Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Dobrý den mylí Clubáci,
v pondělí 31.5.2010 se mi poštěstilo u servisu Auto Heller dostat jako náhradní přiblyžovadlo dostat krásný automobil Seat Altea XL.
Motorizace:
1.4 TSi - 92 Kw
Barva:
Stříbrná ( i špinavá stále stříbrná )
Výbava:
Skoro plná výbavička.
Xenony, dešťový senzor, parkovací asistent, 10 Air bagů, digi. klima, polohovatelná přední sedadla, vyhřívané sedačky, odkládací prostory nad hlavou, gumová vana v kufru, zadní okna tónovaná + v tapecírech roletky, BT Hands free sada, palibní počítač, tempomátek a podobně věcičky
První dojmy :
Auto je to krásné na pohled, prvně jsem si myslel, že to bude velké jako dodávka když se v tom pojede, ale musím dodat, že to je skoro to stejné jako moje Altea 2.0 TDi. Mám pocit, že dokonce lépe sedí pří jízdě v zatáčkách, ale je možné, že to je tím, že automobil má najetu pouze 12 600 Km takže podvozek a pružiny jsou stále v novém stavu. Dále je možné dle usouzení Vojty, že je to tím, že vozidlo je lehčí a tedy ten podvozek tomu více sedí a vyhovuje než v mé motorizaci.
V současné chvíli mám s autíčkem najeto něco přes 350 Km o spotřebě a takových věcech tady mluvit nebudu jelikož se s autíčkem jezdí no víte jak , ale dá se s tím jet na spotřebu. Při delším testování by jsme se určitě dopracovali k nějakému krásném kulatému číslu. Troufám si řícit, že vozidlo s tímto motorem by zvládlo i oněch krásných 6,0 L/100km.
V autíčku se sedí skoro stejně jako v normální Altei, mám však pocit, že auto je krapet větší a teda v autě vznikl tak o krapet větší prostor, ale za tak krátkou dobu se to nedá objektivně zjistit. V noci otestována bixenonová světla svítí zcela dokonale. Vytváří krásný kužel a osvětlují přesně tam kde se auto zrovna řítí. Jsem s osvětlením zcela spokojen. Automobil je vybaven automatickým svícením, funkcí coming home a podobně. Vše funguje tak jak má. I dvě malé červené diodky, které za tmy osvětlují prostor kolem řadící páky jsou docela dobře myšleny. Neoslňují řidiče a příjemně osvětlují uložené pití v držácích. Pří parkování automobilu pomáhá parkovací asistent. Při zařazení zpětného chodu se ozve krátké pípnutí aby řidič 100 věděl, že zpátečka je zařazena a nemusí se obávat, že se z ničeho nic rozjede dopředu . Parkovací asistent funguje opět 100%. Pokoušel jsem se parkovat co nejblíž a vždy při maximálním intenzivním zvukovém tónu jsem stál max 10 cm od stojícího vozidla.
Člověku, kterému se nelíbí zadní řešení světel u Altei XL nelibí by dle mě změnil názor při nočním couvání. Problém, který byl u Altei krátké verze kde parkovací světlo se nachází vpravo dole u země a tedy nedocházelo k dostatečnému osvětlení couvacího prostoru. Bylo u Altei XL vyřešeno fikaným způsobem, kdy parkovací světla jsou umístěny na 5-tých dvěřích a vše co řidič v noci při couvání nevidí je náhled ozářeno krásným bílým světlem a není tedy důležité mít obavy ze střetu, či přehlédnutí nějakých překážek, které parkovací asistent může přehlédnout.
