve) nastoupí-li pocit poklesu výkonu chlazení, pazvuky za provozu chladící soustavy apod., ne méně než jednou za 5 let. Praxe ale ukazuje, že ročně unikne z chladící soustavy přibližně 10-30% chladícího média (žádná chladící soustava není 100% těsná), což se nejprve projeví poklesem výkonu chlazení, následně začne při volnoběhu klimakompresor vypínat (reakce tlakového snímače) no a nakonec přestane klima fungovat úplně. Při poklesu chladícího média o 30% by měla být doplněna (tedy u někoho po roce, u někoho po třech letech, u někoho až po pěti letech). Degradaci oleje přispívá jak stáří chladiva, tak nečinnost chladící soustavy po delší dobu (klasika zimní období - kdo aspoň jednou za měsíc vjede do teplejší garáže - třeba podzemky - a klimu na pár minut zapne )
Objeví-li se na chladící soustavě mastný flek - klimu nezapínat a netěsnost odstranit zároveň s doplněním oleje (plus následně chladivo) - sepnutí klimakompresoru bez mazání je pro něj zničující (a u manuální klimy se to stává častěji, že kompresor odejde - klima nemá vlastní diagnostiku chladící soustavy)
Tedy pokud nepozorujete žádné anomálie na chladící soustavě, mělo by býti pravidlem provést obměnu chladiva/oleje poprvé po pěti letech a následně každé tři roky. Prodloužíte tím životnost jak kompresoru, tak zvýšíte výkon chladící soustavy na svůj nominální výkon
Re: Leon by PoMa
parada Marku
Tak dezinfekci provedu v horizontu dvou tydnu (dela se rocni servis) a doplneni/vymenu necham na pristi rok.
(hosi, kdo mate prava, hodte techto par prispevku, treba duplicitne, do zvlastniho topicu Servis - Klimatizace)
Tak dezinfekci provedu v horizontu dvou tydnu (dela se rocni servis) a doplneni/vymenu necham na pristi rok.
(hosi, kdo mate prava, hodte techto par prispevku, treba duplicitne, do zvlastniho topicu Servis - Klimatizace)
Re: Leon by PoMa
Zdarec,tak by se měl měnit i olej v klimě a po 5 letech mě už to kamoš říkal ale myslel jsem si že kecá, že to je tam ta nápln na pořád vždyt ani v servisce není o tom ani zmínka
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leon by PoMa
V autě není NIC NAPOŘÁD ! ŽÁDNÁ NÁPLŇ!!!!!
JInač k řešení klimy ( sorry Marku že Ti zasírám topic ) - Když spustím klimu tak slyším divné vrznutí ( slabé - krátké ) a i velmi jemné škubnutí při jízdě ...ale poté vše jede jak má..takže - je na čase vyměnit olej v klimě ?
JInač k řešení klimy ( sorry Marku že Ti zasírám topic ) - Když spustím klimu tak slyším divné vrznutí ( slabé - krátké ) a i velmi jemné škubnutí při jízdě ...ale poté vše jede jak má..takže - je na čase vyměnit olej v klimě ?
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Leon by PoMa
O oleji v převodovce a servořízení taky není ani zmínka - tyto náplně jsou jako celoživotní, no a životnost vozu se počítá dle konstruktérů automobilek na cca 8 let/160tisíc km (a dle obchodních strategií budou tyto hodnoty klesat - potřebují oživit prodejnost nových vozů)techni píše:Zdarec,tak by se měl měnit i olej v klimě a po 5 letech mě už to kamoš říkal ale myslel jsem si že kecá, že to je tam ta nápln na pořád vždyt ani v servisce není o tom ani zmínka
Re: Leon by PoMa
To vrznutí jde většinou od spojky klimakompresoru - když máš na řemenici 1000otáček a kompresor má nula otáček, tak je to pro spojku klimakompresoru pěkný záhul, no a pak si i vrzne, nic nenormálníhoGranad.de.bill píše:Když spustím klimu tak slyším divné vrznutí ( slabé - krátké ) a i velmi jemné škubnutí při jízdě ...ale poté vše jede jak má..takže - je na čase vyměnit olej v klimě ?
Škubnutí při jízdě/zhoupnutí otáček při volnoběhu po zapnutí klimy - klimakompresor má výkon cca 3,5kW, no a po zapnutí si ho musí z něčeho vzít, projeví se to tedy poklesem výkonu přeneseného na kola/zhoupnutím otáček motoru při zapnutí zátěže. Okruh klimatizace dává do ŘJ motoru signál o zapnutí klimy a tak se ŘJ snaží při volnoběhu zvednout trochu otáčky/dávku paliva motoru, aby motor na volnoběhu nezhasl.
