manuál+návody, tipy

r.v. 1992-1998
Odpovědět

Uživatelský avatar
Cufator
Příspěvky: 273
Registrován: 03.09.2009, 21:55
Kontaktovat uživatele:

Montáž Tempomatu na 1L - nafta

Příspěvek od Cufator »

Takže první věc co se musí udělat je vytáhnout pojistku Airbagu (číslo najdete na krytu pojistek). A nechat tak půl hodiny než se začne s bagem manipulovat – toto je bezpečnostní opatření!!!

Mezitím si můžete nachystat nářadí potřebné k operaci:
křížový + plochý šroubovák
5 imbus
24 gola na krátkém nástavci
obyč tužka a ostrý nůž
3x pin do řídící jedotky
kousky kabelu 4x0,5m 0,75mm2 + izolačku + takovej nacvakávací bazmecht na kabely
pájku + cín
multimetr
a samozřejmě páčku s tempomatem

Začneme sundáním spodního krytu volantu (2 šrouby), tam se nachází svorkovnice bagu – tu rozpojíme Obr.1 Povolíme imbusem bag (2 šrouby) Obr.2 a opatrně vyndáme. POZOR, pořád je bag spojen s volantem!!! Tak s tím moc necukejte, ať neporušíte kabely nebo konektory. Dále povolíme matku volantu. Sejmem podložku a označíme pozici volantu oproti hřídely. Je tam ryska. Obr.3. Teď můžem vrátit bag zpět a opatrně sejmout volant. Teď se musí sundat horní kryt volantu – nadzvednout a vytáhnout Obr.4. Povolí se šrouby na pacce (3 ks) a packu vytáhnem s konektoru.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Novou packu dáme na místo. Vemem horní kryt volantu a upravíme plast podle Obr.5. Sundáme kastlík pod volantem a kabel od packy prostrčíme do prostoru kastlíku. Potom provedem zpětnou montáž.

Obrázek

Úprava kabelu:
Vezmem propojovací kabel, ucvaknem ten větší konektor a napájíme tam 3 prodlužovací kabely s pinem (červený, černý, modrý). Izolačkou pak zamotáme kabely k sobě až cca 10 cm k pinům. U konektoru střihnem 1. kabel (ten tlustý – černý s pruhem (na fotce tlustý modrý)) a nastavíme kabelem a zaizolujem. Obr.6

Obrázek

Pak sundáme kryt pedálů (3 šrouby + plastová matka) pro lepší přístup k průchodkám do motorového prostoru. Najdem průchodku a prostrčíme tvrdý drát, na jeho konec přiizolujem konektory a protáhnem do motorového prostoru a k řídící jednotce. Poté shodíš kryt na ŘJ, vypojíš hadičku a vytáhneš konektor. Napočítáš správné piny a označíš popisovačem. Tenkým drátem pak vypíchneš ucpávku a zasuneš pin do konektoru. Tím je práce v motorovém prostoru hotova.

Pozice PINů:
34 – modrá
35 – červená
66 – černá

Potom multimetrem najdem na zapalování 15 nebo jiný kabel (při vypnutém klíčku 0V, při zapnutém 12V) a připojíme na něj volný nastavený kabel prodlužky.

Připojíme diagnostiku - Motor – Login – 11463 – potvdit.

A je hotovo, přeji příjemnou jízdu.
Škoda OII, 2004, 1.9 PD, tlak 100kW / tep 300Nm be Reescha, stříbrnej šíp
SEAT Toledo 1.9TDi 97´ PRODÁNO
SEAT Toledo 1.6i 93´PRODÁNO

Odpovědět