A teď asi vše na co všichni čekáte. Jaké budou ohlasy na onen zmiňovaný motor 1.4 TSi. První co člověka asi napadne tak si řekne, že 1.4 benzín do tak velkého auta ? To je přeci čiré bláznovství? I já jsem byl zastáncem této teorie, ale ve chvíli, kdy jsem se poprvé rozjel s tímto motorem jsem usoudil, že je v něm velmi skrytý potenciál. Motor je živý díky umístěnému turbu. Má krásný zvuk, a když to člověk trochu více vytočí hned se dostane do benzínové symfónie motoru. Motor táhne už od nízkých otáček avšak po překročení hranice 2500 Ot/min sepne turbo a teprve potom začíná být ta pravá benzínová zábava. Auto ožije jako z mrtvých stání. Hned je o 100 % zábavy víc. Síce stoupá radikálně spotřeba, ale to je daň za zábavu. Člověk si ani neuvědomí, že jezdí v 1.4 motoru . Avšak víc snad doplní i další chlapci co měli možnost testovat
Závěr:
S autem jsem spokojen. Na motor mám velmi pozitivní názor. Jsem ochoten se stotožnit z myšlenkou výměny, či další možností toto vozidlo s tímto motorem si pořídit. Pokus se při přebírání své altei požádat o výměnu vozů , ale to asi neprojde . Takže suma sumárům auto super, motor, super. Jedinou neznámou je zda-li motor vydrží víc jak 50 000 Km
FOTOS:
PÁR FOTEK, KTERÉ NEJSOU AŽ TAK SOUČÁSTÍ TESTU
Všechny fotky z testu:
http://lapip.rajce.idnes.cz/Seat_Altea_XL_1.4_TSi/
v pondělí 31.5.2010 se mi poštěstilo u servisu Auto Heller dostat jako náhradní přiblyžovadlo dostat krásný automobil Seat Altea XL.
Motorizace:
1.4 TSi - 92 Kw
Barva:
Stříbrná ( i špinavá stále stříbrná )
Výbava:
Skoro plná výbavička.
Xenony, dešťový senzor, parkovací asistent, 10 Air bagů, digi. klima, polohovatelná přední sedadla, vyhřívané sedačky, odkládací prostory nad hlavou, gumová vana v kufru, zadní okna tónovaná + v tapecírech roletky, BT Hands free sada, palibní počítač, tempomátek a podobně věcičky
První dojmy :
Auto je to krásné na pohled, prvně jsem si myslel, že to bude velké jako dodávka když se v tom pojede, ale musím dodat, že to je skoro to stejné jako moje Altea 2.0 TDi. Mám pocit, že dokonce lépe sedí pří jízdě v zatáčkách, ale je možné, že to je tím, že automobil má najetu pouze 12 600 Km takže podvozek a pružiny jsou stále v novém stavu. Dále je možné dle usouzení Vojty, že je to tím, že vozidlo je lehčí a tedy ten podvozek tomu více sedí a vyhovuje než v mé motorizaci.
V současné chvíli mám s autíčkem najeto něco přes 350 Km o spotřebě a takových věcech tady mluvit nebudu jelikož se s autíčkem jezdí no víte jak , ale dá se s tím jet na spotřebu. Při delším testování by jsme se určitě dopracovali k nějakému krásném kulatému číslu. Troufám si řícit, že vozidlo s tímto motorem by zvládlo i oněch krásných 6,0 L/100km.
V autíčku se sedí skoro stejně jako v normální Altei, mám však pocit, že auto je krapet větší a teda v autě vznikl tak o krapet větší prostor, ale za tak krátkou dobu se to nedá objektivně zjistit. V noci otestována bixenonová světla svítí zcela dokonale. Vytváří krásný kužel a osvětlují přesně tam kde se auto zrovna řítí. Jsem s osvětlením zcela spokojen. Automobil je vybaven automatickým svícením, funkcí coming home a podobně. Vše funguje tak jak má. I dvě malé červené diodky, které za tmy osvětlují prostor kolem řadící páky jsou docela dobře myšleny. Neoslňují řidiče a příjemně osvětlují uložené pití v držácích. Pří parkování automobilu pomáhá parkovací asistent. Při zařazení zpětného chodu se ozve krátké pípnutí aby řidič 100 věděl, že zpátečka je zařazena a nemusí se obávat, že se z ničeho nic rozjede dopředu . Parkovací asistent funguje opět 100%. Pokoušel jsem se parkovat co nejblíž a vždy při maximálním intenzivním zvukovém tónu jsem stál max 10 cm od stojícího vozidla.
Člověku, kterému se nelíbí zadní řešení světel u Altei XL nelibí by dle mě změnil názor při nočním couvání. Problém, který byl u Altei krátké verze kde parkovací světlo se nachází vpravo dole u země a tedy nedocházelo k dostatečnému osvětlení couvacího prostoru. Bylo u Altei XL vyřešeno fikaným způsobem, kdy parkovací světla jsou umístěny na 5-tých dvěřích a vše co řidič v noci při couvání nevidí je náhled ozářeno krásným bílým světlem a není tedy důležité mít obavy ze střetu, či přehlédnutí nějakých překážek, které parkovací asistent může přehlédnout.