Pokud je ale klimakompresor přidřený, jsou už tyto výkyvy větší a většinou dříve odejde spojka klimakompresoru.
Zbytek o klimě ale v samostatném tématu v servise: http://www.seat-club.cz/viewtopic.php?f=47&t=463
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leon by PoMa
Oukej . šukubnutí není velké .člověk sedící vedle mě to nepozná , já jen díky tomu že to už očekávám
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Leon by PoMa
Ták, po letní sezóně je potřeba opět přejít do zimní, tedy dnes nasazeny zimní ALU s pneu 195/65R15, dány gumové koberečky, vyměněn uhlíkový pylový filtr. Zítra obměním kapalinu v ostřikovačích z letní Sonax na zimní Sonax (zatím na -10°C, postupně - cca v prosinci - budu dolívat koncentrát až na -30°C, dle vývoje počasí). Po návratu z SK půjde auto řádně umýt a naimpregnují se gumové těsnění, umyjí se okna zevnitř octovou vodou, vymění se olej + zbytek filtrů. Zvýší se dávkování VIFu z 1:1000 na 1:500. Vyměním gumičky v lištách stěračů. Zkontroluje se nabíjení a proměří se žhavící svíčky. Na chladící kapalinu sahat nemusím (-37°C vloni).
A může začít řádně mrznout a sněžit
A může začít řádně mrznout a sněžit
Re: Leon by PoMa
to jsem byl jeden z poslednich kdo videl auto jeste na 17" ? Marku co doporucuje na ty gumicky cim to naimpregnovat ?
Tvorba www stránek, grafiky, reklamy aj. http://www.nndesign.cz veskere info přes PM/telefon/osobně
Re: Leon by PoMa
Jo, byls jeden ze stovek, co jej letos viděli na 17 naposled.
Na gumová těsnění dávám Sonax - Čistič pneu a pryže - regenerační přípravek na pryžové díly a pneumatiky s ochrannými vlastnostmi.Ošetřovaným plochám dodává původní vzhled a udržuje je v elastickém stavu. V zimním období zamezuje přimrzání pryžových dílů.
Jinak stačí i levnější produkty s glycerínem.
Na gumová těsnění dávám Sonax - Čistič pneu a pryže - regenerační přípravek na pryžové díly a pneumatiky s ochrannými vlastnostmi.Ošetřovaným plochám dodává původní vzhled a udržuje je v elastickém stavu. V zimním období zamezuje přimrzání pryžových dílů.
Jinak stačí i levnější produkty s glycerínem.
Re: Leon by PoMa
hoši uplně nej je sprej na inseminační rukavice
Re: Leon by PoMa
silikonový? nikdy - narušuje gumu
Re: Leon by PoMa
Zazimování pokračuje - vyměněn olej (Mobil) a zbytek filtrů (olej, vzduch MANN, palivo Bosch).
S chladným ránem se ozval na startéru bendix. Na funkci startéru vliv nemá, na jaře se vymění
S chladným ránem se ozval na startéru bendix. Na funkci startéru vliv nemá, na jaře se vymění
Re: Leon by PoMa
Auto umyto, navoskováno a udělána podzimní momentka. Na zimu jsme připraveni
Re: Leon by PoMa
A moc mu to tam slusi
Re: Bývalý Leon by PoMa
Tak Leon by PoMa má nového majitele, nyní říká pane Lapipovi.
Snad bude sloužit Lapipovi tak dobře jako sloužil mě a jelikož budu auto vídávat, tak doufám, že neutrousím nějakou tu slzičku po nějakém tom časovém odstupu nad jeho stavem.
A co bude následovat? To ani já zatím nevím, každopádně koncern to bude. Záleží, co se kde zajímavého naskytne. V této chvíli jezdím sockou (tedy také "S" ). A když nové auto nebude mít "S" ve znaku? Nic se neděje - club je pro příznivce značky, ne jen pro jeho vlastníky
Snad bude sloužit Lapipovi tak dobře jako sloužil mě a jelikož budu auto vídávat, tak doufám, že neutrousím nějakou tu slzičku po nějakém tom časovém odstupu nad jeho stavem.
A co bude následovat? To ani já zatím nevím, každopádně koncern to bude. Záleží, co se kde zajímavého naskytne. V této chvíli jezdím sockou (tedy také "S" ). A když nové auto nebude mít "S" ve znaku? Nic se neděje - club je pro příznivce značky, ne jen pro jeho vlastníky