A teď asi vše na co všichni čekáte. Jaké budou ohlasy na onen zmiňovaný motor 1.4 TSi. První co člověka asi napadne tak si řekne, že 1.4 benzín do tak velkého auta ? To je přeci čiré bláznovství? I já jsem byl zastáncem této teorie, ale ve chvíli, kdy jsem se poprvé rozjel s tímto motorem jsem usoudil, že je v něm velmi skrytý potenciál. Motor je živý díky umístěnému turbu. Má krásný zvuk, a když to člověk trochu více vytočí hned se dostane do benzínové symfónie motoru. Motor táhne už od nízkých otáček avšak po překročení hranice 2500 Ot/min sepne turbo a teprve potom začíná být ta pravá benzínová zábava. Auto ožije jako z mrtvých stání. Hned je o 100 % zábavy víc. Síce stoupá radikálně spotřeba, ale to je daň za zábavu. Člověk si ani neuvědomí, že jezdí v 1.4 motoru . Avšak víc snad doplní i další chlapci co měli možnost testovat
Závěr:
S autem jsem spokojen. Na motor mám velmi pozitivní názor. Jsem ochoten se stotožnit z myšlenkou výměny, či další možností toto vozidlo s tímto motorem si pořídit. Pokus se při přebírání své altei požádat o výměnu vozů , ale to asi neprojde . Takže suma sumárům auto super, motor, super. Jedinou neznámou je zda-li motor vydrží víc jak 50 000 Km
FOTOS:
PÁR FOTEK, KTERÉ NEJSOU AŽ TAK SOUČÁSTÍ TESTU
Všechny fotky z testu:
http://lapip.rajce.idnes.cz/Seat_Altea_XL_1.4_TSi/
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Na to , jak je auto prostorné a velké tak jelo velmi slušně . Sice spotřeba lítala zásadně ve dvojciferných číslech ale to se dalo čekat když jsme to zkoušeli . .
Prostor tohodle auta mě opravdu až zarazil . Interier je vyřešený velmi hezky , zejména mě dostal uložný "adventní kalendář " na stropě .Vše vypadá velmi pevně a učelně .Tedy , jediné co se mi na Althei nelíbí je středový panel s klimatizací a autorádiem ...
Hlavně althea umí držet 4 balónky do 140km\h
Prostor tohodle auta mě opravdu až zarazil . Interier je vyřešený velmi hezky , zejména mě dostal uložný "adventní kalendář " na stropě .Vše vypadá velmi pevně a učelně .Tedy , jediné co se mi na Althei nelíbí je středový panel s klimatizací a autorádiem ...
Hlavně althea umí držet 4 balónky do 140km\h
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Jó, středový panel je nadále velký kámen úrazu.
Pokud spotřeba u 1.4 i s turbem lítá i do dvojciferných čísel, tak pak nadále nepřitáhne uživatele nafty
A ten kufr mi připadá jako by už auto někdo využil na stavbě, vypadá opotřebovaně (i s tou vloženou vanou), stejně jako motor je na své ujeté kilometry zaprasený. Myslím, že to nebude tím, že by o něj chvilkoví majitelé nedbali, ale je to ta pravá příčina šetření a zkracování životnosti dílů a materiálu v autoprůmyslu. Jakpak asi bude vypadat ten stříbrný středový panel v době, kdy bude svítit na tachometru 150tisíc km?
Pokud si to Seat konečně neuvědomí, bude na trhu zase o jednu značku méně, prostě klientela se obrátí jinam, ne-li k jiným koncernovým vozům (takový Golf plus nebo Touran je proti tomuto XL jasnou volbou, o jiných autech tohoto typu ani nemluvě). No co no, budem si zvykat na to, že budem jezdit v autech značkou původem "Korea"
Pokud spotřeba u 1.4 i s turbem lítá i do dvojciferných čísel, tak pak nadále nepřitáhne uživatele nafty
A ten kufr mi připadá jako by už auto někdo využil na stavbě, vypadá opotřebovaně (i s tou vloženou vanou), stejně jako motor je na své ujeté kilometry zaprasený. Myslím, že to nebude tím, že by o něj chvilkoví majitelé nedbali, ale je to ta pravá příčina šetření a zkracování životnosti dílů a materiálu v autoprůmyslu. Jakpak asi bude vypadat ten stříbrný středový panel v době, kdy bude svítit na tachometru 150tisíc km?
Pokud si to Seat konečně neuvědomí, bude na trhu zase o jednu značku méně, prostě klientela se obrátí jinam, ne-li k jiným koncernovým vozům (takový Golf plus nebo Touran je proti tomuto XL jasnou volbou, o jiných autech tohoto typu ani nemluvě). No co no, budem si zvykat na to, že budem jezdit v autech značkou původem "Korea"
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Tak jak říká Marek. To je prostě globální problém a pokud ho někdo nezmění tak to půjde od 10 k 5 a nebo už od 5 k 0.
Ano auto min v kufru a motoru jeví známky nějakého težšího používání, ale je otázkou jak s tím jezdili předešlí majitelé.
Osobně pokud uvidítě Altexu XL 1.4 TSi s najetýma 40 000 Km u Hellera prodáváno jako výstavní tak ho neberte sami víte jak jsme to zkoušeli
Ano auto min v kufru a motoru jeví známky nějakého težšího používání, ale je otázkou jak s tím jezdili předešlí majitelé.
Osobně pokud uvidítě Altexu XL 1.4 TSi s najetýma 40 000 Km u Hellera prodáváno jako výstavní tak ho neberte sami víte jak jsme to zkoušeli
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Jen pro představu - takto to vypadá u "bratříčka"
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Já se přiznám, že mě se to osobně nelíbí
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
I ten Touran výběhové generace je šikovnější
Až na ten volant
Až na ten volant
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Tohle už vypadá líp, ale furt je to VW
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Myslim, ze uz vse bylo receno, jako ridic jezdici v benzinu stejne objemove motorizace, vsak jine, jak bych to rekl, techniky? Muzu rici jen super ohlasy, to turbicko tomu velkemu autu dava vazne potencial a je radost s tim jet. Chvilema se mi s tim jelo lepe nez s Lapipovou Alteu v TDIcku.
Proste to auto se mi libi maximalne a jeste ty svetla na zadnich dverich, ktere se mi proste na kratke Alteii nelibi, tady jsou uchvatna.
Jinak test TSI motorizace ted budeme testovat na firme, dneska se poridili dva nove Roomstery v 1.2 TSI, bohuzel ac jsem byl vyzvan k odvozu ze salonu se mi dnes nepovedlo s tim jet, nebot si to nakonec muj sef rozmyslel, ze to chce zkusit on a ja musel jet zpatky "pouhou" A5tkou
Ale pokud pojedu v utery do Prahy, tak se mi to urcite postesti, nebot se musi tato auta pretahnout na Prahu
Proste to auto se mi libi maximalne a jeste ty svetla na zadnich dverich, ktere se mi proste na kratke Alteii nelibi, tady jsou uchvatna.
Jinak test TSI motorizace ted budeme testovat na firme, dneska se poridili dva nove Roomstery v 1.2 TSI, bohuzel ac jsem byl vyzvan k odvozu ze salonu se mi dnes nepovedlo s tim jet, nebot si to nakonec muj sef rozmyslel, ze to chce zkusit on a ja musel jet zpatky "pouhou" A5tkou
Ale pokud pojedu v utery do Prahy, tak se mi to urcite postesti, nebot se musi tato auta pretahnout na Prahu
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
Vojto, odlož cestu na pátek By jsi mě i s celou familií mohl přibrat páč se tam na prodloužený víkend chystáme
K Altejce → palubovka jde vkusně upravit, viz CILA karbon a hnedka to vypadá lépe.
K Altejce → palubovka jde vkusně upravit, viz CILA karbon a hnedka to vypadá lépe.
MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
Re: Clubový test Seat Altea 1.4 TSi
a co bych tam ja v patek delal? Patky se v Praze snad nepracuje z 10 volanych lidi tam Ti v patek zvednou max dva, o mailech ani nemluve.
Patek je pro nas velmi neperspektivni v Praze. Proto jezdivame v 95% v utery, sem tam streda ci ctvrtek
Patek je pro nas velmi neperspektivni v Praze. Proto jezdivame v 95% v utery, sem tam streda ci ctvrtek